Παρακάτω σας παρουσιάζονται οι 7 βασικότερες συμβουλές:

1. Προσδιορίστε τα πολύ λιπαρά συστατικά: βούτυρο, λάδι, κρέμα γάλακτος, κρέας, γαλακτοκομικά, αυγά κλπ.

2. Γράψτε τα αντίστοιχα υποκατάστατα: σάλτσα μήλου για αντικατάσταση μέρους του λαδιού στη ζαχαροπλαστική, κιμά από στήθος γαλοπούλας ή κοτόπουλου αντί για μοσχαρίσιο κιμά, ελαφριά κρέμα γάλακτος αντί για πλήρη, άπαχο γάλα αντί για πλήρες, ασπράδι αυγού αντί για τον κρόκο κλπ.

3. Tροποποιήστε τις μεθόδους μαγειρέματος. Αν υπάρχει ανάγκη για τηγάνισμα με λάδι, κάντε το με σπρέι λαδιού, όταν πρέπει να έχετε τραγανιστά φαγητά. Ή βάλτε νερό αντί για λάδι.

4. Τροποποιήστε προς το υγιεινότερο τη συνταγή σας και αποτιμήστε τη μαζί με την υπόλοιπη οικογένεια. Σίγουρα η γεύση, η υφή και η εμφάνιση θα είναι λίγο διαφορετικές, σκεφτείτε όμως: Είναι ακόμα απολαυστική; Αξίζει να την ξαναμαγειρέψουμε;

5. Αν η γεύση, η υφή και η εμφάνιση δεν έχουν καμιά σχέση με την αρχική συνταγή, δοκιμάστε ξανά αντικαθιστώντας μόνο το μισό συστατικό που κάνει τη διαφορά με το υποκατάστατο.

6. Όταν τροποποιείτε συνταγές ζαχαροπλαστικής, να είστε προσεχτικοί, γιατί εκεί τα υλικά πρέπει να είναι σε πολύ συγκεκριμένες ποσότητες, προκειμένου να έχετε το επιθυμητό αποτέλεσμα.

7. Αν το αγαπημένο φαγητό της οικογένειας είναι μια σπεσιαλιτέ που φτιάχνετε 1-2 φορές το χρόνο σε ειδικές περιστάσεις, όπως είναι οι γιορτές, τότε καλύτερα να μην αλλάξετε τη συνταγή. Απλώς μειώστε τις μερίδες.