Έχει βρεθεί ότι η αυξημένη κατανάλωση φρούτων, λαχανικών, διαιτητικών ινών, βιταμινών C και B6, β- καροτίνης και φυλλικού οξέος αυξάνουν ανεξάρτητα την απώλεια βάρους σε έναν πληθυσμό υπέρβαρων ενηλίκων, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό 'Nutrition Research.' Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Sao Paulo, στη Βραζιλία, υπολόγισαν τα αποτελέσματα μερικών συστατικών των τροφών στην απώλεια βάρους, ανεξάρτητα από την άσκηση και τη συνολική ενεργειακή πρόσληψη σε μια περίοδο έξι μηνών.



Σύμφωνα με τη μελέτη, που την καθοδηγεί ο D.S. Sartorelli, κάθε αύξηση 100 γρ στην κατανάλωση φρούτων έχει συσχετισθεί με μείωση 300 γρ. σωματικού βάρους μετά από μια περίοδο έξι μηνών, με τα αποτελέσματα να έχουν προσαρμοστεί για την ηλικία, φύλο, διαφορές στη φυσική δραστηριότητα και συνολική ενεργειακή πρόσληψη.

Παρομοίως, μια αύξηση 100 γρ. στην πρόσληψη λαχανικών βρέθηκε να έχει συσχετισθεί με μείωση 500 γρ. στο σωματικό βάρος.

Μια αύξηση στην πρόσληψη φυτικών ινών έχει επίσης συσχετισθεί με απώλεια βάρους- κάθε αύξηση 1 γρ. στις συνολικές φυτικές ίνες και τις ίνες από φρούτα και λαχανικά έχει συσχετισθεί με μια μείωση στο σωματικό βάρος κατά 115γρ.

και 180γρ. αντίστοιχα, μετά από μια περίοδο έξι μηνών. Επιπλέον, διαφορές στην πρόσληψη των βιταμινών C και Β6, β- καροτίνης και φυλλικού οξέος έχουν συσχετισθεί με την απώλεια βάρους, σύμφωνα με τη μελέτη.

Στη μελέτη πήραν μέρος 80 υπέρβαροι ενήλικες, ηλικίας από 30 έως 65 ετών, που παρακολουθούσαν ένα εξάμηνο πρόγραμμα διατροφικών συμβουλών. Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε δυο ομάδες, ελέγχου και παρέμβασης. Η ομάδα παρέμβασης είχε τρεις ατομικές συνεδρίες διατροφικών συμβουλών και συστάσεων από ένα διατροφολόγο, που περιελάμβαναν αύξηση κατανάλωσης του ελαιόλαδου, πρόσληψης φρούτων και λαχανικών και μείωση του κορεσμένου λίπους, όπως επίσης τη λήψη γραπτών πληροφοριών.

Φυτικές ίνες και αίσθημα κορεσμού

Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι μια δίαιτα πλούσια σε φυτικές ίνες μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους.

Μια υπόθεση για να εξηγήσει αυτά τα αποτελέσματα είναι η αίσθηση κορεσμού που βιώνουμε μετά από μια αυξημένη κατανάλωση φυτικών ινών. Παρόλα αυτά, οι ερευνητές τόνισαν προηγούμενες μελέτες που έδειχναν ότι τρόφιμα φυσικά πλούσια σε φυτικές ίνες έχουν συσχετισθεί με μεγαλύτερη απώλεια βάρους από τα τρόφιμα που έχουν εμπλουτιστεί με φυτικές ίνες, υποδηλώνοντας το ρόλο των άλλων συστατικών στα φρούτα και τα λαχανικά που σχετίζονται με την απώλεια βάρους, ανεξάρτητα με το περιεχόμενο των φυτικών ινών.




Πηγές: www.nutrimed.gr-Επιμέλεια: Βάσια Μανίκα