Από το 1970, ο διαλογισμός και άλλες τεχνικές μείωσης του στρες έχουν μελετηθεί ως πιθανές αγωγές για την κατάθλιψη και το άγχος.

Μια τέτοια τεχνική, η yoga έλαβε μικρότερη προσοχή στη βιβλιογραφία, αν και γίνεται όλο και πιο δημοφιλής τις πρόσφατες δεκαετίες.

Τα μαθήματα yoga ποικίλλουν, από άνετε και βολικά έως έντονα και απαιτητικά. Η επιλογή του στυλ τείνει να βασίζεται στις σωματικές ικανότητες και προτιμήσεις.

Η Hatha yoga, συνδυάζει 3 στοιχεία. Τις σωματικές στάσεις asanas, τον έλεγχο της αναπνοής σε συνδυασμό με asanas, και μικρή περίοδο βαθιάς χαλάρωσης ή διαλογισμού.

Διαθέσιμες επισκοπήσεις για τη yoga υποδεικνύουν ότι μπορεί να μειώσει την επίδραση της υπερβολικής αντίδρασης στο στρες και ενδεχομένως να είναι βοηθητική για το άγχος και την κατάθλιψη. Λειτουργεί όπως άλλες χαλαρωτικές για τον εαυτό μας τεχνικές, όπως η χαλάρωση, ο διαλογισμός, η άσκηση ή ακόμα και η συνομιλία με τους φίλους.

Μειώνοντας το στρες και το άγχος, η yoga φαίνεται να ρυθμίζει τα συστήματα αντίδρασης στο στρες. Αυτό με τη σειρά του περιορίζει τη σωματική διέγερση- για παράδειγμα μειώνοντας τους καρδιακούς παλμούς, την αρτηριακή πίεση και διευκολύνοντας την αναπνοή.  Υπάρχουν επίσης ενδείξεις ότι η yoga βοηθά στην άσκηση της ποικιλομορφίας του καρδιακού ρυθμού, δείκτη της ικανότητας του οργανισμού να ανταποκρίνεται με μεγαλύτερη ευελιξία στο στρες.

Μικρή αλλά ενδιαφέρουσα έρευνα του University of Utah παρείχε πληροφορίες για την επίδραση της yoga στην αντίδραση στο στρες, εξετάζοντας τις ανταποκρίσεις στον πόνο.

Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι άνθρωποι με φτωχά ρυθμισμένη απόκριση στο στρες είναι επίσης πιο ευαίσθητοι στον πόνο. Οι συμμετέχοντες ήταν 12 έμπειροι δάσκαλοι yoga, 14 άνθρωποι με ινομυαλγία και 16 υγιείς εθελοντές.

Όταν οι 3 ομάδες υποβλήθηκαν σε περισσότερο ή λιγότερο επίπονη πίεση με το δείκτη, συμμετέχοντες με ινομυαλγία ένιωσαν πόνο σε χαμηλότερο επίπεδα πίεσης σε σύγκριση με τους άλλους.

Λειτουργική μαγνητική τομογραφία έδειξε ότι είχαν επίσης τη μεγαλύτερη δραστηριότητα σε περιοχές του εγκεφάλου που συνδέονται με την αντίδραση στον πόνο. Αντίθετα, όσοι έκαναν yoga είχαν τη μεγαλύτερη ανοχή και τη χαμηλότερη εγκεφαλική δραστηριότητα λόγω πόνου κατά τη διάρκεια της εξέτασης. Η έρευνα υπογραμμίζει την αξία των μεθόδων όπως η  yoga, οι οποίες μπορούν να βοήσουν έναν άνθρωπο να ρυθμίζει το στρες και τις αντιδράσεις στον πόνο. Αν και πολλές μορφές yoga είναι ασφαλείς, ορισμένες είναι έντονες και μπορεί ενδεχομένως να μην είναι κατάλληλες για τον καθένα. Συγκεκριμένα, οι ηλικιωμένοι ή όσοι έχουν κινητικά προβλήματα μπορεί ενδεχομένως να επιθυμούν να ρωτήσουν πρώτα γιατρό πριν επιλέξουν τη yoga ως αγωγή.

Για πολλούς ασθενείς που αντιμετωπίζουν κατάθλιψη, άγχος ή στρες, η yoga μπορεί ενδεχομένως να είναι πολύ ελκυστικός τρόπος για τον καλύτερο έλεγχο των συμπτωμάτων.

Οι έρευνες για τη yoga δείχνουν ότι σωματική και ψυχική υγεία δεν είναι μόνο στενά συνδεδεμένες αλλά βασικά ισοδύναμες. Αυξάνονται  οι ενδείξεις ότι ως άσκηση έχει σχετικά χαμηλό κίνδυνο, ενώ έχει οφέλη για την βελτίωση της υγείας.