Το στοίχημα που έχουμε να κερδίσουμε όλοι οι πολυάσχολοι άνθρωποι στις μέρες μας είναι να καταστήσουμε τις πιο υγιεινές συμπεριφορές διατροφής και άσκησης, συνήθειες. Με απλά λόγια, δεν είναι αρκετό να πραγματοποιήσουμε κάποιες αλλαγές, αλλά να φροντίσουμε να τις διατηρήσουμε σε μακροπρόθεσμο χρονικό διάστημα.

Ευτυχώς, οι εξελίξεις στην επιστήμη της ψυχολογίας, της διατροφής και της φυσιολογίας της άσκησης μας προτείνουν αρκετές λύσεις για να ξεπερνάμε τα εμπόδια που συναντάμε. Ποιες είναι οι πιο κοινές δικαιολογίες που μας 'κρατούν πίσω'; Διαβάστε πώς μπορείτε να τις ξεπεράσετε και να βρείτε λύσεις σήμερα κιόλας!

Δεν μπορώ να αποχωριστώ τα αγαπημένα μου γλυκά

Μπορείτε να ικανοποιήσετε την επιθυμία σας για γλυκό χωρίς να το παρακάνετε. Μην ξεχνάτε πως τα περισσότερα επεξεργασμένα γλυκά τρόφιμα περιέχουν μεγάλες ποσότητες από σιρόπι καλαμποκιού υψηλής περιεκτικότητας σε φρουκτόζη.

Πρόκειται για μία γλυκαντική ουσία που μεταβολίζεται με τρόπο διαφορετικό από τις άλλες μορφές ζάχαρης. Πολλές μελέτες υποδεικνύουν πως επηρεάζει με τέτοιο τρόπο τα επίπεδα ινσουλίνης στο αίμα, ώστε να παρακινεί για κατανάλωση μεγαλύτερων ποσοτήτων τροφής σε πιο σύντομο χρονικό διάστημα.

Παράλληλα, μπορεί κανείς να 'εθιστεί' στην έντονη γλυκιά του γεύση.

Δοκιμάστε να αναμείξετε νιφάδες μαύρης σοκολάτας με ξηρούς καρπούς και αποξηραμένα φρούτα. Θα ικανοποιήσετε στο έπακρον την ανάγκη σας για γλυκιά γεύση, ενώ παράλληλα θα προσλάβετε επαρκείς ποσότητες πρωτεΐνης και φυτικών ινών, οι οποίες θα σας βοηθήσουν να 'χορτάσετε'.

Δεν έχω χρόνο για άσκηση

Ασκηθείτε για μικρά χρονικά διαστήματα εντός της ημέρας. Εάν μέσα στην εβδομάδα ασκήστε από σπάνια έως ποτέ να ξέρετε δεν είστε οι μόνοι. Κάπου ενδιάμεσα στη δουλειά, τις υποχρεώσεις του σπιτιού και των παιδιών, το να βρείτε χρόνο για το γυμναστήριο είναι σχεδόν αδύνατο.

Πρόσφατη έρευνα αποκάλυψε πως η διαλειμματική άσκηση εντός της ημέρας (τέσσερα 10λεπτα έναντι 40 λεπτών συνεχόμενης άσκησης) είναι εξίσου αποτελεσματική με τη συνεχόμενη.

Μην ξεχνάτε πως μπορείτε να μειώσετε την αρτηριακή πίεση και τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα, να περιορίσετε τον κίνδυνο για σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2 και να ελέγξετε καλύτερα το σωματικό σας βάρος απλά και μόνο με ένα γρήγορο περίπατο κάθε φορά που έχετε το χρόνο.

Η γυμναστική δεν είναι διασκεδαστική

Βρείτε έναν τρόπο εκγύμνασης που ταιριάζει περισσότερο στην προσωπικότητά σας. Σε μελέτη του πανεπιστημίου της Florida των Ηνωμένων Πολιτειών φάνηκε πως εάν 'ταιριάξετε' την προσωπικότητά σας με το είδος της άσκησης που θα επιλέξετε, έχετε περισσότερες πιθανότητες αυτή να σας ευχαριστεί και έτσι να συνεχίσετε να την κάνετε.

Εάν είστε κοινωνικοί και ομιλητικοί σας ταιριάζει η άσκηση υψηλής έντασης (όπως πχ το spinning και η zumba), εάν είστε γενικά αγχώδεις σας ταιριάζει μία άσκηση που θα κάνετε μόνοι σας (πχ τρέξιμο στο διάδρομο), ενώ εάν είστε γενικά ανοικτοί σε νέες εμπειρίες μπορείτε να δοκιμάσετε κάποιο είδος χορού.

Είναι αργά να ξεκινήσω κάτι νέο

Αποδεχθείτε τις όποιες δυσκολίες, τουλάχιστον προσωρινά. Η αλλαγή είναι δύσκολη, αλλά όχι περισσότερο από τη συνεχόμενη αίσθηση ανικανοποίητου για την υγεία και την εικόνα σας. Είναι απαραίτητο να απαρνηθείτε προσωρινά τη βολή σας προκειμένου να πετύχετε κάποια πρόοδο.

Μην ξεχνάτε πως εάν το τολμήσετε μπορεί να διαπιστώσετε πως δεν ήταν όσο δύσκολο φανταζόσασταν.

Δεν έχω τη δύναμη της θέλησης

Μην είστε τελειομανείς. Πολλές έρευνες στην αλλαγή της συμπεριφοράς δείχνουν πως οι τελειομανείς διαιτώμενοι είναι πιθανότερο να υποκύψουν σε ατασθαλίες, σε σύγκριση με εκείνους που έχουν λιγότερες απαιτήσεις. Προσπαθήστε να συνειδητοποιήσετε πως και οι μικρές παρεκτροπές αποτελούν μέρος της διαδικασίας που θα σας οδηγήσει στους στόχους σας.