Αν πάσχετε από διαβήτη, γνωρίζετε πολύ καλά ότι η σωστή, προσεκτική διατροφή είναι από τα πιο σημαντικά κομμάτια της ζωής σας. Αυτό, προφανώς, σημαίνει ότι κάποιες τροφές είναι απαγορευτικές για έναν διαβητικό—για παράδειγμα, η σοκολάτα, το κόκκινο κρέας, ακόμα και ο καφές για κάποιους ανθρώπους.

Μήπως όμως το να ενδίδουμε πού και πού (σε μικρές δόσεις) στα αγαπημένα μας φαγητά είναι ο σωστός τρόπος να διαχειριστούμε την ασθένεια και την σωστή διατροφή; Ξέρουμε αρκετά καλά ότι όσο πιο περιοριστικό είναι ένα πλάνο διατροφής, τόσο πιο δύσκολο είναι να μείνουμε πιστοί σε αυτό, άλλωστε. Ποιες είναι λοιπόν αυτές οι κακές τροφές για τον διαβήτη που μπορείτε να απολαύσετε με μέτρο;

Καφές

Ο καφές, από μόνος του, είναι άκρως υγιεινός. Το πρόβλημα υπάρχει στα πράγματα που βάζουμε στον καφέ μας: ζάχαρη ή άλλα γλυκαντικά, σιρόπια, πλήρες γάλα κτλ. Αν, όμως, πίνουμε τον καφέ μας σκέτο, όχι μόνο δεν κινδυνεύουμε, αλλά σύμφωνα με μελέτες ο καφές μπορεί να ελαττώσει μάλιστα τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2. Αλλά και για τους διαβητικούς, ο καφές μπορεί να είναι σύμμαχος στην διαχείριση της νόσου, αυξάνοντας την ανοχή του οργανισμού στην γλυκόζη.

Σκούρα σοκολάτα

Η σκούρα σοκολάτα ξέρουμε πως έχει οφέλη για την καρδιά μας, καθώς περιέχει ισχυρά αντιοξειδωτικά. Από την άλλη πλευρά, όμως, είναι γλυκό, και περιέχει ζάχαρη. Φροντίστε, λοιπόν, να αγοράζετε μόνο σκούρα σοκολάτα, και να καταναλώνετε ένα μικρό κομμάτι την ημέρα. Είναι αρκετό για να ικανοποιήσει την όρεξή σας για κάτι γλυκό, και μπορεί να προστατεύσει την υγεία της καρδιάς σας, αλλά και να χαμηλώσει τον κίνδυνο διαβήτη. Οι πολυφαινόλες της μειώνουν την ανοχή του οργανισμού στην ινσουλίνη, όπως και την αρτηριακή πίεση.

Κόκκινο κρέας

Δεν είναι καθόλου κακό να τρώμε κόκκινο κρέας περιστασιακά, σε μικρές ποσότητες. Είναι πλούσιο σε υψηλής ποιότητας πρωτεΐνη, άλλωστε, όπως και σε άλλα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Το ζήτημα είναι τι θα επιλέξουμε. Πρέπει να διαλέγουμε μόνο άπαχα κομμάτια, και να τα μαγειρεύουμε με τον σωστό τρόπο. Τώρα, όσον αφορά το επεξεργασμένο κόκκινο κρέας, όπως τα αλλαντικά… εξακολουθούμε να τα αποφεύγουμε, καθώς η διατροφική τους αξία είναι πολύ μικρή, και μας γεμίζουν με κορεσμένα λιπαρά, αλάτι και περιττές θερμίδες.

Αλκοόλ

Το αλκοόλ είναι τοξίνη και – θεωρητικά – θα έπρεπε όλοι να το περιορίσουμε. Αυτό είναι γεγονός. Αλλά την ίδια στιγμή, ορισμένα είδη αλκοόλ, σε μικρές ποσότητες, δεν θα μας κάνουν κακό αν πάσχουμε από διαβήτη τύπου 2. Το κόκκινο κρασί και η light μπύρα είναι καλές επιλογές—το πρώτο, μάλιστα, έχει ορισμένα οφέλη και για την καρδιά μας. Πάντως, μέσα από έρευνες έχει φανεί πως η μετριοπαθής κατανάλωση αλκοόλ συσχετίζεται με μικρότερες πιθανότητες καρδιαγγειακών νοσημάτων και πρόωρου θανάτου σε ασθενείς με διαβήτη τύπου 2.

Φρούτα

Υπάρχει, στ’ αλήθεια, κόσμος που θεωρεί τα φρούτα κακή ιδέα για τους διαβητικούς; Ναι, και μάλιστα πολλοί είναι οι ασθενείς που τα αποφεύγουν, λόγω των σακχάρων τους. Τα φρούτα, όμως, αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι κάθε υγιεινής διατροφής, λόγω των θρεπτικών συστατικών τους. Ναι, ορισμένα φρούτα περιέχουν περισσότερα σάκχαρα σε σχέση με τα άλλα, και αυτό σημαίνει πως πρέπει να προγραμματίζετε τα γεύματά σας πιο έξυπνα, αλλά αυτό δεν είναι τίποτα παραπάνω από θέμα συνήθειας—ακόμα και ρουτίνας για έναν διαβητικό, για να πούμε την αλήθεια. Ένα πράγμα όμως που θα ήταν καλό να αποφεύγετε είναι τα αποξηραμένα φρούτα, καθώς μία μερίδα τους περιέχει σε μεγαλύτερη συγκέντρωση σάκχαρα και θερμίδες.