Έντονοι ρυθμοί (εξαρτώμενοι από τον αριθμό και την ηλικία των τέκνων), με λίγα έως πολλά παραπανίσια κιλά, που συνεχώς επιχειρείται η απώλειά τους υιοθετώντας ‘μαγικές’ δίαιτες περιοδικών ή κάποιας φίλης, χαρακτηρίζουν την καθημερινότητα της νοικοκυράς.

Το διαιτολόγιο θα πρέπει να χαρακτηρίζεται από ισορροπία στα γεύματα με καλό πρωινό, κύριο γεύμα το μεσημέρι και ελαφρύτερο γεύμα το βράδυ (ιδίως αν συνυπάρχουν παραπανίσια κιλά).

Συνήθως μαγειρεύονται τα φαγητά στο σπίτι και η πιθανότητα βιταμινικής έλλειψης είναι μάλλον μικρή, κυρίως αν τηρούνται κανόνες μεσογειακής διατροφής (οι συνταγές των ‘πρωινάδικων’ είναι ευτυχώς προς αυτήν την κατεύθυνση).

Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στην κάλυψη σιδήρου (κόκκινο κρέας, όσπρια) φυλλικού (σπαράγγια, λαχανάκια Βρυξελλών, φασόλια, δημητριακά ολικής άλεσης) και Β12 (συκώτι, γάλα, αυγό, τυρί, τόνος).

Έλλειψη των στοιχείων αυτών προκαλούν ατονία, έλλειψη αυτοσυγκέντρωσης, μελαγχολία κα.

Συνηθισμένα λάθη

  • Πολλές δίαιτες, όχι από ειδικούς, και συχνή αυξομείωση βάρους
  • Κύριο φαγητό ή/και τσιμπολογήματα με όποιο μέλος της οικογένειας κάθεται στο τραπέζι
  • Λίγη άσκηση
  • Τσιμπολογήματα κατά την παρασκευή του φαγητού

Προτάσεις

  • Φαγητά από όλες τις κατηγορίες των τροφίμων. Η νοικοκυρά κρατά το μυστικό της μακροζωίας όλων των μελών της οικογένειας στα χέρια της. Θα πρέπει λοιπόν, τουλάχιστον δυο φορές την εβδομάδα να μαγειρεύει όσπρια, τουλάχιστον μια έως δυο φορές την εβδομάδα ψάρι και λιγότερο από μια φορά την εβδομάδα κόκκινο κρέας, σύμφωνα με τις επιταγές του μεσογειακού προτύπου διατροφής.
  • Δεν θα πρέπει να λείπει ποτέ η σαλάτα από το τραπέζι, καθώς μας προσφέρει πολύτιμες βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και άλλα θρεπτικά συστατικά.
  • Να ετοιμάζει μόνη της γλυκά με αγνά υλικά και λίγες θερμίδες γλιτώνοντας την ίδια, αλλά και τους υπόλοιπους από κακής ποιότητας θερμίδες.
  • Να μην παρασύρεται από επικίνδυνες δίαιτες που κυκλοφορούν, αλλά να απευθύνεται στους ειδικούς.