Η κατανάλωση μικρογευμάτων συνδέεται από πολλούς ανθρώπους με το τσιμπολόγημα και συνεπώς θεωρείται ως μια επιβλαβής συνήθεια για το σωματικό βάρος και την υγεία μας.

Είναι, ωστόσο, όντως αυτή η πραγματικότητα; Η αλήθεια είναι ότι η έννοια των μικρογευμάτων δεν είναι σωστά διασαφηνισμένη, με αποτέλεσμα να επικρατεί μια 'θολή' εικόνα σχετικά με το τι καλείται μικρογεύμα και ποια είναι η πραγματική του αξία στη διατροφή μας.

Η κατανάλωση μικρογευμάτων έχει μια πολύ σημαντική θέση σε ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο και αντίθετα με ότι πιστεύεται μπορεί να βοηθήσει στον έλεγχο βάρους. Πριν από μερικά χρόνια ήταν αυτονόητο ότι το κύριο γεύμα της ημέρας θα ήταν το μεσημεριανό.

Ένα από τα συχνότερα διατροφικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν πλέον οι εργαζόμενοι είναι η έλλειψη χρόνου για την κατανάλωση του κυρίως γεύματος το μεσημέρι. Αναπόφευκτα, για πολλούς, το κυρίως γεύμα που έχει μαγειρευτεί στο σπίτι μετατίθεται στις βραδινές ώρες.

Η συνήθεια αυτή δεν είναι απαραίτητα κακή και δεν μπορούμε να υποστηρίξουμε ότι προκαλεί το πρόβλημα της παχυσαρκίας, εφόσον το βραδινό γεύμα βέβαια δεν είναι πολύ μεγάλο και πλούσιο σε θερμίδες.

Ωστόσο, συχνά το βραδινό γεύμα δεν είναι απλά το κυρίως, αλλά στην ουσία το μοναδικό γεύμα της ημέρας. Η συνήθεια του να μην τρώμε τίποτα το πρωί, το μεσημέρι ή το απόγευμα και αναπόφευκτα όταν έρχεται η ώρα του βραδινού γεύματος να πεινάμε υπερβολικά, οδηγεί στην υπερκατανάλωση φαγητού και ποτού, με αποτέλεσμα οι θερμίδες που προσλαμβάνουμε να είναι πολύ περισσότερες από αυτές που δαπανήσαμε κατά τη διάρκεια όλης της ημέρας.

Η συνέπεια, φυσικά, είναι η αύξηση του βάρους. Επομένως, είναι απαραίτητη η κατανάλωση σνακ κατά τη διάρκεια της ημέρας. Τα σνακ τροφοδοτούν τον οργανισμό μας με άμεση ενέργεια και βελτιώνουν την απόδοσή μας στη δουλειά.

Ακόμα και σε ένα πολύ απαιτητικό εργασιακό χώρο, μπορούμε να αφιερώσουμε στον εαυτό μας 20 λεπτά για ένα υγιεινό σνακ. Είναι σίγουρο ότι ο χρόνος δεν είναι χαμένος και ότι τα οφέλη είναι πολύ περισσότερα.

Πηγές: www.nutrimed.gr