Η παραδοσιακή μεσογειακή διατροφή περιλαμβάνει μια ποικιλία τροφών, οι οποίες εμπεριέχουν θρεπτικά συστατικά τα οποία με την αντιοξειδωτική τους ικανότητα ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα. Μερικές από αυτές αναφέρονται παρακάτω:

Πιπεριές: οι πιπεριές περιέχουν πλήθος αντιοξειδωτικών ουσιών, γι' αυτό προστατεύουν την καρδιά και τα αγγεία. Περιέχουν, επίσης, σημαντική ποσότητα βιταμίνης C ή οποία ενισχύει την αμυνα του οργανισμού απένταντι στις ιωσεις.

Κρεμμύδια: Περιέχουν την ουσία κερκετίνη η οποία έχει ισχυρές αντιφλεγμονώδεις, αντιμικροβιακές και αντισηπτικές ιδιότητες.

Το κρεμμύδι συγκαταλέγεται μάλιστα στις αντικαρκινικές ουσίες. Έρευνες έχουν αποδείξει ότι μειώνει μέχρι και 20 φορές τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του στομάχου και των ωοθηκών.

Καρότα: τα καρότα είναι από τα πλουσιότερα σε θρεπτικά συστατικά λαχανικά. Περιέχουν τις καροτενοειδείς ουσιές, οι οποίες έχουν ισχυρή αντιοξειδωτική δράση

Γλυκοπατάτες: Οι γλυκοπατάτες είναι πολύ πλούσιες σε β-καροτένια και βιταμίνη C. Αυτό τους χαρίζει σημαντική αντιοξειδωτική δράση και τις κάνει πολύτιμες για την ενίσχυση της φυσικής άμυνας του οργανισμού.

Ελαιόλαδο: Eίναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ουσίες και, κυρίως, σε βιταμίνη Ε. Όχι μόνο δεν επιβαρύνει το καρδιαγγειακό μας σύστημα, αλλά θεωρείται προστατευτικό.

Χόρτα: Πολύ πλούσια σε φλαβονοειδή, ουσίες προστατευτικές του καρδιαγγειακού συστήματος και αντικαρκινικές.

Σαρδέλες: Kατατάσσονται στα πλέον υγιεινά ψάρια. Περιέχουν μεγάλη ποσότητα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων (που ωφελούν το καρδιαγγειακό σύστημα) και ασβεστίου. Επειδή, μάλιστα, τρώγονται με το κόκαλό τους, το ασβέστιο μεταφέρεται πλήρως στον οργανισμό μας.

Πορτοκάλια: Είναι πολύ πλούσια σε βιταμίνη C, φυτικές ίνες, καροτένια, κάλιο και σελήνιο. Επίσης, θεωρούνται καλή πηγή ασβεστίου, φωσφόρου και φολικού οξέος. Είναι τα φρούτα που προστατεύουν από τις ιώσεις.

Επίσης έχουν συνδεθεί με τη μείωση των καρδιαγγειακών νοσημάτων και την αύξηση του προσδόκιμου επιβίωσης.

Καρύδια: Περιέχουν κυρίως βιταμίνη Ε και Β6. Επίσης, έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε ιχνοστοιχεία (ασβέστιο, σίδηρο, φώσφορο, ψευδάργυρο).

Πλούσια και σε πρωτεΐνες και ‘καλά’ λιπαρά, όπως όλοι οι ξηροί καρποί, τα καρύδια βοηθούν στην πρόληψη των καρδιαγγειακών νοσημάτων, αλλά και του καρκίνου.