Γράφουν οι Κωσταλένια Καλλιανιώτη, MSc, Κλινική Διαιτολόγος- Διατροφολόγος, Φωτεινή Κοκκίνου, Διαιτολόγος -Διατροφολόγος

Υπάρχουν στιγμές που το φαγητό γίνεται έμμονη ιδέα και η σκέψη σας είναι 'καρφωμένη' στο ψυγείο, ενώ δεν πεινάτε; Μήπως η κουζίνα γίνεται το 'αγαπημένο' σας δωμάτιο, όταν υπάρχει γλυκό στο σπίτι; Παρατηρείτε πως ενώ τρώτε ελάχιστα μέσα στην ημέρα, κάτι συμβαίνει και παίρνετε βάρος ή απλά δεν μπορείτε να το χάσετε;

Η ακατάσχετη επιθυμία για φαγητό και η ικανοποίησή της σε στιγμές που δεν πεινάμε τρώγοντας παρορμητικά χωρίς να έχουμε εικόνα του φαγητού μας ονομάζετε τσιμπολόγημα. Το τσιμπολόγημα γίνεται συνήθως 'στα κρυφά', δηλαδή χωρίς να έχουμε αίσθηση ούτε της ποιότητας αλλά ούτε και της ποσότητας του φαγητού που καταναλώνουμε και για αυτό συχνά ευθύνεται είτε για το κόλλημα της ζυγαριάς κατά τη διάρκεια μιας δίαιτας είτε για την 'ξαφνική και ανεξήγητη' άνοδο της ζυγαριάς.

Μια μπουκιά ψωμί με τυρί, λίγοι ηλιόσποροι, μερικές μπουκιές γλυκό, ένα κρουασανάκι, μερικά τσιπς, ένα κουλουράκι και ξαφνικά καταφέραμε να προσλάβουμε στα κρυφά τόσες θερμίδες όσες αναλογούν σε ένα κανονικό γεύμα.

Πώς θα μπορούσατε να βάλετε τέλος σε αυτή την 'εξαρτημένη' σχέση με το φαγητό σας και να το απολαύσετε άφοβα και στα φανερά, χωρίς να φορτώνεστε με παραπανήσιες θερμίδες;

Ξεχαστείτε!

Έχει παρατηρηθεί πως η ακατάσχετη όρεξη για τσιμπολόγημα δεν διαρκεί παρά μόνο λίγα λεπτά. Από εκεί και έπειτα αρχίζει σιγά-σιγά να εξασθενεί. Αρκεί λοιπόν να βρείτε τρόπους για να απασχολήσετε το μυαλό και την όρεξή σας για λίγα λεπτά… δοκιμάστε:

  • Κάντε μια βόλτα
  • Μασήστε μια τσίχλα/ πιείτε ένα light αναψυκτικό/ πλύνετε τα δόντια σας
  • Σηκώστε το ακουστικό… και πείτε τα με φίλους ή κάντε τα προγραμματισμένα τηλεφωνήματά σας
  • Αντί να ανοίξετε το ψυγείο σας....ανοίξτε την ντουλάπα σας και βάλτε την σε μια τάξη
  • Κάντε ένα χαλαρωτικά μπάνιο

Σε περίπτωση που τελικά υποκύψετε … θυμηθείτε:

  • Φροντίστε να έχετε τα τρόφιμα που θεωρείται 'πειρασμούς' σε σημεία δύσκολης πρόσβασης μέσα στο ντουλάπι ή το ψυγείο, ενώ μπορείτε να τοποθετήσετε πιο ισορροπημένες επιλογές, όπως φρούτα ή λαχανικά σε περίοπτη θέση.
  • Καταναλώστε την ελάχιστη δυνατή ποσότητα, π.χ. ενα σοκολατάκι αντί για μια ολόκληρη σοκολάτα!
  • Σταματήστε να τσιμπολογάτε στα κρυφά. Εφόσον δεν μπορείτε να αντισταθείτε φροντίστε να ελέγξετε την ποσότητα του φαγητού που θα φάτε, σερβίρετέ το λοιπόν σε πιάτο και καταναλώστε το 'στα φανερά'. 

Πηγές: www.nutrimed.gr