Περπάτημα, ποδήλατο, καλός και πλήρης ύπνος και κυρίως ηρεμία, μπορεί να αποδειχθούν σωτήρια για τη ...σιλουέτα.

Η ποδηλασία και το γρήγορο περπάτημα βοηθούν τις γυναίκες να ελέγξουν το βάρος τους στα 30 και στα 40 τους, σύμφωνα με μια νέα μελέτη. Ωστόσο, το αργό περπάτημα δεν παρέχει το ίδιο όφελος. Όσες γυναίκες άρχισαν να κάνουν ποδήλατο ή βάδην επί 30 λεπτά την ημέρα, όχι μόνο κατόρθωσαν να διατηρήσουν αμετάβλητο το σωματικό βάρος τους, αλλά έχασαν και λίγα κιλά.

Αντιθέτως, όσες περιόρισαν το χρόνο που έκαναν ποδήλατο ή βάδην, πήραν 3 κιλά κατά μέσον όρο. ´Ενας άλλος παράγοντας που μπορεί να βελτιώσει ή να καταστρέψει την σιλουέτα, είναι ο ύπνος. Ο ήρεμος και πλήρης ύπνος είναι παράγοντας που συμβάλλει στη διατήρηση της σιλουέτας. Αντίθετα, ο ελλιπής ύπνος είναι ό,τι χειρότερο για τη σιλουέτα μας, καθώς μπορεί να προκαλέσει αύξηση του βάρους.

Μελέτες έχουν δείξει, ότι η έλλειψη ύπνου επιβραδύνει σημαντικά το μεταβολισμό, με συνέπεια να χρησιμοποιεί λιγότερη ενέργεια ο οργανισμός σε κάθε λειτουργία του – ακόμα και στην αναπνοή. Η έλλειψη ύπνου πιστεύεται επίσης ότι ενθαρρύνει την αύξηση του βάρους διεγείροντας την πείνα, με αποτέλεσμα το συχνό και ενίοτε άμετρο τσιμπολόγημα το οποίο "φορτώνει" θερμίδες και κιλά. Επίσης άλλες μελέτες δείχνουν, ότι οι γυναίκες που κοιμούνται πέντε ή λιγότερες ώρες τη νύχτα, έχουν την τάση να εμφανίσουν αύξηση του βάρους τους μέχρι και 15 κιλά, συγκριτικά με εκείνες που είχαν κανονικό ύπνο.

Τέλος το στρες είναι ένας παράγοντας που μπορεί να έχει ολέθριες επιπτώσεις στο βάρος, καθώς μπορεί να επιβραδύνει το μεταβολισμό των γυναικών και να οδηγήσει σε αύξηση του σωματικού βάρους, αναφέρουν ειδικοί. Από μελέτη που έγινε σε γυναίκες μέσης ηλικίας 53 ετών, προέκυψε ότι αυτές έκαιγαν πολύ λιγότερες θερμίδες όταν βρίσκονταν αντιμέτωπες με στρεσογόνα γεγονότα.

premium.paratiritis