Πολλά είναι τα ερωτήματα για το τι πρέπει να τρώει κανείς όταν ακολουθεί μια αγωγή που περιέχει κορτιζόνη και τι μπορεί να προκαλέσει αυτή η περιβόητη κορτιζόνη.

Η πιο γνωστή παρενέργεια είναι η λεγόμενη κατακράτηση υγρών, δηλαδή η παρουσία οιδήματος που περιλαμβάνει κατακράτηση νατρίου. Αυτός είναι και ο λόγος που παρουσιάζεται αύξηση του βάρους, οπότε για να το αποφύγουμε αυτό θα πρέπει και να αποφύγουμε το αλάτι στη διατροφή μας.

Δεν εννοούμε, όμως, μόνο το επιτραπέζιο αλάτι, αλλά και το αλάτι που υπάρχει κρυμμένο σε διάφορα τρόφιμα, όπως είναι τυριά, ελιές, αλατισμένοι ξηροί καρποί, παστά, κονσερβοποιημένα ή τυποποιημένα τρόφιμα, όπως κέικ και μπισκότα, αλμυρά σνακ, όπως πατατάκια και γαριδάκια, αλλά ακόμα και το ψωμί και οι φρυγανιές μπορεί να κρύβουν νάτριο.

Μη σας πιάνει, όμως, πανικός, απλά να είστε προσεκτικοί και να ζητάτε τρόφιμα με πολύ μικρή έως καθόλου περιεκτικότητα σε νάτριο και να μάθετε να διαβάζετε και από μόνοι σας τις διατροφικές ετικέτες.

Η αύξηση του σακχάρου στο αίμα, είναι ακόμη ένα δυσάρεστο σύμπτωμα για το οποίο υπάρχει επίσης λύση. Εδώ εφαρμόζεται δεόντως η αρχή της σωστής διατροφής που είναι τα μικρά και συχνά γεύματα! Τουλάχιστον 5 γεύματα μέσα στην ημέρα, εκ των οποίων τα 3 είναι τα βασικά και τα 2 ενδιάμεσα αποτελούν το σνακ.

Τα ωράρια είναι ακόμη ένας βασικός παράγοντας, δεν θα πρέπει να ξεπερνάτε τις 3 ώρες για να μην αφήνετε τον οργανισμό σας πολλές ώρες με άδειο το στομάχι. Αποφύγετε τους απλούς υδατάνθρακες και προτιμήστε τους σύνθετους, όπως προϊόντα ολικής αλέσεως, φρούτα και λαχανικά που αποτελούνται από υψηλό ποσοστό φυτικών ινών και βοηθούν στη διατήρηση των επιπέδων του σακχάρου σε φυσιολογικές τιμές.

Για το θέμα της αποφυγής της οστεοπόρωσης, όλοι γνωρίζετε ότι τα γαλακτοκομικά κατέχουν την πρώτη θέση και θα πρέπει να υπάρχουν απαραιτήτως στην καθημερινή σας διατροφή. Εκτός, όμως, από το τυρί, το γιαούρτι και το γάλα, πλούσια σε ασβέστιο είναι και πολλά λαχανικά, για παράδειγμα λάχανο, μπρόκολο, σπανάκι, το σουσάμι, το ταχίνι, οι ξηροί καρποί (αμύγδαλα και καρύδια), τα λιπαρά ψάρια (τόνος, σολομός, σαρδέλες).

Όπως, η απορρόφηση του σιδήρου ενισχύεται από τη βιταμίνη C, έτσι και η απορρόφηση του ασβεστίου ενισχύεται από τη βιταμίνη D, γι' αυτό οι σωστοί συνδυασμοί παίζουν σημαντικό ρόλο. Βασική πηγή της βιταμίνης, δεν είναι άλλη...

από το δέρμα σας. Ασφαλής έκθεση στον ήλιο, δεν σημαίνει και πλήρης αποφυγή. Η έλλειψη βιταμίνης D εξελίσσεται σε πανδημία παγκοσμίως, ακόμα και σε χώρες με ηλιοφάνεια, όπως η χώρα μας. Γι’ αυτό φροντίστε καθημερινά, να εκτίθεστε για τουλάχιστον 30 λεπτά, χειμώνα-καλοκαίρι.

Τέλος, να έχετε πάντα στο μυαλό σας πως για κάθε πάθηση η διατροφή είναι το φάρμακο, γιατί συνδέεται άμεσα, οπότε καλό είναι να συμβουλεύεστε πάντα κάποιον ειδικό.