Το ελαιόλαδο είναι σχετικά σταθερό σε σύγκριση με άλλα ακόρεστα λιπαρά οξέα, γεγονός που το καθιστά λιγότερο επιδεκτικό στην οξείδωση, η οποία θα μπορούσε να αλλοιώσει τα χαρακτηριστικά του. Τη σταθερότητά του αυτή την οφείλει στη μεγάλη περιεκτικότητά του σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα (που βρίσκονται στο ελαϊκό οξύ) και σε φυσικά αντιοξειδωτικά συστατικά, όπως η βιταμίνη Ε. Κατά συνέπεια, το ελαιόλαδο είναι εξίσου καλό μαγειρεμένο και ωμό.

Πώς να χρησιμοποιείτε το Ελαιόλαδο
Το ελαιόλαδο μπορεί να χρησιμοποιείται ωμό σε σαλάτες, ζυμαρικά, ρύζι, σούπες, βραστό ή ψητό (στη σχάρα) ψάρι και κρέας, πατάτες και λαχανικά. Επίσης, το ελαιόλαδο μπορεί να χρησιμοποιηθεί μαγειρεμένο σε σάλτσες, στον φούρνο με κρέας, πίτσες και λαχανικά, ή ακόμα και σε γλυκά και μπισκότα.

Οι παραδοσιακές συνταγές των χωρών που δεν ακολουθούν Μεσογειακή Διατροφή μπορούν να προσαρμοστούν, ώστε να συμπεριλάβουν στοιχεία της διατροφής αυτής.