Γρήγορη και άκοπη υιοθέτηση προτύπων ζωής και διατροφής, ειδικότερα με εστίαση στο δυτικό πρότυπο, δηλαδή συχνή χρήση fast-food, αλκοόλ και προπαρακευασμένων φαγητών. Ταυτόχρονα, τακτικά επαναλαμβανόμενες προσπάθειες αδυνατίσματος (συνήθως με τσαρλατανικό τρόπο, όπως χημικές δίαιτες, μηχανήματα, χάπια κα) που είναι επιζήμιες κυρίως για την υγεία τους αλλά και για την τσέπη από την οποία πληρώνονται (συνήθως γονική).

Ιδιαίτερης σημασίας η πρόσληψη σε σίδηρο, φυλλικό και Β12, καθώς λόγω της εμμηνορρυσίας οι ανάγκες του οργανισμού είναι αυξημένες. Η βιταμίνη C αυξάνει την απορρόφηση του σιδήρου και θα πρέπει τα φρούτα που την περιέχουν να λαμβάνονται μετά από γεύμα.

Επίσης, σε αυτή την ηλικία ο οργανισμός αποθηκεύει ασβέστιο, γι αυτό και η κατανάλωση τουλάχιστον τριών ισοδυνάμων γαλακτοκομικών (ένα ποτήρι γάλα, 30 γρ. τυρί, 220 γρ. γιαούρτι, ένα ποτήρι ξυνόξαλο) την ημέρα, είναι απαραίτητα.

Προσοχή στην ταυτόχρονη κατανάλωση φωσφορικών αλάτων (σοκολάτα, κακάο, πατατάκια, γαριδάκια) και οξαλικών (καφές, τσάι, μελιτζάνα, σπανάκι) με τρόφιμα που περιέχουν ασβέστιο, γιατί δεσμεύουν μεγάλη ποσότητα από το ασβέστιο της τροφής και δεν το αφήνουν να απορροφηθεί.

Ειδικά σε περιόδους εξετάσεων εξασφαλίζουμε την κάλυψη του οργανισμού σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β καθώς και σε μαγνήσιο (σοκολάτα, κακάο, κρέας). Τέλος, το αλκοόλ μειώνει την απορρόφηση πολύτιμων βιταμινών και ιχνοστοιχείων και θα πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο.

Συνηθισμένα λάθη

Πολλές και συχνές δίαιτες
Συχνή χρήση ταχυφαγείων (fast food)
Αντικατάσταση του φαγητού με καφέ, του γάλακτος με αναψυκτικό και των χυμών με αλκοολούχα
Παράλειψη πρωινού γεύματος

Προτάσεις

Θα πρέπει η έφηβος από αυτή την ηλικία να μαγειρεύει περισσότερο στο σπίτι, χρησιμοποιώντας αγνά υλικά. Ακόμα όμως και κατά τη χρήση των ταχυφαγείων θα πρέπει να προτιμώνται υγιεινότερες λύσεις (σαλάτες, παραδοσιακά σάντουιτς) και να μην παρασύρονται από τις αποκαλούμενες προσφορές.

Να συμβουλεύονται ειδικούς για την απώλεια βάρους, γιατί η εφαρμογή επικίνδυνων διαιτών μπορεί να είναι μη αναστρέψιμα επιβλαβής.

Το γάλα, οι χυμοί και τα φρούτα είναι απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού και δεν θα πρέπει να υποκαθιστώνται από αλκοολούχα ποτά και αναψυκτικά.

Πηγές: www.nutrimed.gr