Οι πέτρες στα νεφρά θεωρούνται από τις πιο επίπονες παθήσεις που μπορεί να εμφανίσει κάποιος. Και δεν είναι τόσο σπάνιο φαινόμενο· 1 στους 10 ανθρώπους υπολογίζεται ότι υποφέρει κάποια στιγμή στην ζωή του. Οι πέτρες αυτές εμφανίζονται όταν υπάρχουν σε υπερβολικό βαθμό ορισμένα μέταλλα στα νεφρά. Ευτυχώς, όμως, με μερικές αλλαγές στη διατροφή μας μπορούμε να μειώσουμε σε πολύ μεγάλο βαθμό την δημιουργία μιας πέτρας, αλλά ταυτόχρονα να προλάβουμε και την δημιουργία μιας καινούργιας, αν έχει ήδη συμβεί μία φορά.

Ίσως η πρώτη, και πιο σημαντική, συμβουλή για την πρόληψη των πετρών στα νεφρά είναι να πίνουμε πολύ νερό, να περιορίσουμε την κατανάλωση αλατιού και ζωικής πρωτεΐνης. Δεν υπάρχει κάποια ειδική διατροφή για τις πέτρες στα νεφρά, αλλά πολλοί διαιτολόγοι και νεφρολόγοι προτείνουν την δίαιτα DASH, μια διατροφή που έχει ως σκοπό να αντιμετωπίσει την υπέρταση. Έχει αποδειχθεί μέσα από αρκετές μελέτες, ότι η διατροφή αυτή μπορεί να περιορίσει σε ικανοποιητικό βαθμό τον σχηματισμό πετρών στα νεφρά, και ταυτόχρονα να ελαττώσει τον κίνδυνο καρδιοπάθειας, εγκεφαλικού επεισοδίου και καρκίνου. Η διατροφή DASH βασίζεται στα λαχανικά, τα φρούτα, τα δημητριακά ολικής άλεσης, και στα γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά. Περιορίζει την κατανάλωση αλατιού, ζάχαρης και κόκκινου κρέατος.

Μερικές προτάσεις για τροφές που θα σας βοηθήσουν να ελαττώσετε τον κίνδυνο είναι αυτές:

Τροφές που περιέχουν ασβέστιο: Οι τροφές που είναι πλούσιες σε ασβέστιο, όπως τα γαλακτοκομικά, μας βοηθούν να προλάβουμε τις πέτρες στα νεφρά. Είναι σημαντικό να τις καταναλώνουμε, ειδικά αν η διατροφή μας περιέχει και τροφές με αρκετά οξαλικά οξέα, όπως το σπανάκι. Αυτά τα δύο δένονται, και ελαττώνουν την δημιουργία πετρών.

Φρούτα και λαχανικά: Αναγκαίο κομμάτι κάθε σωστής διατροφής. Τα εσπεριδοειδή, επίσης, φαίνεται να είναι πολύ αποτελεσματικά εναντίον των πετρών.

Νερό: Όσο περισσότερο νερό μπορούμε να πίνουμε μέσα στην ημέρα, τόσο το καλύτερο. Το νερό ελαττώνει την παραγωγή ουρικού οξέος και πετρών.

Φυτικές πρωτεΐνες: Αν καταναλώνετε μικρές ποσότητες ζωικής πρωτεΐνης, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Οι φυτικές πρωτεΐνες, από την άλλη μεριά, είναι ιδιαίτερα ωφέλιμες. Τις βρίσκουμε στα φασόλια, στις φακές, στην κινόα και στους ξηρούς καρπούς.