Γράφει η Στέλλα Αργυρίου, Ψυχολόγος

Το ξέρετε ότι υπάρχουν τέσσερεις τύποι προσωπικότητας στους οποίους μπορούμε να καταταγούμε περίπου όλοι; Γνωρίζετε επίσης ότι αυτή η κατάταξη μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στην επιτυχία ή την αποτυχία της δίαιτάς σας; Ας δούμε λοιπόν σύμφωνα με την κάθε προσωπικότητα τι πρέπει να προσέχετε και τι τελικά σας ταιριάζει.



Προσωπικότητα τύπου Α

Αν το κύριο χαρακτηριστικό σας είναι η κυριαρχικότητα τότε ανήκετε στην πρώτη κατηγορία προσωπικότητας. Παίρνεται γρήγορα αποφάσεις, επιθυμείτε ακόμα πιο γρήγορα αποτελέσματα, απαιτείτε άμεσες λύσεις σε προβλήματα και θέλετε να έχετε τον έλεγχο των καταστάσεων.

Εσείς που είστε δυναμικές και αποζητάτε τον πλήρη έλεγχο, σταματήστε να πιέζετε τον διαιτολόγο σας για άμεσα αποτελέσματα και προσπαθήστε να χαλαρώσετε λίγο μειώνοντας καμιά φορά τους ρυθμούς σας. Το ίδιο το άγχος λοιπόν και η καθημερινή πίεση που ασκείτε στον εαυτό σας σαμποτάρουν την εκάστοτε προσπάθειά σας.

Tips

Ενδείκνυται η χρήση μαστίχας για την αποφόρτιση των συναισθημάτων σας. Επιλέξτε σκληρές τροφές, δύσκολες στη μάσηση.

Προσωπικότητα τύπου Β

Οι πιο κοινωνικοί τύποι, οι παρορμητικοί, οι εκφραστικοί ανήκετε στη δεύτερη κατηγορία προσωπικότητας. Πριν λοιπόν ξεκινήσετε την προσπάθειά σας βεβαιωθείτε ότι αυτό θέλετε και ότι σίγουρα αυτή τη φορά δεν θα τα παρατήσετε με την πρώτη δυσκολία.

Τσεκάρετε το πρόγραμμα των κοινωνικών σας εξορμήσεων. Πάντα θα υπάρχουν στο πλάνο σας εκδηλώσεις στις οποίες θέλετε να παραβρεθείτε και που σίγουρα περιλαμβάνουν άφθονο φαγητό. Δεν είναι λόγος λοιπόν αυτός η δίαιτά σας να σταματάει τη στιγμή που βρίσκεστε μπροστά στον μπουφέ και σίγουρα δεν υπάρχει νόημα να ξεκινάτε ξανά την προσπάθεια μια βδομάδα πριν αποφασίσετε ότι το φόρεμα που θέλατε να βάλετε τελικά δεν σας κάνει.


Το από Δευτέρα για εσάς δεν θα έρθει ποτέ… Εξοικειωθείτε λοιπόν με την έννοια των προτεραιοτήτων και των προθεσμιών.

Tips

Αποφύγετε να αγοράζετε και να έχετε στο σπίτι τροφές στις οποίες είστε επιρρεπείς, κυρίως αλμυρά σνακ. Να έχετε πάντα διαθέσιμα φρούτα και λαχανικά.

Προσωπικότητα τύπου Γ

Υπομονετικά και προσεκτικά άτομα της τρίτης κατηγορίας, σταματήστε απλά να κοιτάζετε το πρόγραμμα της διατροφής που σας έδωσε ο διαιτολόγος σας και αναλάβετε δράση! Τα κιλά δεν θα χαθούν διαβάζοντας απλά την δίαιτα αλλά κάνοντάς την.

Ανακοινώστε σε φίλους και γνωστούς την απόφασή σας προκειμένου να εκφράσουν τη συμπαράστασή τους στο πρόβλημά σας και ορίστε ένα πρόσωπο που εσείς θεωρείτε της εμπιστοσύνης σας να σας ελέγχει. Οι οδηγίες και οι κατευθύνσεις στην περίπτωσή σας δρουν παραγωγικά, αρκεί να προέρχονται από κάποιον που η γνώμη του για εσάς να μετράει.

Όχι, αυτή τη φορά δεν πρέπει να σας κυριεύσει η ανασφάλεια, δείξτε εμπιστοσύνη στον εαυτό σας και θα τα καταφέρετε.

Tips

Αποφύγετε να έχετε διαθέσιμα γλυκά στο ψυγείο σας. Προτιμήστε ένα γιαούρτι ή ένα ζελέ light με γεύση φρούτων, ή ένα αναψυκτικό χωρίς ζάχαρη.

Προσωπικότητα τύπου Δ

Εσείς που συγκεντρώνετε την προσοχή σας πάντοτε σε θέματα -κλειδιά και ενδιαφέρεστε για την ακρίβεια των δεδομένων, εσείς οι σχολαστικοί τύποι που τα θέλετε όλα τέλεια, γιατί δεν δοκιμάζετε να δείτε και την προσπάθεια για αδυνάτισμα σαν εργασία υψηλών απαιτήσεων-ξέρετε όπως αυτές που είναι το καλύτερό σας να αναλάβετε.

Οι λεπτομέρειες για εσάς κάνουν την διαφορά.

Ζητήστε λοιπόν από τον διαιτολόγο σας να γίνει το ίδιο σχολαστικός με εσάς, να λύσει όλες σας τις απορίες και να δείξει κατανόηση κάθε φορά που εσείς θα τον βομβαρδίζετε με ερωτήσεις. Έχετε στο μυαλό σας ότι τα εξωτερικά ερεθίσματα είναι αυτά που κάθε φορά σας αποσυντονίζουν και ξεκινήστε οπλισμένες με την πεποίθηση ότι όλα θα πάνε καλά όταν προσπαθήσετε πραγματικά.

Tips

Ελέγξτε το τσιμπολόγημα, κυρίως αμυλούχων τροφίμων, όπως ψωμί, παξιμάδια κ.α. Αποφύγετε την κατανάλωση τροφίμων την ώρα που εργάζεστε.

Aν για εσάς το αδυνάτισμα αποτελεί άπιαστο όνειρο και δύσκολο εγχείρημα, η λύση βρίσκετε στο να αλλάξουμε τον τρόπο που σκεφτόμαστε και αισθανόμαστε απέναντι στο φαγητό.

Πηγές: www.nutrimed.gr