Γράφει η Φωτεινή Κοκκίνου, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Αυτά τα 2-3 περιττά κιλά έχουν 'καθίσει' για τα καλά γύρω από την περιφέρεια ή την κοιλιά σας. Και τώρα, λίγο πριν την έναρξη των καλοκαιρινών διακοπών είναι η κατάλληλη στιγμή να φύγουν. Γιατί εσείς αλλιώς θα στεκόσασταν, με άλλον αέρα θα κάνατε την είσοδό σας στην παραλία χωρίς αυτά.

Ένα από τα συχνότερα διατροφικά λάθη που γίνονται κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και σίγουρα δεν αποτελεί σύμμαχο στην προσπάθειά σας να ξεφορτωθείτε τα 'περισσευούμενα' κιλά ή ακόμη και να διατηρήσετε τα κιλά που έχετε ήδη χάσει, είναι η παράλειψη γευμάτων.

Λίγο ο ήλιος, λίγο το μυαλό που ταξιδεύει σε μακρινούς προορισμούς, αρκούν για να χαθεί η έννοια του προγραμματισμού από τη διατροφή σας.

Το γνωστό ρητό που λέει πως 'των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν', φαίνεται να επαληθεύεται και η εφαρμογή του μπορεί να σας χαρίσει μία πιο ανάλαφρη σιλουέτα.

Αν νομίζετε πως 'προσπερνώντας' το πρωινό, το δεκατιανό ή οποιοδήποτε άλλο γεύμα θα γλιτώσετε θερμίδες, τότε κάνετε μεγάλο λάθος. Το πιθανότερο σενάριο είναι, παρασυρόμενοι από την υπέρμετρη πείνα σας, να καταναλώσετε ένα και μοναδικό γεύμα που αποτελεί ουσιαστικά μία βόμβα θερμίδων για τον οργανισμό.

Εφοδιάστε τον οργανισμό σας με 'καύσιμα' καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Ξεκινήστε με ένα καλό πρωινό και φροντίστε να τρώτε μικρά γεύματα ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Έτσι θα ρυθμίσετε το αίσθημα της πείνας και θα είστε σε θέση να έχετε τον απόλυτο έλεγχο τόσο της ποιότητας όσο και της ποσότητας που καταναλώνετε, γλιτώνοντας έτσι ταυτόχρονα σε θερμίδες.


Φροντίστε να επιλέγετε snacks που είναι χαμηλά σε θερμίδες και έχουν υψηλή θρεπτική αξία. Μερικά φρέσκα φρούτα κι ένα γιαούρτι χαμηλό σε λιπαρά με μερικές κουταλιές δημητριακά ολικής άλεσης με μέλι και αμύγδαλο, μπορούν να σας συντροφεύσουν τις ώρες της δουλειάς στο γραφείο προσφέροντας την απαραίτητη ενέργεια και τα θρεπτικά συστατικά για να συνεχίσετε!

Αντίστοιχα ένα ποτήρι χυμός καλοκαιρινών φρούτων όπως ροδάκινο ή κοκτέιλ καρπούζι θα σας ανατροφοδοτήσει με ενέργεια και σε συνδυασμό με ένα κουλούρι Θεσσαλονίκης ή ένα τοστ με ψωμί ολικής αλέσεως και κίτρινο τυρί χαμηλών λιπαρών, αποτελούν 'έξυπνες' επιλογές ενός ελαφριού, ακόμη και μεσημεριανού γεύματος.

Αν πάλι έχετε ανάγκη για κάτι γλυκό, μπορείτε να παρασκευάσετε τη light εκδοχή του! Υποκαταστήστε λοιπόν ένα μέρος της ζάχαρης με κάποια γλυκαντική ύλη, όπως είναι η ασπαρτάμη, η ακεσουλφάμη και οι γλυκοζίτες στεβιόλης, που και είναι απόλυτα ασφαλείς και θα σας δώσουν απλόχερα τη γλύκα τους, χωρίς επιπρόσθετες θερμίδες.

Extra tip: Ετοιμάστε υγιεινά snacks και αποθηκεύστε τα στο ψυγείο σας προκειμένου να αποτελέσουν την πρώτη σας επιλογή όταν τα χρειάζεστε, όπως οφείλουν άλλωστε να κάνουν… 'των φρονίμων τα παιδιά'!

Πηγές: www.nutrimed.gr