Αν προσπαθείτε να βελτιώσετε την διατροφή σας, ένα από τα σημαντικότερα πράγματα που έχετε να κάνετε είναι να ετοιμάζετε εσείς τα γεύματά σας, ώστε να είστε απόλυτα σίγουροι για την ποιότητα και την φρεσκάδα των υλικών που χρησιμοποιείτε, καθώς και για τις ποσότητες. Το ξέρουμε, όμως, πως αυτό δεν είναι πάντα εύκολο, με όλες τις δουλειές και τις ευθύνες που μας… χτυπάνε από παντού σε καθημερινή βάση. Η μαγειρική μπορεί να είναι από τις πιο χαλαρωτικές ασχολίες, αρκεί να έχουμε χρόνο—και συνήθως δεν έχουμε.

Υπάρχουν, όμως, ορισμένες συμβουλές για να ετοιμάζετε τα γεύματά σας από νωρίς. Είναι συμβουλές που κάθε διαιτολόγος εφαρμόζει για να έχει πάντα 100% έλεγχο στην διατροφή του, και ήρθε η ώρα να τις μάθουμε και εμείς.

Κόψτε πολλά λαχανικά

Δεν πρόκειται να μας πάρει περισσότερο από μισή ώρα για να κόψουμε και να ετοιμάσουμε πολλά λαχανικά, ώστε να τα έχουμε έτοιμα για χρήση μέσα στην εβδομάδα. Διαλέξετε όλα τα λαχανικά που θα χρειαστείτε για τα γεύματά σας, και μπορείτε να τα έχετε έτοιμα στο ψυγείο. Αν, πάλι, δεν μπορείτε να ξεκλέψετε χρόνο ούτε για αυτό, υπάρχει η εύκολη λύση των έτοιμων κομμένων, κατεψυγμένων λαχανικών, που δεν χάνουν καθόλου από τη διατροφική τους αξία.

Μαγειρέψτε από πριν δύο πηγές πρωτεΐνης

Χρειαζόμαστε πρωτεΐνη καθημερινά, αλλά οι περισσότερες πηγές της χρειάζονται αρκετό μαγείρεμα. Συνεπώς, είναι τέλεια ιδέα να ετοιμάσετε τουλάχιστον δύο πηγές πρωτεΐνης από την Κυριακή, και μπορείτε να τις χρησιμοποιείτε μέσα στην εβδομάδα. Δοκιμάστε ψητό ή βραστό στήθος κοτόπουλο, που μετά μπορεί να γίνει σούπα, σαλάτα, σάντουιτς ή ό,τι άλλο θέλετε. Μερικά φιλέτα σολομού θα ήταν εξίσου καλή ιδέα, και – ό,τι καλύτερο μπορείτε να κάνετε για ένα γρήγορο πρωινό – βράστε μερικά αυγά για να γλυτώσετε πολύ χρόνο από την προετοιμασία του πιο σημαντικού γεύματος της μέρας. Για χορτοφαγικές επιλογές, φτιάξτε μια μεγάλη κατσαρόλα βραστές φακές, φασόλια ή ρεβίθια, και χρησιμοποιήστε τα σε πιάτα κατά την διάρκεια της εβδομάδας.

Αγαπήστε τα ταπεράκια

Έτοιμα πιάτα για κάθε στιγμή, εύκολα στη μεταφορά, και τόσο πρακτικά. Μπορείτε να χωρίσετε τα έτοιμα, μαγειρεμένα σας συστατικά, επίσης, και μετά να μην χάνετε καθόλου χρόνο συνδυάζοντάς τα για να φτιάξετε τα πιάτα σας. Επιπλέον, τα δοχεία που κλείνουν αεροστεγώς επιτρέπουν στις τροφές να παραμένουν φρέσκες για περισσότερες μέρες.

Επενδύουμε σε μερικά δοχεία μέτρησης

Επειδή πρέπει να προσέχουμε και τις μερίδες μας, όπως και τις ποσότητες των συστατικών που θα χρειαστούμε για τα πιάτα μας, χρειαζόμαστε μερικά δοχεία μέτρησης στην κουζίνα, για να είμαστε πάντα σίγουροι ότι δεν ξεφεύγουμε στην ποσότητα.

Εναλλακτικά, διπλασιάζουμε τις ποσότητες

Δύο πιθανές χρήσεις για αυτό το διπλό φαγητό: Μπορούμε να φάμε το ίδιο φαγητό δύο μέρες στη σειρά, ή μπορούμε να κρατήσουμε τα επιπλέον υλικά που περίσσεψαν για χρήση σε μελλοντικά πιάτα. Σε κάθε περίπτωση, βγαίνουμε κερδισμένοι και έχουμε πάντα στο ψυγείο μας έτοιμα υλικά για ένα γρήγορο γεύμα.

Μαθαίνουμε να αγαπάμε τις κονσέρβες

Οι κονσέρβες έχουν κακή φήμη, πως είναι πνιγμένες στο αλάτι. Και, σίγουρα, αν μιλάμε για επεξεργασμένα κρέατα, που καλό θα ήταν να αποφεύγονται. Οι κονσέρβες τόνου, πολτού ντομάτας και φασολιών, όμως, δεν πρέπει να λείπουν από την κουζίνα μας, καθώς είναι η πιο εύκολη και γρήγορη λύση για να φτιάξουμε ένα γεύμα στη στιγμή. Διαβάστε προσεκτικά τις ετικέτες πριν αγοράσετε τις κονσέρβες, για να επιλέξετε αυτές με το λιγότερο αλάτι.

Επενδύουμε σε μερικές χρήσιμες συσκευές

Ο φούρνος μικροκυμάτων υπάρχει στα περισσότερα σπίτια και, αν δεν υπάρχει στο δικό σας, πιστεύουμε πως θα ήταν πολύ σωστή επένδυση. Εκτός από αυτό, όμως, ένας slow cooker μπορεί να σας σώσει την ζωή, καθώς με λίγη μόλις προετοιμασία το πρωί, θα έχετε μέχρι το απόγευμα ένα πλήρες γεύμα. Μην ανησυχείτε, δεν καταναλώνει πολλή ηλεκτρική ενέργεια.

Βρίσκουμε μερικές σίγουρες συνταγές

Πώς να κάνουμε την διατροφή μας να έχει ποικιλία, σε τρία εύκολα βήματα:

Α) Βρίσκουμε 4-5 υγιεινές συνταγές, που ενδείκνυνται για… πειραματισμό.

Β) Μαθαίνουμε να τις φτιάχνουμε (και τις απολαμβάνουμε).

Γ) Αρχίζουμε να πειραματιζόμαστε με τα υλικά, και ξαφνικά βρισκόμαστε πρακτικά με τις τριπλάσιες συνταγές από ό,τι ξεκινήσαμε.