Αν θέλουμε να προσέχουμε για την καλή υγεία της καρδιάς μας, ίσως ένα από τα σημαντικότερα πράγματα που έχουμε να κάνουμε είναι να ακολουθούμε μια ισορροπημένη, υγιεινή διατροφή. Και αυτή η διατροφή πρέπει σίγουρα να περιλαμβάνει τις παρακάτω ομάδες τροφών. Ας δούμε ποιες είναι αυτές, και γιατί πρέπει να τις αγαπήσουμε.

Αναγκαία λιπαρά οξέα

Τα ωμέγα-3, για τα οποία μιλάμε τόσο συχνά (και δεν θα σταματήσουμε να μιλάμε ποτέ) είναι πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, και είναι σημαντικά επειδή ελέγξουν την πήξη του αίματος, και προστατεύουν την καρδιά μας από καρδιακή προσβολή. Ο οργανισμός μας δεν τα παράγει, συνεπώς πρέπει να τα προσλαμβάνουμε από την διατροφή μας, και τα βρίσκουμε στον λιναρόσπορο, στα αμύγδαλα, στα καρύδια και σε ψάρια όπως ο σολομός, ο τόνος και οι σαρδέλες.

Ξηροί καρποί και σπόροι

Όπως αναφέραμε, περιέχουν πολύτιμα λιπαρά όξεα, αλλά όχι μόνο αυτά· οι αγαπημένοι μας ξηροί καρποί και σπόροι, όπως τα αμύγδαλα, τα φιστίκια και ο ηλιόσπορος είναι γεμάτοι φυτικές ίνες, μέταλλα και φυτική πρωτεΐνη. Οι άνθρωποι που τους καταναλώνουν τακτικά αντιμετωπίζουν μικρότερο κίνδυνο καρδιοπάθειας. Ένας τέλειος τρόπος για να τους ενσωματώσετε στα γεύματά σας είναι να ρίχνετε μερικούς στην σαλάτα σας, για να την κάνετε πιο τραγανή.

Δημητριακά ολικής άλεσης

Τα δημητριακά ολικής άλεσης είναι εξαιρετικές πηγές φυτικών ινών, αντιοξειδωτικών και βιταμινών του συμπλέγματος Β, που μας προστατεύουν από την καρδιοπάθεια. Οι άνθρωποι που προτιμούν τα προϊόντα ολικής άλεσης μπορούν να ρυθμίσουν καλύτερα το βάρος τους, προστατεύοντας ταυτόχρονα την καρδιά τους από διάφορες παθήσεις. Συνεπώς, αντικαταστήστε τα προϊόντα από επεξεργασμένο, λευκό αλεύρι, με εκείνα που είναι ολικής άλεσης, όπως η βρώμη και η κινόα.

Φασόλια

Λατρεύουμε τα φασόλια, επειδή είναι διατροφικοί θησαυροί που ίσως δεν δέχονται τα εύσημα που τους αξίζουν. Είναι εξαιρετική πηγή διαλυτών ινών, που μειώνουν την κακή LDL χοληστερόλη. Είναι από τις καλύτερες πηγές φυτικού σιδήρου, και περιέχουν φλαβονοειδή, ουσίες που μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιοπάθειας και εγκεφαλικού. Και δεν είναι ανάγκη να μαγειρεύετε ολόκληρη κατσαρόλα με φασολάδα για να τα απολαύσετε ακόμα και σε κονσέρβα, περιέχουν όλα τα θρεπτικά τους συστατικά, και γίνονται υπέροχη προσθήκη σε σαλάτες, ομελέτες ή ένα υγιεινό wrap με μια τορτίγια ολικής, λίγο αβοκάντο και στήθος κοτόπουλο.

Περισσότερες φυτικές τροφές

Ακόμα κι αν δεν ακολουθήσετε χορτοφαγική διατροφή, που δεν είναι αναγκαίο για να προστατεύετε την υγεία σας, η βάση των γευμάτων σας πρέπει να είναι φυτική. Όταν μιλάμε για τροφές που προφυλάσσουν την υγεία της καρδιάς, τις περισσότερες φορές μιλάμε για τροφές φυτικής προέλευσης. Φρούτα, λαχανικά, ξηροί καρποί και όσπρια, ώστε να λαμβάνετε πάντα αρκετές φυτικές ίνες - ίσως η βάση της πυραμίδας της σωστής διατροφής - και να μειώσετε την χοληστερόλη, να βοηθήσετε στην πιο εύκολη αποβολή τοξινών από τον οργανισμό σας και να έχετε περισσότερο έλεγχο πάνω στο βάρος σας.