Νέες οδηγίες για σωστή άσκηση δόθηκαν από την Αμερικανική Ένωση Καρδιολόγων και το Αμερικανικό Κολλέγιο Αθλητικής Ιατρικής, μετά τις προηγούμενες που είχαν εκδοθεί το 1995. Σύμφωνα με τις νέες οδηγίες, οι ενήλικες θα πρέπει να ακολουθούν άσκηση μέτριας έντασης για τουλάχιστον 30 λεπτά επί πέντε μέρες την εβδομάδα ή έντονη άσκηση για τουλάχιστον 20 λεπτά επί τρεις μέρες την εβδομάδα.

Οι δυο κορυφαίες ομάδες Υγείας, στις Η.Π.Α, συνιστούν άσκηση με βαράκια και έντονη αεροβική άσκηση, ενώ δίνουν πιο συγκεκριμένες οδηγίες όσον αφορά το εβδομαδιαίο πρόγραμμα εκγύμνασης.
Οι νέες συμβουλές έρχονται εν μέσω αυξανόμενων ανησυχιών για την υγεία που προκαλεί ο καθιστικός τρόπος ζωής των ανθρώπων και η παχυσαρκία σε πολλές χώρες, όπως και στις Η.Π.Α.

Ο Steven Blair, του Πανεπιστημίου της Νότιας Καρολίνας, θεωρεί ότι η έλλειψη άσκησης είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα για τη δημόσια υγεία και ευθύνεται, μαζί με το τσιγάρο, για το μεγαλύτερο ποσοστό θνησιμότητας.
Σύμφωνα με τις νέες οδηγίες, η άσκηση πέρα από τη συνιστώμενη ελάχιστη ‘ποσότητα’ έχει ακόμα μεγαλύτερα οφέλη για την υγεία.

Οι νέες οδηγίες αναφέρονται ξεχωριστά στους ανθρώπους άνω των 65 ετών, τους οποίους προτρέπουν να σκεφτούν τη χρήση βαρών, τη βελτίωση της δύναμής τους ώστε να αποφεύγουν τις πτώσεις και να επιλέξουν ασκήσεις ευλυγισίας και ισορροπίας.

Μέτριας έντασης αεροβική άσκηση μπορεί να είναι το ζωηρό βάδισμα, το ελαφρύ τρέξιμο ή άλλη άσκηση που αυξάνει εμφανώς τους καρδιακούς παλμούς.
Οι οδηγίες προτρέπουν στην άρση βαρών για την ενδυνάμωση των μυών, με 8 έως 10 διαφορετικές ασκήσεις για δυο μη συνεχόμενες ημέρες την εβδομάδα.

Τα προβλήματα που σχετίζονται με τη μειωμένη φυσική δραστηριότητα περιλαμβάνουν καρδιαγγειακές νόσους, εγκεφαλικό επεισόδιο, υπέρταση, διαβήτη, οστεοπόρωση, παχυσαρκία, καρκίνο του εγκεφάλου και του στήθους.

Πηγές: Αμερικανική Ένωση Καρδιολόγων, Αμερικανικό Κολλέγιο Αθλητικής Ιατρικής.

Πηγές: iatronet.gr