Ο πόνος της ρευματοειδούς αρθρίτιδας μπορεί να ρίξει αρκετά το επίπεδο ζωής ενός ασθενούς. Συνεπώς, όποιος τρόπος μπορεί να προσφέρει ανακούφιση είναι καλοδεχούμενος. Και εμείς βρήκαμε έναν τρόπο νόστιμο, υγιεινό και πολύ… εύκολα προσαρμόσιμο στην εποχή. Ναι, μιλάμε για το τσάι, με τις υπέροχες αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές του, που μπορεί να μας ζεστάνει τον χειμώνα ή να μας δροσίσει το καλοκαίρι.

Και οι παρακάτω συνταγές θα ανακουφίσουν τους πόνους της αρθρίτιδας, αφού πρώτα μιλήσετε με τον γιατρό σας, για να ξέρετε πως είστε 100% ασφαλείς…

Τσάι με μέντα και ginger

Το ginger δεν κάνει καλό μόνο στο στομάχι. Μια ιταλική μελέτη που δημοσιεύθηκε τον Ιούνιο στο Natural Product Research, προσπάθησε να αναλύσει την επίδραση του ginger στις φλεγμονές και στον χρόνιο πόνο στα γόνατα, σε ασθενείς με αρθρίτιδα, και τα αποτελέσματα έδειξαν σημαντική πρόοδο. Προσέξτε, όμως· το ginger έχει αντιπηκτικές ιδιότητες στο αίμα, άρα αν παίρνετε ανάλογα φάρμακα, μιλήστε πρώτα με τον γιατρό σας.

Σε μια κατσαρόλα, βράστε 6 κούπες νερό, προσθέστε 170 γρ. ξεφλουδισμένο, ψιλοκομμένο φρέσκο ginger, και 4 φακελάκια τσάι μέντας. Αφήστε το για 8 λεπτά, και στραγγίξτε. Προσθέστε μέλι, αν θέλετε, και απολαύστε ζεστό ή κρύο.

Πράσινο τσάι με blueberries

Τα blueberries είναι γεμάτα αντιοξειδωτικά, και μπορεί να μειώσουν τον πόνο και το πρήξιμο που προκαλεί η ρευματοειδής αρθρίτιδα. Μια μελέτη που έγινε σε ζώα και δημοσιεύθηκε το 2016 στο Rheumatology & Arthritis έδειξε ότι τα φυτοχημικά συστατικά του πράσινου τσαγιού μπορεί να μπλοκάρουν τα συμπτώματα της ρευματοειδούς αρθρίτιδας, χωρίς να επηρεάζουν άλλες κυτταρικές λειτουργίες.

Βράστε 6 κούπες νερό και αφαιρέστε από την φωτιά. Προσθέστε 4 φακελάκια πράσινο τσάι, και αφήστε τα για 3 λεπτά. Προσθέστε το τσάι στο μπλέντερ, μαζί με μια κούπα κατεψυγμένα blueberries. Χτυπήστε καλά, στραγγίστε και απολαύστε.

Τσάι με φράουλα και τσουκνίδα

Η τσουκνίδα, παρά το γεγονός ότι την γνωρίζουμε για το ενοχλητικό της τσίμπημα, χρησιμοποιείται εδώ και εκατοντάδες χρόνια, για να ανακουφίσει από τους πόνους των μυών και των αρθρώσεων, αλλά και για να καταπραΰνει τα συμπτώματα της αρθρίτιδας. Περιέχει αντιοξειδωτικά, αλλά δεν ενδείκνυται για κατανάλωση από εγκύους και άτομα με προβλήματα στα νεφρά ή στην κύστη.

Σε έξι κούπες νερό, προσθέστε 1 ½ κούπα κομμένες φράουλες, και ¼ κ.γ. απόσταγμα βανίλιας. Βράστε, χαμηλώστε την φωτιά και αφήστε να σιγοβράσει για 15 λεπτά. Αφαιρέστε την κατσαρόλα από την φωτιά, και προσθέστε 2 κ.σ. αποξηραμένα φύλλα τσουκνίδας. Αφήστε τα για 10 λεπτά. Στραγγίστε, αφήστε το να κρυώσει, και απολαύστε.

Μαύρο τσάι με λεμόνι

Το μαύρο τσάι περιέχει κερκετίνη, μια ουσία που έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Μια μελέτη του 2015, που δημοσιεύθηκε στο Archives of Biochemistry and Biophysics αποκάλυψε ότι η κερκετίνη μειώνει τις φλεγμονές και αυξάνει την δράση των αντιοξειδωτικών. Να θυμάστε πάντα ότι το μαύρο τσάι περιέχει καφεΐνη.

Σε μια μεγάλη κανάτα, βάλτε 2 φακελάκια μαύρο τσάι και ρίξτε 4 κούπες βραστό νερό. Αφήστε το για 3-5 λεπτά, και έπειτα αφαιρέστε τα φακελάκια και προσθέστε λίγο χυμό λεμόνι, και λίγο μέλι για να το κάνετε πιο γλυκό. Σερβίρετε κρύο, με πάγο.