Ένας τραυματισμός στη μέση είναι μία πολύ κατάσταση για όσους γυμνάζονται.Τραβήγματα και κακώσεις στη μέση είναι προβλήματα που αντιμετωπίζουν πολύ συχνά οι άνθρωποι οι οποίοι γυμνάζονται χωρίς να λαμβάνουν τις απαραίτητες προφυλάξεις και κυρίως δεν ακολουθούν τη διαδικασία της προθέρμανσης και "ανεβάζουν αμέσως στροφές".

Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι ανεξάρτητα από τη μορφή της άσκησης (άθλημα ή τρέξιμο)- η σωστή προθέρμανση είναι απαραίτητη. Η προθέρμανση ξεκινά απο τα απλά, όπως είναι το περπάτημα. Και ακολουθεί το χαλαρό τρέξιμο (για τους προχωρημένους) με ορισμένες απλές ασκήσεις που προετοιμάζουν τις αρθρώσεις, όπως κυκλικές κινήσεις στα χέρια, στους αστραγάλους και στη λεκάνη (προετοιμάζουν τους μυς της μέσης για την άσκηση).

Ειδικά για την προστασία της οσφυϊκής μοίρας της σπονδυλικής στήλης, ο ασκούμενος μπορεί να κάνει και ειδικές ασκήσεις που αυξάνουν την ευλυγισία της. Οι ασκήσεις αυτές λέγονται υπερεκτάσεις και επίσης πρέπει να τις διδάσκονται οι ασκούμενοι από ειδικό (αν γίνουν με λάθος τρόπο, μπορεί να δημιουργήσουν πρόβλημα).

Όπως λένε οι ειδικοί, ο καλύτερο "σωματοφύλακας" της μέσης είναι οι κοιλιακοί και οι ραχιαίοι μύες. Και αυτό διότι στηρίζουν τη σπονδυλική στήλη και τον κορμό και προφυλάσσουν τη μέση από τραυματισμούς. Για αυτό τον λόγο, όλοι οι ασκούμενοι πρέπει να κάνουν ειδικές ασκήσεις για τους κοιλιακούς και τους ραχιαίους, τις οποίες καλό είναι να διδαχθούν από έναν ειδικό, ώστε να τις εκτελούν σωστά.

Εξίσου σημαντική με την προθέρμανση είναι η κλιμάκωση της έντασης της άθλησης. Πολλοί τραυματισμοί οφείλονται στο γεγονός ότι ο αθλούμενος προσπαθεί να συμπεριφερθεί σαν επαγγελματίας, ενώ στην πραγματικότητα είναι περιστασιακός αθλούμενος. Είναι επικίνδυνο να ανεβαζει απότομα στροφές και να «τα δίνει όλα» από την αρχή (αυτό παρατηρείται κυρίως σε ομαδικά αθλήματα), διότι σε αυτές τις περιπτώσεις καταγράφονται και οι περισσότεροι τραυματισμοί. Επιπλέον πρέπει να γνωρίζει τα όριά του και να μην προσπαθεί να αποδώσει περισσότερο από όσο του επιτρέπουν η φυσική του κατάσταση, η δύναμη και η αντοχή του.

Για να μην έχει ο ασκούμενος «πιασίματα», πόνους και γενικώς ενοχλήσεις έπειτα από τη γυμναστική, πρέπει να κάνει χαλαρό τρέξιμο ή ακόμη και περπάτημα, που θα διώξουν την ένταση από το σώμα του και θα το χαλαρώσουν.

Οι κανόνες αυτοί πρέπει να τηρούνται ακόμα και αν δεν ασχολείται κανείς με συγκεκριμένο άθλημα, αλλά με άλλα είδη ασκήσεων η γιόγκα, το πιλάτες, τα βαράκια στο σπίτι, ακόμα και το σκοινάκι. Για παράδειγμα, η γιόγκα και το πιλάτες, μπορεί να δημιουργήσουν σοβαρά προβλήματα στη μέση όταν γίνονται με λάθος τρόπο στο σπίτι.

premium.paratiritis