Όλοι έχουμε τις ένοχες απολαύσεις μας στο φαγητό. Είτε μας αρέσει πού και πού να απολαμβάνουμε μια ολόκληρη σακούλα πατατάκια, είτε μας είναι δύσκολο να αντισταθούμε κάθε φορά που βλέπουμε διαφημιστικό φυλλάδιο από πιτσαρία στην πόρτα μας, μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι αυτές οι ανθυγιεινές τροφές είναι ιδιαίτερα ελκυστικές μετά από μια δύσκολη μέρα στην δουλειά.

Πλέον, όμως, δεν χρειάζεται αυτές οι απολαύσεις να είναι ένοχες, επειδή υπάρχουν υγιεινές εναλλακτικές, με πολύ μεγαλύτερη διατροφική αξία, χωρίς να χάνουν καθόλου σε γεύση. Ας ρίξουμε μια ματιά στις καλύτερες προτάσεις…

Αντί για πατατάκια…

…επιλέγουμε τσιπς λαχανικών. Τα τσιπς λαχανίδας είναι πολύ δημοφιλής επιλογή, αλλά επειδή ξέρουμε πως δεν είναι για όλους, ορίστε μερικές ακόμα ιδέες: κολοκυθάκι, μελιτζάνα, γλυκοπατάτα, καρότο ή παντζάρι. Το μόνο που χρειαζόμαστε είναι να κόψουμε τα λαχανικά σε πολύ λεπτές φετούλες και να τα ψήσουμε στον φούρνο, με τα αγαπημένα μας μπαχαρικά!

Αντί για τηγανιτές πατάτες…

…μπορούμε απλώς να κόψουμε τις πατάτες, να τις αλείψουμε με πολύ λίγο ελαιόλαδο και να τις ψήσουμε στον φούρνο. Η υφή τους θα είναι σχεδόν η ίδια με τις τηγανιτές, και δεν θα καταναλώσουμε τα κορεσμένα ή τρανς λιπαρά του τηγανίσματος.

Αντί για μακαρόνια με τυρί…

…επιλέγουμε ζυμαρικά ολικής. Υπάρχει πάντα η εναλλακτική των "μακαρονιών" από λαχανικά, όπως το κολοκυθάκι, αλλά μερικές φορές απλά χρειαζόμαστε ζυμαρικά. Επιλέγοντας ολικής (και μειώνοντας την ποσότητα που θα φάμε) μπορούμε να προσλάβουμε περισσότερες φυτικές ίνες. Χρησιμοποιούμε ένα low fat ή vegan τυρί, με μέτρο, και φροντίζουμε να γεμίσουμε το πιάτο μας με λαχανικά, όπως ντοματίνια.

Αντί για γλυκά…

…τρώμε ένα φρούτο. Ναι, το ξέρουμε ότι αυτή η αλλαγή δεν θα είναι εύκολη (ποιος μπορεί να πει όχι σε ένα γλυκό, άλλωστε;) αλλά είναι από εκείνες τις συνήθειες που έχουν τεράστια οφέλη για την υγεία μας.

Αντί για πίτσα…

…φτιάχνουμε μίνι πιτσάκια πάνω σε φέτες από κολοκυθάκι ή μελιτζάνα. Εναλλακτικά, φτιάχνουμε την δική μας ζύμη για πίτσα με βάση το κουνουπίδι, και αντί για παχυντικά αλλαντικά, φορτώνουμε την πίτσα μας με υγιεινά και νόστιμα λαχανικά, όπως μανιτάρια, πιπεριές και κρεμμύδι.

Αντί για παγωτό…

…μπορούμε να χτυπήσουμε στο μπλέντερ μια παγωμένη μπανάνα με γάλα αμυγδάλου. Η υφή θα είναι εξίσου κρεμώδης με το παγωτό, και δεν θα καταναλώσουμε περιττή ζάχαρη και λιπαρά.

Αντί για τηγανίτες…

…φτιάχνουμε μείγμα με μόλις δύο υλικά: μπανάνα και αυγό. Λιώνουμε την μπανάνα όσο καλύτερα μπορούμε με ένα πιρούνι, ανακατεύουμε με το αυγό και ψήνουμε τις τηγανίτες μας σε ένα αντικολλητικό τηγάνι.

Αντί για σοκολάτα…

…θα προτιμήσουμε σκούρα σοκολάτα. Ναι, προφανώς δεν θα στερηθούμε λίγη σοκολάτα, και έχουμε μιλήσει πολλές φορές για τα οφέλη της σκούρας σοκολάτας. Επίσης, μια τέλεια ιδέα είναι να φτιάξουμε ζεστό κακάο με βάση το νερό ή το γάλα αμυγδάλου, χωρίς προσθήκες ζάχαρης.

Αντί για αναψυκτικά…

…πίνουμε πάρα πολύ νερό, επειδή το νερό είναι το μόνο υγρό που έχει αληθινά ανάγκη το σώμα μας. Εντάξει, κι επειδή μερικές φορές χρειαζόμαστε κάτι πιο έξτρα, θα προτιμήσουμε σόδα με λίγο στυμμένο λεμόνι.

Αντί για ποπ-κορν του εμπορίου…

…θα φτιάξουμε τα δικά μας. Υπάρχουν μάρκες ποπ-κορν για φούρνο μικροκυμάτων με πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε αλάτι και λιπαρά. Εναλλακτικά, τα φτιάχνουμε στην κατσαρόλα, με λίγη μαργαρίνη (χωρίς τρανς λιπαρά) και αντί για αλάτι, τα νοστιμίζουμε με τα αγαπημένα μας μπαχαρικά. Η πάπρικα και το κάρι είναι εξαιρετικές επιλογές!

Αντί για κρουτόν…

…κάνουμε την σαλάτα μας πιο τραγανή με την προσθήκη μερικών αμυγδάλων ή καρυδιών. Έξτρα φυτικές ίνες και πρωτεΐνη, και μηδέν κενοί υδατάνθρακες!