Μετά από την περίοδο των γιορτών όλοι ακούμε κατά καιρούς, από φίλους και γνωστούς την ανάγκη τους να αποτοξινωθούν από τη διατροφική κραιπάλη αυτής της περιόδου. Είναι καιρός να αναρωτηθούμε τελικά, αν η επιλογή αυτή βρίσκεται στη σωστή κατεύθυνση.

H μόδα των διατροφικών σχημάτων αποτοξίνωσης βασίζεται στην ανάγκη των ανθρώπων να πιστεύουν σε ‘μαγικά’, με αποτέλεσμα να πληρώνουν γι’ αυτά χωρίς να υπάρχουν επιστημονικά επαρκείς αποδείξεις αποτελεσματικότητας. Η θεωρία πίσω από τέτοιου είδους δίαιτες είναι ότι το ανθρώπινο σώμα διαρκώς ‘υπερφορτώνεται’ με τοξίνες οι οποίες συσσωρεύονται στον οργανισμό και τελικά δημιουργούν προβλήματα στην υγεία.

Θα πρέπει να ξέρουμε ότι το ανθρώπινο σώμα έχει την ικανότητα να αποβάλλει τις τοξίνες, αυτή είναι και η δουλειά του συκωτιού, των πνευμόνων και του δέρματος. Αν το ίδιο το σώμα μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο, ποιο το νόημα μιας δίαιτας ‘αποτοξίνωσης’;

Μετά από τα πλούσια σε θερμίδες γεύματα της εορταστικής περιόδου, αυτό που θα συστήναμε είναι μια διατροφή που βασίζεται στην ισορροπία. Τρόφιμα από όλες τις ομάδες μπορούν να διαμορφώσουν ένα ιδανικό σχήμα διατροφής που θα καλύψει τις ανάγκες και θα επαναφέρει τον οργανισμό σε φυσιολογικούς ρυθμούς.

Δίαιτες στέρησης ή μονοφαγίας μετά από την περίοδο των γιορτών δεν μπορούν να προσφέρουν τίποτα παρά ένα πρόσκαιρο αποτέλεσμα στο σωματικό βάρος,με πολύ σοβαρό όμως κόστος στην υγεία.

Ας μην επαναπαυόμαστε λοιπόν σε αμφίβολες δίαιτες που παρουσιάζονται πίσω από την λέξη ‘αποτοξίνωση’ και ας ακολουθήσουμε μερικές απλές συμβουλές διατροφής που κινούνται στην σωστή κατεύθυνση και είναι σίγουρο ότι εξασφαλίσουν μονιμότερο αποτέλεσμα:

  • Σταθερότητα στην κατανάλωση κυρίως και επιμέρους γευμάτων στην ημέρα (ακόμα και το σαββατοκύριακο).
  • Κατανάλωση ισορροπημένου πρωινού γεύματος (συνδυασμός διαφορετικών ομάδων τροφίμων: γαλακτοκομικά, δημητριακά, φρούτα).
  • Επάρκεια ημερήσιας κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών (5-6 μερίδες/ημέρα).
  • Ελαφρύ βραδινό γεύμα και κατανάλωση του τουλάχιστον 2 ώρες πριν από τον ύπνο.
  • Επάρκεια υγρών(τουλάχιστον 1,5 λίτρο συνολική πρόσληψη υγρών /ημέρα).