Η υγιεινή, ισορροπημένη διατροφή, ως μέρος υγιεινού τρόπου ζωής μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης ορισμένων χρόνιων νόσων.

Με απλές καθημερινές διατροφικές αλλαγές μπορείτε να συμβάλλετε στην πρόληψη νόσων και να μετριάσετε συμπτώματα νόσων που ήδη έχετε.

Δείτε ορισμένες νόσους στις οποίες μπορεί να συμβάλλει προληπτικά η υγιεινή διατροφή.

Καρδιαγγειακές νόσοι

Υπάρχουν διάφορα είδη καρδιαγγειακών παθήσεων αλλά η στεφανιαία νόσος είναι η πιο κοινή. Η σωστή διατροφή μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες εμφάνισης της νόσου. Διατροφή με πολλά λιπαρά και χοληστερόλη μπορεί να συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στον κίνδυνο εμφάνισης.

Οι άνθρωποι μπορούν ενδεχομένως να προλάβουν τα προβλήματα καρδιάς αποφεύγοντας τροφές που περιέχουν κορεσμένα ή τρανς λιπαρά και χοληστερόλη και να επιλέξουν τροφές με πολυακόρεστα, όπως αυτές με ωμέγα-3 λιπαρά οξέα.

Η αναζήτηση άφθονων φρούτων και λαχανικών, δημητριακών ολικής άλεσης, υγιεινής πρωτεΐνης (άπαχα κρέατα, ξηροί καρποί και αυγά) και τροφών με χαμηλό αλάτι είναι επίσης καλή ιδέα. Η αποφυγή του αλατιού μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση, που συμβάλλει σημαντικά στην καρδιαγγειακή νόσο.

Καρκίνος

Ορισμένα είδη καρκίνου μπορούν να προληφθούν με την κατάλληλη διατροφή. Το να διατηρεί κάποιος το σώμα του σε υγιές βάρος μπορεί ενδεχομένως να μειώσει σε μεγάλο βαθμό τον κίνδυνο για συγκεκριμένα είδη καρκίνου, όπως αυτούς που συνδέονται με το μαστό, τα νεφρά, τον οισοφάγο,τη μήτρα, το παχύ έντερο και το ορθό.

Τα άφθονα φρούτα και λαχανικά στη διατροφή θα συμβάλλουν στη μείωση της πιθανότητας καρκίνου.

Οστεοπόρωση

Είναι μια από τις κύριες αιτίες καταγμάτων. Η σωστή διατροφή μπορεί να βελτιώσει την υγεία των οστών και να μειώσει τον κίνδυνο. Επιλέξτε τροφές πλούσιες σε ασβέστιο, όπως σκούρα, πράσινα λαχανικά και γαλακτοκομικά. Η επαρκής βιταμίνη D, βοηθά στην απορρόφηση του ασβεστίου . Μπορείτε να τη συνθέσετε με την έκθεση στον ήλιο.

Ηλικιωμένοι θα πρέπει να σιγουρευτούν ότι λαμβάνουν τη συνιστώμενη ποσότητα βιταμίνης D και ασβεστίου.

Παχυσαρκία

Η παχυσαρκία συνδέεται άμεσα με τη διατροφή και ως παράγοντας που κρύβεται πίσω από άλλες παθήσεις όπως καρδιαγγειακή νόσο και διαβήτη. Τα μεγάλα ποσοστά παχύσαρκων μπορούν να αποδοθούν κυρίως σε γεύματα με πολλές θερμίδες και καθιστικό τρόπο ζωής. Η παχυσαρκία είναι σημαντικός λόγος ανησυχίας στους ηλικιωμένους που τείνουν να είναι λιγότερο ενεργοί. Ωστόσο, το υγιές βάρος μπορεί να επιτευχθεί με τη σωστή διατροφή. Η αποφυγή τροφών με πολλά κορεσμένα και τρανς λιπαρά, καθώς και με πιάτα με πολλή ζάχαρη μπορεί να εμποδίσει την πρόληψη αύξησης βάρους. Οι άνθρωποι θα πρέπει να εστιάζουν στην ολική άλεση, στα φρούτα και στα λαχανικά αντί για τις κατεργασμένες τροφές.

Διαβήτης

Σύμφωνα με τον ΠΟΥ, τα ποσοστά διαβήτη τύπου 2 αυξάνονται παγκοσμίως. Η πάθηση μπορεί να συμβάλλει σε άλλες παθήσεις όπως νεφρική και καρδιακή νόσο. Ο οργανισμός έχει πρόβλημα με την παραγωγή ή χρήση ινσουλίνης, της ορμόνης που βοηθά τη γλυκόζη να εισχωρήσει στα κύτταρα.

Μπορεί να μειωθεί ο κίνδυνος για διαβήτη τύπου 2 αποφεύγοντας τα γλυκά και τα σακχαρούχα ροφήματα. Επιλέξτε φρούτα, δημητριακά ολικής άλεσης χαμηλά σε σάκχαρα και σκούρα φυλλώδη λαχανικά. Επιλέξτε μικρές μερίδες για να μειωθούν οι θερμίδες και να χάσετε βάρος καθώς και τροφές με λιγότερα λιπαρά. Αυξήστε την πρόσληψη νερού αντί για σακχαρούχα ροφήματα.

Άνοια

Στην αποφυγή της άνοιας μπορούν ενδεχομένως να βοηθήσουν τα λαχανικά, τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα όσπρια, τα μούρα, τα λαχανικά, τροφές με ωμέγα-3 λιπαρά και ξηροί καρποί.

Αρθρίτιδα

Μπορείτε ενδεχομένως να αποφύγετε την αύξηση βάρους με διατροφή που περιέχει πολλά φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής άλεσης και που είναι χαμηλή σε κορεσμένα λιπαρά και πρόσθετα σάκχαρα, αν όμως ασκείστε τακτικά επίσης.

Πέτρες στη χολή

Η υγιεινή διατροφή μπορεί να συμβάλλει  στη μείωση της πιθανότητας εμφάνισης χολολιθίασης. Τροφές που ενδεχομένως βοηθούν είναι φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής άλεσης. Ξηροί καρποί λίγες φορές την εβδομάδα, άπαχα κρέατα, μικρή ποσότητα υγιεινών λιπαρών  και λιγότερη ζάχαρη. Τα γαλακτοκομικά καλό θα είναι να έχουν χαμηλότερα λιπαρά.

Τα Cream Crackers Παπαδοπούλου με κριθάρι, βρώμη και β-γλυκάνη αποτελούν την ιδανική επιλογή για όποιον ακολουθεί υγιεινή διατροφή.

Πρόκειται για ένα ελαφρύ και χορταστικό σνακ που παρασκευάζεται από αγνά, θρεπτικά δημητριακά, φυσικό προζύμι, πλούσιο σε φυτικές ίνες και μπορείτε εύκολα να το εντάξετε στην καθημερινή σας διατροφή.

Η β-γλυκάνη είναι μια διαλυτή φυτική ίνα που προέρχεται από τη βρώμη και έχει αποδειχθεί ότι, στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής, μειώνει τα επίπεδα χοληστερίνης στο αίμα με φυσικό τρόπο.