Γράφει η Φωτεινή Κοκκίνου, Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Μήπως το ψάρι, τα όσπρια ή τα λαχανικά αποτελούν τις τελευταίες σας γευστικές επιλογές ενώ η 'αμαρτωλή' σοκολάτα την πρώτη; Ώρα να ανατρέψετε τις πεποιθήσεις σας γύρω από τα συγκεκριμένα τρόφιμα, δίνοντάς τους μια ακόμη ευκαιρία στο πιάτο σας, καθώς όπως φαίνεται όχι μόνο δεν θα σας 'απογοητεύσουν' γευστικά, αλλά θα προσφέρουν στο σώμα σας και πολύτιμα θρεπτικά συστατικά που θα σας φτιάξουν τη διάθεση!

Ω-3 τα αντικαταθλιπτικά της φύσης

Τα Ω-3 λιπαρά οξέα, περιέχονται στα ψάρια και στα θαλασσινά, στους ξηρούς καρπούς, στις μαλακές μαργαρίνες και στα διάφορα σπορέλαια, δεν παράγονται από τον οργανισμό μας, για αυτό πρέπει να μεριμνούμε ώστε να τα εξασφαλίζουμε καθημερινά από τη διατροφή μας.

Αποτελούν συστατικό των μεμβρανών των νευρικών μας κυττάρων, ενώ πολλές έρευνες πλέον δείχνουν πως μπορούν να συμβάλλουν στην καθημερινή μας 'αποφόρτιση' καθώς συνδέονται (κυρίως τα ω-3 των ιχθυελαίων) τόσο με καλύτερη μνήμη και γνωσιακή λειτουργία, όσο και με μειωμένα συμπτώματα κατάθλιψης.

Αναζητήστε διαφορετικούς τρόπους μαγειρικής για να εντάξετε το ψάρι στο εβδομαδιαίο διαιτολόγιο, δοκιμάστε κάποια από τα πρωινά σας να περιλαμβάνουν τρόφιμα με ω-3 όπως η μαργαρίνη στο ψωμί σας και ενσωματώστε ανάλατους ξηρούς καρπούς (π.χ.

καρύδια) και σπόρους (π.χ. λιναρόσπορος) στα σνακ ή τις σαλάτες σας.

Σοκολάτα… η απολαυστική

Μπορεί η γλυκιά γεύση και απολαυστική αίσθηση της σοκολάτας να σας απογειώνει από μόνη της ωστόσο μελέτες δείχνουν ότι η 'ανεβαστική' δύναμη της σοκολάτας εξηγείται και βιολογικά, καθώς η κατανάλωσή της αυξάνει την παραγωγή ενδορφινών, των ουσιών που βελτιώνουν τη διάθεσή μας.

Επίσης, η σοκολάτα περιέχει μαγνήσιο, καφεΐνη και φαινυλεθυλαμίνη, 3 συστατικά που σχετίζονται κι εκείνα με την τόνωση της διάθεσης. Με μέτρο στην ποσότητα, καθώς αποδίδει και αρκετές θερμίδες μπορείτε να την εντάξετε επίσης στο εβδομαδιαίο διατροφικό σας πρόγραμμα.

Εναλλακτικά, μπορείτε να δοκιμάσετε σνακ που να περιέχουν μικρή ποσότητα σοκολάτας, όπως μπάρες δημητριακών ολικής άλεσης με σοκολάτα ή κομματάκια φρούτων με λιωμένη σοκολάτα.

Βιταμίνες Β και φυλλικό οξύ

Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β σχετίζονται με την ομαλή λειτουργιά του νευρικού μας συστήματος, ενώ το φυλλικό οξύ σχετίζεται και με τη διατήρηση φυσιολογικών επιπέδων σεροτονίνης. Η επαρκής πρόσληψή τους λοιπόν κρίνεται αναγκαία καθημερινά! Επιστρατεύστε πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όσπρια, ξηρούς καρπούς, γαλακτοκομικά, ψάρια καθώς και κόκκινο άπαχο κρέας και πουλερικά στη συχνότητα που συστήνονται στα πλαίσια του Μεσογειακού πρότυπου διατροφής, ενώ μπορείτε να εξερευνήσετε διαφορετικούς τρόπους προετοιμασίας τους, ώστε να τα κάνετε πιο ελκυστικά για εσάς και την οικογένειά σας!

Πηγές: www.nutrimed.gr