Γράφει η Ειρήνη Μαυράκη, Διαιτολόγος- Διατροφολόγος.

Θέλετε να χάσετε βάρος αλλά σκέφτεστε πώς θα ζήσετε χωρίς λιχουδιές; Σας έχουμε καλά νέα! Σύμφωνα με πρόσφατη βρετανική έρευνα το 86% των ατόμων που έκαναν δίαιτα και συνέχιζαν να απολαμβάνουν με μέτρο τα αγαπημένα τους γλυκά έχασαν βάρος με επιτυχία..

Η συγκεκριμένη έρευνα ενισχύει τα μέχρι τώρα επιστημονικά δεδομένα, σύμφωνα με τα οποία «κλειδί» για την επιτυχία ενός προγράμματος αδυνατίσματος είναι να μην υπάρχουν ιδιαίτερα αυστηροί περιορισμοί και να μην στερείται ο διαιτώμενος τα αγαπημένα του τρόφιμα.

Τα άτομα, μάλιστα, που αποκλείουν εντελώς κάποιες «λιχουδιές» από τη δίαιτά τους έχει φανεί πως έχουν περισσότερες πιθανότητες να αποτύχουν και να ξαναπάρουν το χαμένο βάρος, καθώς η στέρηση τους οδηγεί στην υπερκατανάλωση άλλων τροφίμων. Αν ακολουθείτε λοιπόν ένα πρόγραμμα αδυνατίσματος ξεχάστε τις στερήσεις και τις απαγορεύσεις. Αντιθέτως, μπορείτε να καταναλώσετε όλα τα αγαπημένα σας τρόφιμα.. με μέτρο!

Πώς θα εντάξετε έξυπνα αγαπημένες λιχουδιές στο διαιτολόγιό σας

Στα πλαίσια μίας ισορροπημένης διατροφής, μπορείτε μία φορά την εβδομάδα να καταναλώσετε την αγαπημένη σας πάστα ή κάποιο γλυκό με περισσότερες θερμίδες.

Ωστόσο, υπάρχουν πολλές εναλλακτικές επιλογές γλυκών τις οποίες μπορείτε να επιλέξετε και να προσλάβετε πολύ λιγότερες θερμίδες. Ενδεικτικά, μερικές από αυτές μπορεί να είναι ένα ζελέ φρούτων, μήλα πασπαλισμένα με κανέλλα, γιαούρτι με καρύδια και μέλι, ρυζόγαλο με γάλα χαμηλό σε λιπαρά, φρουτοσαλάτες, σπιτική μπάρα δημητριακών με αποξηραμένα φρούτα ή μαύρη σοκολάτα.

Έτσι, και θα νιώσετε γευστική ικανοποίηση και θα προμηθεύσετε τον οργανισμό σας με πολύτιμα θρεπτικά συστατικά. Αντίστοιχα, μπορείτε να παρασκευάσετε μόνοι σας γλυκά χρησιμοποιώντας αντί για ζάχαρη ολιγοθερμιδικές γλυκαντικές ύλες, όπως η στέβια, η σουκραλόζη, η ασπαρτάμη, η ακεσουλφάμη, οι οποίες είναι απολύτως ασφαλείς και προσφέρουν τη γλυκιά γεύση αποδίδοντας ελάχιστες ή μηδενικές θερμίδες.

Έτσι, όταν χρησιμοποιούνται αντί ή σε συνδυασμό με τη ζάχαρη δίνουν ως αποτέλεσμα γευστικά γλυκά με λιγότερες θερμίδες. Όμως, επειδή τα γλυκά, εκτός από τη ζάχαρη, έχουν και άλλα συστατικά που αποδίδουν θερμίδες, όπως για παράδειγμα το αλεύρι, τα αυγά, το λάδι ή το βούτυρο κλπ, σε κάθε περίπτωση πρέπει να τα καταναλώνετε με σύνεση και χωρίς υπερβολές..

Δώστε προσοχή στην ποσότητα

Είναι λογικό πως όσο μεγαλύτερο κομμάτι γλυκού επιλέξετε, τόσο περισσότερες θερμίδες θα πάρετε! Σκεφτείτε πως 1-2 κουταλιές αρκούν για να σας προσφέρουν γευστική ικανοποίηση. Αν έχετε σκοπό να φάτε όλο το επιδόρπιο φροντίστε να καταναλώσετε μικρότερη ποσότητα από το κύριο γεύμα. Εναλλακτικά, αν δεν μπορείτε να το αποφύγετε, δοκιμάστε να το μοιραστείτε με κάποιο φίλο ή τον σύντροφό σας.

Εξισορροπήστε με κίνηση!

Ο μόνος τρόπος για απώλεια βάρους είναι η δημιουργία αρνητικού ενεργειακού ισοζυγίου, δηλαδή να προσλαμβάνουμε από τη διατροφή μας λιγότερες θερμίδες σε σχέση με αυτές που δαπανά το σώμα μας. Αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω μείωσης της πρόσληψης θερμίδων από το φαγητό σε συνδυασμό με την αύξηση της σωματικής δραστηριότητας.

Αν νιώσετε λοιπόν την ανάγκη να καταναλώσετε κάποιο γλυκό φροντίστε να καταναλώσετε ελαφρώς μικρότερη ποσότητα από το φαγητό σας, καθώς και να «κάψετε» μερικές από τις extra θερμίδες αυξάνοντας την κίνησή σας! Ένας πολύ απλός τρόπος είναι το περπάτημα. Αφήστε το αυτοκίνητο και τα μέσα μαζικής μεταφοράς και προτιμήστε να πάτε στον προορισμό σας με τα πόδια. Εναλλακτικά πηγαίνετε μια βόλτα με το ποδήλατο, χορέψτε, πλύνετε το αυτοκίνητό σας, αφήστε το ασανσέρ και ανεβείτε τις σκάλες.

Επομένως, στα πλαίσια μίας ισορροπημένης διατροφής παράλληλα με μία ήπια μορφή άσκησης, μπορείτε να καταναλώσετε τα πάντα, αρκεί να μην ξεχνάτε...το μέτρο!

Πηγές: www.nutrimed.gr