Η άσκηση σε εξωτερικούς χώρους τον χειμώνα μπορεί να είναι υπέροχη αν παίρνετε ορισμένες προφυλάξεις, σύμφωνα με την Εθνική Ένωση Εκπαιδευτών Αθλητισμού των ΗΠΑ.

Η Ένωση προσφέρει τις παρακάτω συμβουλές, για να μείνετε δραστήριοι και ασφαλείς όταν ασκείστε κατά τους χειμερινούς μήνες:

  • Ζεσταθείτε και χαλαρώστε. Το κρύο συστέλλει τους μυς, έτσι χρειάζεται να διαθέτετε αρκετή ώρα για στρέτσινγκ, ώστε να ζεσταθούν οι μυς πριν την άσκηση. Χαλαρώστε με στρέτσινγκ για να διατηρηθείτε ευέλικτοι. Για καλύτερα αποτελέσματα, κρατήστε τη διάταση στο πόδι, το χέρι και την κνήμη, για 30 δευτερόλεπτα την καθεμία.
  • Να φοράτε κατάλληλα παπούτσια με καλή εφαρμογή, που θα εμποδίζουν το πόδι σας από το να βρέχεται και να κρυώνει.
  • Να καταναλώνετε τροφές και ποτά που θα σας βοηθήσουν να προμηθεύσετε με καύσιμο το σώμα σας τους κρύους μήνες άσκησης, όπως ψωμί ολικής αλέσεως, ξηρούς καρπούς και αθλητικά ποτά.
  • Με την κατάλληλη ενδυμασία μπορείτε να συνεχίσετε τις καλοκαιρινές σας δραστηριότητες-όπως το τρέξιμο και το περπάτημα- και τον χειμώνα.
  • Tα χειμερινά αθλήματα όπως το σκι, το snowboard και το ice skating είναι καλές αεροβικές ασκήσεις, που βοηθούν στην τόνωση των ποδιών και των χεριών.
  • Αν η άσκηση σε εξωτερικό χώρο σας φαίνεται πολύ σκληρή τον χειμώνα, γραφτείτε σε γυμναστήριο ή πηγαίνετε σε κάποιο εμπορικό κέντρο για έντονο περπάτημα.

Σχεδιάστε πρόγραμμα άσκησης που θα σας διατηρεί ενεργό και σωματικά δραστήριο κατά τους χειμερινούς μήνες, δηλώνει η Marjorie Albohm, Πρόεδρος του NATA. Θέστε τους δικούς σας στόχους όσον αφορά την άσκηση, ώστε να έχετε αίσθηση επιτυχίας και ευχαρίστηση από τις χειμερινές σας αθλητικές δραστηριότητες.

Πάντα θα πρέπει να συμβουλεύεστε τον γιατρό σας πριν την έναρξη νέου προγράμματος άσκησης ή αν πάσχετε από κάποια νόσο.

Επιμέλεια: Εύη Ψωμιάδου

Πηγές: Εθνική Ένωση Εκπαιδευτών Αθλητισμού των ΗΠΑ.