Νέες έρευνες αναφέρουν τρόπους να χάσετε 100 θερμίδες από τη διατροφή χωρίς να υπάρχει επίπτωση στη γεύση. 100 θερμίδες λιγότερες τη μέρα μπορούν να σας βοηθήσουν να χάσετε 5-6 κιλά το χρόνο, ακόμα και αν δεν πατάτε στο γυμναστήριο.

Αρχίστε σήμερα με τις παρακάτω συμβουλές μείωσης θερμίδων που θα σας βοηθήσουν να έχετε καλή σιλουέτα όλη τη χρονιά.

Σβήστε τα φώτα

Άσχετα από το τι πιστεύατε ως παιδιά, φαίνεται ότι το σκοτάδι δεν είναι τόσο φοβερό, τελικά.

Νέα έρευνα του Cornell University, αναφέρει ότι το μυστικό για να τρώτε λιγότερο και να αισθάνεστε πιο ικανοποιημένοι με αυτό που τρώτε θα μπορούσε να είναι τόσο απλό όσο το να σβήνετε το φως.

Ερευνητές ανακάλυψαν ότι άνθρωποι που έφαγαν ένα γεύμα κάτω από απαλό, ζεστό φωτισμό, κατανάλωσαν 175 λιγότερες θερμίδες σε σχέση με όσους έτρωγαν σε άπλετο φως.

Οι συμμετέχοντες που δείπνησαν στο ημίφως έφαγαν 18% λιγότερο φαγητό από αυτό που ήταν στο πιάτο τους και χαρακτήρισαν την τροφή πιο ευχάριστη σε σχέση με όσους έτρωγαν με πολύ φως.

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι με τα σκληρά φώτα που έχουν τα εστιατόρια fast food μπορεί ενδεχομένως να δημιουργείται ψυχολογική ανάγκη να βιαστούμε να φάμε περισσότερο, επομένως ανάψτε ένα ή δυο κεριά στο δείπνο και μπορεί έτσι να περιορίσετε την ποσότητα που θα καταναλώσετε.

Κοιμηθείτε

Αρκετές έρευνες δείχνουν ότι αν δεν κοιμάστε επαρκώς μπορεί να πεινάτε περισσότερο.
‘Ερευνα της Mayo Clinic δείχνει ότι αν κοιμάστε λιγότερο από 6,5 ώρες τη νύχτα μπορείτε να οδηγηθείτε στην κατανάλωση μέχρι 500 επιπλέον θερμίδων σε μια ημέρα.

Η έλλειψη ύπνου μπορεί να επηρεάσει το πόσο πεινασμένοι αισθάνεστε και να οδηγήσει σε κατανάλωση περισσότερων θερμίδων σε σχέση με αυτές που θα τρώγατε αν δεν ήσασταν εξαντλημένο, δήλωσε ο Manfred Hallschmid, του University of Tübingen και ερευνητής χωριστής έρευνας για τον ύπνο και την κατανάλωση θερμίδων.

Η έλλειψη ύπνου μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα ορμονών της όρεξης, όπως η γρελίνη, δήλωσε. Τα αυξημένα επίπεδα γρελίνης, μπορούν να οδηγήσουν στο να καταναλώσετε εκατοντάδες επιπλέον θερμίδες σε σχέση με το αν είχατε αναπαυτεί καλά, δήλωσε ο Dr. Hallschmid.

Μη λέτε ‘’δεν μπορώ’’

Είτε προσπαθείτε να αποφύγετε τροφές fast food είτε γλυκά σε μια γιορτή να μη λέτε στον εαυτό σας τι ‘’δεν μπορείτε’’ να τρώτε.
Νέα έρευνα σημειώνει ότι θα έχετε καλύτερα αποτελέσματα αν εστιάσετε σε αυτά που ‘’δεν τρώτε’’.
Το ‘’δεν μπορώ’’ ακούγεται πιο πολύ σαν τιμωρία παρά σαν να είναι υγιεινό και δημιουργεί αίσθημα στέρησης που μπορεί να επιβαρύνει τη θέλησή σας.

Αντίθετα, το να θυμίζετε στον εαυτό σας ότι ‘’δεν τρώτε’’ ορισμένες τροφές βοηθά να κατευθυνθεί η θέλησή σας προς έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής.

Όταν ερευνητές χώρισαν μια ομάδα ανθρώπων σε ‘’δεν μπορώ να φάω’’ και σε ‘’δεν τρώω’’, το 64% της δεύτερης ομάδας πέρασε από ένα γλυκό σνακ σε ένα πιο υγιεινό, έναντι 30% της ομάδας ‘’δεν μπορώ’’, που επέλεξε το πιο υγιεινό σνακ.
Επομένως, σταματήστε τα ‘’δεν μπορώ’’ και προτιμήστε πιο μικρές μερίδες, πιο υγιεινών τροφών.

Μην κοιτάτε τη ζάχαρη

Δεν μισείτε το γεγονός ότι προσπαθείτε να συνεχίσετε την υγιεινή διατροφή και ξαφνικά η επιθυμία για junk food έρχεται και χαλά τις προθέσεις σας;
Για να βοηθήσετε τον εαυτό σας να κρατήσει την επιθυμία υπό έλεγχο, νέα έρευνα σημειώνει ότι θα πρέπει να γυρνάτε το κεφάλι αλλού όταν βλέπετε φωτογραφίες τροφών με πολλά λιπαρά, πολλές θερμίδες ή ζάχαρη.
Απεικονιστικές εξετάσεις εγκεφάλου έδειξαν ότι οι φωτογραφίες τροφών με πολλές θερμίδες ενεργοποιούν περιοχές του εγκεφάλου που ελέγχουν την πείνα και το κέντρο ανταμοιβής, δήλωσε η ερευνήτρια Kathleen Page.

Τι θα πρέπει να κάνετε όταν τηλεοπτικές διαφημίσεις δείχνουν τροφές με πολλές θερμίδες; Πηγαίνετε στην κουζίνα και κοιτάξτε υγιεινές τροφές για να κλείσετε το κέντρο ανταμοιβής.

Πιείτε νερό

Είναι πιο πιθανό να επιθυμείτε λαχανικά παρά πατάτες τηγανιτές, τσιπς ή άλλες τροφές με υψηλά λιπαρά και θερμίδες αν συνδυάσετε τα γεύματα με νερό και όχι με αναψυκτικά.
Ερευνητές του University of Oregon δηλώνουν ότι ο συνδυασμός τροφής- υγρών μπορεί να επηρεάσει το είδος των επιλογών των τροφίμων που κάνουμε και την ποσότητα των θερμίδων που τρώμε.
Στην έρευνα, ενήλικες που συνδύασαν το γεύμα με νερό ήταν περισσότερο πιθανό να καταναλώσουν λαχανικά και να κάνουν άλλες υγιεινές επιλογές σε σχέση με το αν είχαν πιεί αναψυκτικό.
Επιπλέον, περισσότεροι συμμετέχοντες ονόμασαν το νερό ως το καλύτερο ποτό για να συνδυαστεί με υγιεινές τροφές χαμηλών θερμίδων, ενώ το αναψυκτικό είχε υψηλό σκορ ως το καλύτερο για να συνοδεύσει πίτσα ή πατάτες τηγανιτές. Βάλτε ένα ψηλό ποτήρι νερό και όχι αναψυκτικό πριν το γεύμα σας και μπορεί να ακολουθήσει και η μειωμένη όρεξη.

Δείξτε προσμονή για το φαγητό

Έχετε το γεύμα στο μυαλό σας; Συνεχίστε να ονειρεύεστε. Ο Dr. Hallschmid δήλωσε ότι η προσμονή του γεύματος μπορεί να μειώσει το επίπεδο γρελίνης. Σε έρευνα που πραγματοποίησε ανακάλυψε ότι η προσμονή του γεύματος πριν κάποιος καθίσει στο τραπέζι βοηθά στην εμφάνισης της γρελίνης και οι άνθρωποι καταναλώνουν στη συνέχεια λιγότερες θερμίδες. Η προσμονή θα μπορούσε να έχει θετική επίδραση στον έλεγχο της πρόσληψης της τροφής, επειδή οδηγεί στον πιο γρήγορο κορεσμό και διατηρείται η αίσθησή του ώστε να μην αναζητά κάποιος σνακ με υψηλές θερμίδες.

Σκέψεις

Νομίζετε ότι είστε υπέρβαροι; Σκεφτείτε ξανά. Νέα έρευνα αναφέρει ότι ο τρόπος που σκέφτεστε για την τροφή και για τη μέση σας μπορεί να καθορίσει την επιτυχία συνέχισης της υγιεινής διατροφής. Αν λέτε στον εαυτό σας ότι είστε πολύ χοντροί ή γεμάτοι, μειώνονται οι πιθανότητες να πετύχετε το στόχο σας ακόμα και αν είστε σωματικά δραστήριοι.
Σε διάστημα 10 ετών, ποσοστό 59% των γυναικών που άρχισαν με ΔΜΣ 20 αλλά πίστευαν ότι ήταν υπέρβαρες αυξήσαν το βάρος τους και ο ΔΜΣ ξεπέρασε το 25.

Αυτό πιθανόν οφείλεται σε αυτοεκπληρούμενη προφητεία, δήλωσε η ψυχολόγος της Cleveland Clinic Susan Albers. Πρόσθεσε ότι αν πιστεύετε ότι δεν είστε υπέρβαρη, άσχετα από το πραγματικό σας βάρος, θα δράσετε με τρόπους που θα σας οδηγήσουν σε αυτό που ήδη πιστεύετε. Και αυτό μεταφράζεται σε κατανάλωση λιγότερων λιπαρών και θερμίδων.

Μην επιλέγετε ποτήρια με καμπύλες

Τα ποτήρια με καμπύλες θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε παραπάνω κιλά στη μέση ή στους γοφούς.
Βρετανική έρευνα ανακάλυψε ότι ανθρώπου καταναλώνουν 60% περισσότερο αλκοόλ, αναψυκτικά με ζάχαρη και χυμούς αν το ποτήρι είναι καμπυλωτό παρά ίσιο.

Οι ερευνητές εικάζουν ότι οι άνθρωποι πίνουν πιο γρήγορα από ποτήρια με καμπύλες επειδή είναι πιο δύσκολο να καταλάβουν αν έχουν φτάσει στη μέση, επομένως θέλουν και άλλο ποτό πιο σύντομα, με αποτέλεσμα να καταναλώνουν περισσότερο.
Για αυτό, επιλέξτε ένα ίσιο ποτήρι. Αν πίνετε 60% λιγότερο από αυτό που θα πίνατε φυσιολογικά, γλιτώνετε 67 θερμίδες στο πρωινό αν καταναλώνετε χυμό σε ποτήρι. 48 θερμίδες γλιτώνετε στο μεσημεριανό αν πίνετε παγωμένο τσάι με ζάχαρη και 40 λιγότερες αν πίνετε αλκοόλ στο δείπνο.

 

Πηγές: Ξένος τύπος.