Μπορούμε να απαντήσουμε σε αρκετές ερωτήσεις σχετικά με το σώμα μας. Γνωρίζουμε το ύψος μας και τα κιλά μας, και με μερικές εξετάσεις μπορούμε πολύ εύκολα να πάρουμε πληροφορίες για τα επίπεδα θρεπτικών συστατικών στον οργανισμό μας, και πολλά, πολλά άλλα. Είναι, όμως, αρκετά δύσκολο να υπολογίσουμε σε πόσο καλή φυσική κατάσταση βρισκόμαστε. Ακόμα χειρότερα, ο πιο εύκολος τρόπος να το κάνουμε αυτό είναι να συγκρίνουμε τον εαυτό μας με τα άτομα που βλέπουμε—κάτι που είναι τεράστιο λάθος. Ώρα, λοιπόν, να μάθουμε πόσο fit είμαστε.

Η μέση προς το ύψος

Ένας εύκολος τρόπος να υπολογίσουμε πάνω-κάτω τα επίπεδα ευεξίας μας είναι να μετρήσουμε την περιφέρεια της μέσης μας, και να διαιρέσουμε με το ύψος μας, σε εκατοστά. Ενδεικτικά, θα ήταν καλό το αποτέλεσμα να μην ξεπερνάει το 0,52 για τους άνδρες και το 0,48 για τις γυναίκες.

Τα επίπεδα λίπους

Μια καλή μέτρηση της ευεξίας μας είναι το ποσοστό σωματικού λίπους, που μπορούμε εύκολα να μάθουμε με μία λιπομέτρηση, στο γραφείο ενός διαιτολόγου. Δεν είναι απόλυτο μέτρο, καθώς υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που το επηρεάζουν, αλλά σε γενικές γραμμές, το χαμηλότερο σωματικό λίπος συνδέεται με καλύτερη ευεξία.

Οι παλμοί της καρδιάς

Μετρήστε τους παλμούς της καρδιάς σας ενώ είσαι χαλαροί. Πρέπει να είναι από 60 μέχρι 100. Ακόμα καλύτερη ένδειξη είναι το πόσο γρήγορα μπορείτε να επιστρέψετε σε αυτούς τους παλμούς, μετά από έντονη άσκηση.

Δύναμη και αντοχή

Είναι ένας παράγοντας, αλλά όχι ο μοναδικός. Σε κάθε περίπτωση, όμως, το πόσα κιλά μπορείτε να σηκώσετε και το πόσες επαναλήψεις μπορείτε να κάνετε σε μια άσκηση αντοχής στο γυμναστήριο είναι ένας δείκτης του επιπέδου ευεξίας σας.

Το τεστ της… κουβέντας

Το πιο απλό τεστ για να καθορίσετε αν χρειάζεστε περισσότερη γυμναστική και άμεσα, είναι το εξής: Κάντε jogging με παρέα, και δοκιμάστε να κάνετε χαλαρή κουβέντα ταυτόχρονα. Όχι περίπλοκα ζητήματα, όχι μεγάλες προτάσεις. Μιλήστε, ας πούμε, για τον καιρό. Αν μπορείτε να κάνετε μια τέτοια απλή συζήτηση, χωρίς να πεθαίνετε από το λαχάνιασμα, τότε είστε σε αρκετά καλό επίπεδο.