Ξέρουμε πως ο καλύτερος τρόπος για να χάσουμε κιλά είναι να τρώμε λιγότερο. Μήπως όμως δεν είναι απόλυτο αυτό; Μήπως μπορούμε να τρώμε περισσότερο και να εξακολουθούμε να χάνουμε κιλά; Οι περισσότερες δίαιτες που γίνονται δημοφιλείς αναγκάζουν το άτομο να περιορίσει τη διατροφή του—κομμένοι οι υδατάνθρακες, κομμένα τα λιπαρά… Και όμως, το να κόβουμε διατροφικές ομάδες από την καθημερινότητά μας δεν είναι κάτι ωφέλιμο, και μάλιστα μπορεί να έχει (μακροπρόθεσμα) το αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό που θέλουμε.

Συνεπώς, αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να είμαστε σίγουροι πως η διατροφή μας αποτελείται μόνο από φρέσκα και υγιεινά προϊόντα. Δεν θα νιώσουμε ότι στερούμαστε κάτι, με αποτέλεσμα αυτό το πλάνο διατροφής να μπορεί να διατηρηθεί για περισσότερο καιρό. Πρέπει να σκεφτόμαστε την απώλεια βάρους όχι περιοριστικά, αλλά να βρούμε έναν τρόπο να ελαττώσουμε τις θερμίδες μας, απολαμβάνοντας ταυτόχρονα το φαγητό.

Αν, για παράδειγμα, τρώμε κάθε μέρα πέντε με επτά μερίδες λαχανικών και φρούτων – όπως πρέπει – σύντομα θα παρατηρήσουμε ότι η όρεξή μας για ανθυγιεινές επιλογές θα έχει ελαττωθεί κατακόρυφα. Ποιες είναι όμως οι καλύτερες διατροφικές ομάδες για να το πετύχουμε αυτό;

  • Φρούτα και λαχανικά
  • Δημητριακά ολικής άλεσης
  • Φασόλια και όσπρια
  • Ελαιόλαδο
  • Ξηροί καρποί και σπόροι
  • Πηγές άλιπης πρωτεΐνης, όπως ψάρι, πουλερικά και αυγό
  • Αβοκάντο, καθώς περιέχουν ωφέλιμα λιπαρά

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα υγιεινά φαγητά περιέχουν – κατά γενική ομολογία – λιγότερες θερμίδες από τα επεξεργασμένα, συνεπώς μπορούμε να απολαμβάνουμε ακόμα ένα χορταστικό γεύμα, λαμβάνοντας όμως λιγότερες θερμίδες, με αποτέλεσμα να χάνουμε πιο εύκολα κιλά.

  • Ξεκινήστε με το να προσθέσετε ένα φρούτο στο πρωινό σας και μια σαλάτα στο μεσημεριανό και στο βραδινό.
  • Κόψτε φρούτα και λαχανικά από νωρίς, και έχετέ τα έτοιμα στο ψυγείο, ώστε να γλιτώσετε πολύ χρόνο στην προετοιμασία των γευμάτων.
  • Αν σας βοηθάει, τότε δεν είναι ντροπή να αγοράζετε έτοιμα κομμένα φρούτα και λαχανικά. Όλοι έχουμε πολλές υποχρεώσεις στην καθημερινότητά μας, και το μαγείρεμα δεν είναι πάντα το πρώτο πράγμα που σκεφτόμαστε να κάνουμε στον λίγο ελεύθερο χρόνο που μας μένει.
  • Κάντε τις σαλάτες σας πιο χορταστικές και υγιεινές με το να προσθέτετε ξηρούς καρπούς ή σπόρους, και με το να αντικαταστήσετε τα λιπαρά dressings (π.χ. όσα έχουν μαγιονέζα) με μια ελαφριά βινεγκρέτ με ξύδι βαλσάμικο, ελαιόλαδο και λίγη μουστάρδα. Λιγότερη λιπαρή αίσθηση, περισσότερη γεύση και σημαντικά λιγότερες θερμίδες.
  • Αλλάξτε με τον καιρό τις ανθυγιεινές τροφές με καλύτερες εναλλακτικές. Για παράδειγμα, αντί για αλλαντικά, βάλτε στο σάντουιτς που φτιάχνετε ψητό στήθος από κοτόπουλο.
  • Όρεξη για παγωτό; Προτιμήστε frozen yogurt (και προσοχή στα toppings!)
  • Αντί για χυμό, φάτε ένα ολόκληρο φρούτο, ή φτιάξτε ένα χορταστικό smoothie, που προσφέρει και πολλές φυτικές ίνες.
  • Αντί για πατατάκια, φάτε μια μερίδα ανάλατους ξηρούς καρπούς.

Προφανώς, δεν είναι ρεαλιστικό να τρώτε υγιεινά όλη την μέρα, κάθε μέρα. Πρέπει να επιτρέπετε στον εαυτό σας και μερικές… ένοχες απολαύσεις. Αν, όμως, σκοπεύετε να χάσετε κιλά, πρέπει η καθημερινή σας διατροφή να αποτελείται τουλάχιστον στο 75-80% από υγιεινές τροφές.