Η τροφή είναι κάτι περισσότερο από ουσίες. Τα πιάτα που τρώμε συχνά περιέχουν οικογενειακές παραδόσεις, ιστορία, κουλτούρα, ακόμα και προσωπικές αναμνήσεις-και έτσι θα έπρεπε να είναι. Αλλά όπως έχουν δείξει οι έρευνες παγκοσμίως, οι διατροφικές συνήθειες, που διαφέρουν από τόπο σε τόπο, μπορεί να αλλάξουν για να αποκτήσουν τα πλεονεκτήματα του οφέλους στην υγεία, που σχετίζονται με τη μεσογειακή διατροφή.

Και να πώς…

  • Αντικαταστήστε το βούτυρο με ελαιόλαδο, όπου είναι εφικτό.
  • Τσιμπολογήστε ξηρούς καρπούς, σπόρους ή φρούτα αντί για κατεργασμένες τροφές.
  • Να περιλαμβάνετε σαλάτα με φυλλώδη πράσινα λαχανικά στα περισσότερα γεύματα.
  • Να προτιμάτε ψωμί ολικής αλέσεως, ζυμαρικά, ρύζι και άλλα δημητριακά.
  • Να ετοιμάζετε τουλάχιστον δυο γεύματα χορτοφαγίας την εβδομάδα.
  • Προσθέστε ένα ή δυο πιάτα που περιέχουν όσπρια στο εβδομαδιαίο μενού σας.
  • Να τρώτε ψάρι, όχι τηγανητό, τουλάχιστον δυο φορές την εβδομάδα. Αν τρώτε κρέας, να προτιμάτε το κοτόπουλο και άλλα πουλερικά.
  • Να καταναλώνετε κόκκινο κρέας περιστασιακά και σε μικρές μερίδες.
  • Αν πίνετε, να μην πίνετε πάνω από ένα ή δυο ποτήρια με το γεύμα.
  • Να καταναλώνετε φρούτο για επιδόρπιο.

 Επιμέλεια: Εύη Ψωμιάδου