Το περιττό βάρος κάποιου ατόμου υποδεικνύει ότι για μια μικρή ή μεγάλη περίοδο της ζωής του κατανάλωνε περισσότερη τροφή από αυτή που είχε ανάγκη ο οργανισμός του. Πιθανότατα ταυτόχρονα δεν περιλάμβανε σωματική άσκηση στην καθημερινότητά του.

Γνωρίζουμε ότι δεν παχαίνει αυτή καθ’ αυτή η κατανάλωση συγκεκριμένων τροφών, αλλά η συχνή κατανάλωσή τους και οι μεγάλες ποσότητες αυτών. Η αύξηση βάρους λοιπόν οφείλεται ουσιαστικά σε κακές συνήθειες διατροφής. Με ποιον τρόπο μπορεί κανείς να χάσει τα περιττά κιλά διασφαλίζοντας την υγεία του και έχοντας τις μεγαλύτερες πιθανότητες για μακροχρόνια αποτελέσματα;

Μία σωστή δίαιτα αδυνατίσματος χρειάζεται να καλύπτει κάποιες προϋποθέσεις. Θα πρέπει:

  • να είναι ασφαλής ώστε να μην προκαλεί ανεπιθύμητες ενέργειες (ζάλη, ελλείψεις θρεπτικών συστατικών κτλ.)
  • να έχει σαν στόχο την αλλαγή των διατροφικών συνηθειών
  • να βοηθά στη ρύθμιση τυχόν παθήσεων όπως για παράδειγμα στη μείωση του σακχάρου ή της χοληστερίνης
  • να είναι ισορροπημένη σε πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και λίπη
  • να περιέχει τροφές από όλες τις κατηγορίες τροφίμων 6. να καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες σε όλα τα θρεπτικά συστατικά
  • να λαμβάνει υπ’ όψιν τις διατροφικές προτιμήσεις του ατόμου και τον τρόπο ζωής του έτσι ώστε να είναι εύκολα εφαρμόσιμη.

Ποια δίαιτα καλύπτει όλες αυτές τις προϋποθέσεις;

Την απάντηση δίνει η περίφημη επιδημιολογική μελέτη των 7 χωρών, η οποία μελέτησε τη διατροφή λαών μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Απέδειξε πως η καλύτερη διατροφή είναι η Μεσογειακή διότι

  • προάγει την υγεία και
  • προλαμβάνει την εμφάνιση πλήθους ασθενειών. Αυτός ο τρόπος διατροφής χαρακτηρίζεται από κατανάλωση πολλών φρούτων και λαχανικών, δημητριακών και οσπρίων, ελαιολάδου, ψαριών και περιορισμένης ποσότητας κόκκινου κρέατος. Τρεφόμενοι με τον τρόπο αυτό διασφαλίζουμε ότι κάνουμε διατροφικά ό,τι καλύτερο μπορούμε για να διατηρούμε μια καλή υγεία. Καταναλώνοντας τις ποσότητες που αντιστοιχούν στις ανάγκες του καθενός επιτυγχάνουμε ταυτόχρονα τη διατήρηση ενός υγιούς βάρους.

Συμπερασματικά, για να χάσει κανείς βάρος με υγιεινό τρόπο, ακολουθεί ένα διαιτολόγιο ελαφρώς υποθερμιδικό που στηρίζεται στη Μεσογειακή διατροφή. Έτσι, φτάνει στο στόχο του, ενώ ταυτόχρονα εκπαιδεύεται στις νέες του διατροφικές συνήθειες.

Επιπλέον οφέλη μιας τέτοιας δίαιτας αδυνατίσματος είναι ότι δεν χάνει μυϊκή μάζα, έχει καλύτερη ευεξία και περισσότερη ενέργεια. Μετά την απώλεια βάρους, συνεχίζει να τρέφεται με τον ίδιο τρόπο, αυξάνοντας τις ποσότητες ώστε να προσλαμβάνει τόσες θερμίδες όσες χρειάζεται για να συντηρήσει το νέο του βάρος.

Βλέπουμε λοιπόν, ότι η δίαιτα αδυνατίσματος, με εξαίρεση τις ποσότητες της προσλαμβανόμενης τροφής, δεν πρέπει να είναι κάτι διαφορετικό από μια υγιεινή διατροφή. Με αυτόν τον τρόπο θα έπρεπε να τρέφεται κανείς σε μόνιμη βάση για να διατηρεί καλή υγεία., χωρίς να ξεχνάμε τη σημαντική συμβολή της τακτικής σωματικής άσκησης.