Η δίαιτα Paleo γίνεται όλο και πιο δημοφιλής για να χάσουμε κιλά. Πρόκειται για μία διατροφή που περιορίζει το άμυλο. Σίγουρα δεν είναι εύκολη διατροφή. Και ενώ έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να βοηθήσει στο αδυνάτισμα, οι ειδικοί ακόμα δεν έχουν καταφέρει να συμφωνήσουν στο αν είναι καλή για την υγεία της καρδιάς μας. Ας προσπαθήσουμε να αναλύσουμε…

Το πώς θα επηρεάσει η διατροφή αυτή, την καρδιά μας έχει πολύ να κάνει με το πώς την ακολουθούμε. Αντίθετα από άλλες διατροφές, η Paleo δεν προτείνει μέγεθος μερίδας ανάλογα με την διατροφική ομάδα, ούτε περιέχει άσκηση. Τα φρούτα, λαχανικά, λιπαρά και πρωτεΐνες επιτρέπονται, ενώ τα όσπρια, οι επεξεργασμένες τροφές και τα γαλακτοκομικά, όπως και τα δημητριακά, απαγορεύονται.

Αυτό σημαίνει ότι χάνουμε μεγάλες ποσότητες φυτικών ινών, βιταμινών και μετάλλων. Αν, όμως, τα φρούτα και τα λαχανικά έχουν κυρίαρχη θέση στο πιάτο μας, τότε θεωρητικά δεν θα υπάρχει πρόβλημα. Αυτό, όμως, δεν είναι απόλυτο, κατά την γνώμη πολλών ειδικών, καθώς μια διατροφή πλούσια σε δημητριακά ολικής άλεσης είναι το κλειδί για τον έλεγχο του κινδύνου παθήσεων όπως ο διαβήτης και η παχυσαρκία. Την ίδια στιγμή, υπάρχουν ορισμένες μελέτες που δείχνουν ότι η Paleo μπορεί να είναι ωφέλιμη για την καρδιά μας.

Τι συμβαίνει με τον διαβήτη;

Ένας μεγάλος παράγοντας κινδύνου για την καρδιοπάθεια είναι ο διαβήτης τύπου 2. Οι ασθενείς με διαβήτη μπορεί να πάσχουν και από υπέρταση, ανεβασμένη χοληστερόλη και παχυσαρκία, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο τον κίνδυνο. Ορισμένες μελέτες έδειξαν ότι η διατροφή Paleo μπορεί να βοηθήσει τους διαβητικούς να ελέγχουν τα επίπεδα σακχάρου τους καλύτερα. Πρέπει να σημειωθεί, πάντως, ότι αυτές οι μελέτες είναι μικρής κλίμακας, και χρειάζονται περισσότερα δεδομένα για να φτάσουμε σε ένα σίγουρο συμπέρασμα. Αυτό που ξέρουμε, πάντως, προς το παρόν, είναι ότι η δίαιτα Paleo φαίνεται να βελτιώνει τα συμπτώματα του διαβήτη, συνεπώς και την υγεία της καρδιάς, αν την ακολουθούμε προσεκτικά και με σωστό τρόπο.

Πρέπει να θυμόμαστε ότι η δίαιτα αυτή περιέχει τροφές που είναι πολύ καλές για την καρδιά μας, και πρέπει να τις ενσωματώσουμε στην καθημερινότητά μας. Προφανώς, δεν γίνεται να τρώμε κόκκινο κρέας κάθε μέρα. Αλλά είναι πολύ καλύτερο να επιλέγουμε πουλερικά και ψάρια για να λαμβάνουμε πρωτεΐνη, χωρίς να γεμίζουμε τον οργανισμό μας με κορεσμένα και τρανς λιπαρά. Και, όπως είναι λογικό, πρέπει να περιορίσουμε το αλάτι, όπως και να γυμναζόμαστε τακτικά.