Στερητικές δίαιτες, εξοντωτικά προγράμματα αδυνατίσματος, αποχή από τα αγαπημένα γλυκά και επανειλημμένοι κύκλοι 'χάνω δύο παίρνω τέσσερα κιλά'… Τελικά πώς μπορείτε να χάσετε βάρος χωρίς απόγνωση; Δεν χρειάζονται ηρωικές προσπάθειες για να φέρετε την ισορροπία στη διατροφή και το σώμα σας.

Μικρές αλλαγές στην καθημερινότητα είναι αρκετές για να αποχωριστείτε ένα μεγάλο βάρος μια για πάντα.

Ποιες είναι αυτές;

Πρόσθεση, η αγαπημένη 'πράξη'

Η αφαίρεση των αγαπημένων τροφίμων και γευμάτων από την καθημερινή διατροφή στην προσπάθεια να χάσετε βάρος, μάλλον δεν είναι ο ιδανικός τρόπος για να το πετύχετε. Αντίθετα, προσθέστε 5 ή 6 μικρά και συχνά γεύματα. Φροντίστε τα 2-3 από αυτά τα γεύματα να καλύπτουν 5 φρούτα και λαχανικά ή τους 100% φυσικούς χυμούς τους, ενώ προσθέστε και τα ολικής άλεσης δημητριακά στη ζωή σας.

Αντικαταστήστε και ξεφορτωθείτε

Ξέρατε ότι αφαιρώντας 300-500 περιττές θερμίδες καθημερινά από το διαιτολόγιό σας θα μπορούσατε να ξεφορτωθείτε δύο με τρία κιλά το μήνα; Πώς μπορείτε να το πετύχετε; Απλά…αντικαθιστώντας. Σκεφτείτε πως αντικαθιστώντας εκείνο τον πλούσιο πρωινό καφέ με σαντιγύ και σιρόπι καραμέλας με έναν απλό στιγμιαίο καφέ, μπορείτε να κερδίσετε μέχρι και 400 θερμίδες, αφού ένα φλιτζάνι στιγμιαίου καφέ έχει μόνο 1 θερμίδα.

Αντίστοιχα, αν η κλασική πρωινή τυρόπιτα αντικατασταθεί με ένα τοστ με cottage ή 1 φέτα τυρί του τοστ με μειωμένα λιπαρά και 1 φέτα ζαμπόν με ελαιόλαδο, κερδίζετε τουλάχιστον 200 θερμίδες. Σκεφτείτε τώρα αντί για τη συνηθισμένη σας καρμπονάρα με την κρέμα γάλακτος και το μπέικον να φτιάξετε μια αντίστοιχη μακαρονάδα με light κρέμα γάλακτος και κομματάκια ζαμπόν γαλοπούλας με ελαιόλαδο.

Γγλυτώνετε περίπου 300 θερμίδες!

'Έχω μια λιγούρα!'…

Τι θα λέγατε να δροσίζατε το στόμα σας με ένα ποτήρι νερό ή καφέ; Δεν είναι λίγες οι φορές που επιλέγουμε να σβήσουμε τη δίψα μας με ένα μικρό γλυκό, ή σνακ αντί για κάποιο υγρό προσθέτοντας παραπανήσιες θερμίδες. Παράλληλα, έρευνες δείχνουν πως ο καφές, όπως ο στιγμιαίος, μπορεί να καθυστερήσει την πείνα μας βραχυπρόθεσμα, και παράλληλα μας προσφέρει πολύτιμα αντιοξειδωτικά συστατικά.

Προτού, λοιπόν, απλώσετε το χέρι σε μια λιχουδιά σκεφτείτε 'πεινώ' ή μήπως 'διψώ' και αναζητήστε ροφήματα που έχουν ως βασικό συστατικό τους το νερό, όπως ο καφές, το τσάι, η σόδα και τα light αναψυκτικά που συμβάλλουν στην κάλυψη των ημερήσιων αναγκών μας σε υγρά χωρίς θερμίδες.

Ξεχάστε τη λέξη 'άσκηση'

Μόνο στο άκουσμα της λέξης 'άσκηση' νιώθετε κουρασμένοι; Τότε ίσως ο μοναδικός τρόπος για να το αντιμετωπίσετε είναι να τη διαγράψετε από το λεξιλόγιο και το μυαλό σας. Τι θα λέγατε να βάλετε κίνηση στη ζωή σας διασκεδάζοντας; Βάλτε μουσική και ξεκινήστε: κάντε εσείς τις δουλειές του σπιτιού, πλύνετε το αυτοκίνητο, πηγαίνετε βόλτα το σκύλο, παίξτε και χορέψτε με τα αγαπημένα σας πρόσωπα, πηγαίνετε από τις σκάλες σε κάθε ευκαιρία ή απλά κάντε μια βόλτα με τα πόδια για 10 λεπτά επιστρέφοντας από τη δουλειά σας.

20-30 λεπτά αντίστοιχων δραστηριοτήτων κάθε ημέρα είναι αρκετά για να διατηρούν το σώμα και το μεταβολισμό σας σε 'φόρμα'.

'Αγαπήστε' τον καθρέφτη σας

Πόσες φορές ρίχνοντας μια 'ολόσωμη' ματιά στον καθρέφτη σας οδηγηθήκατε στη λύση του ενός μαρουλιού την ημέρα; Σύμφωνα με το μοντέλο του Fairburn η υπερβολική ενασχόληση με την εικόνα του σώματος και τα κιλά σε συνδυασμό με το χαμηλό αίσθημα αυταρέσκειας, οδηγούν πολλούς ανθρώπους να υιοθετήσουν αυστηρές δίαιτες και να εκθέτουν τους εαυτούς τους σε επικίνδυνους διατροφικούς περιορισμούς.

Την επόμενη φορά που θα βρεθείτε μπροστά στον αντικατοπτρισμό σας, αντί να φύγετε τρέχοντας, ρίξτε αρχικά μια ματιά στα σημεία που σας αρέσουν και έπειτα στα υπόλοιπα που θα θέλατε να βελτιώσετε. Έτσι θα πάρετε δύναμη για να κάνετε τις παραπάνω αλλαγές τρόπο ζωής.

Πηγές: www.nutrimed.gr