Το ιώδιο είναι αναγκαίο για τον οργανισμό μας, ώστε να μπορούμε να παράγουμε θυρορμόνη. Αν τα επίπεδα ιωδίου μας είναι χαμηλά, μπορεί ο θυρεοειδής μας να υπολειτουργεί, και να παρατηρήσουμε συμπτώματα όπως κόπωση, δυσκοιλιότητα και αύξηση βάρους. Στις εγκύους, έχει παρατηρηθεί πως η έλλειψη ιωδίου μπορεί να προκαλέσει μαθησιακές δυσκολίες στα παιδιά τους. Πώς μπορούμε, όμως, να είμαστε σίγουροι ότι δεν θα πάσχουμε ποτέ από έλλειψη αυτού του αναγκαίου συστατικού;

Το ιώδιο βρίσκεται στο χώμα και στο αλάτι. Συνεπώς, τα λαχανικά που αναπτύσσονται σε χώμα που περιέχει ιώδιο, θα περιέχουν κι αυτά μικρές ποσότητες. Έπειτα, εδώ και αρκετά χρόνια, το αλάτι που βρίσκουμε στα ράφια των καταστημάτων περιέχει ιώδιο, και από τότε έχουν μειωθεί σημαντικά τα κρούσματα έλλειψης ιωδίου στον κόσμο.

Η έλλειψη ιωδίου μπορεί να οδηγήσει σε πρήξιμο του θυρεοειδούς, και σε υποθυρεοειδισμό. Τα πιο κοινά συμπτώματα αυτών είναι η κόπωση, η αύξηση βάρους, η δυσκοιλιότητα, σωματικοί πόνοι, ξηροδερμία και αίσθημα ότι κρυώνουμε.

Ο καλύτερος τρόπος για να μάθετε αν πάσχετε από έλλειψη ιωδίου είναι ένα απλό τεστ ούρων, όπως και αιματολογικές εξετάσεις για την λειτουργία του θυρεοειδούς. Ο πιο συνηθισμένος τρόπος να αντιμετωπίσετε την έλλειψη ιωδίου είναι να λάβετε κάποιο συμπλήρωμα, αλλά αυτό απαιτεί προσοχή: η υπερβολική κατανάλωση ιωδίου μπορεί να οδηγήσει σε υπερθυρεοειδισμό.

Ενώ οι πιθανότητες για έλλειψη ιωδίου είναι μικρές, αυτός είναι ένας ακόμα λόγος να θυμόμαστε ότι το μέτρο είναι το πιο σημαντικό στην διατροφή μας: Το αλάτι μπορεί να έχει δαιμονοποιηθεί, αλλά σε μικρές και ελεγχόμενες ποσότητες, κάτι έχει να μας προσφέρει. Επίσης, από την στιγμή που η διατροφή μας είναι πλούσια σε λαχανικά, είναι ακόμα μικρότερες οι πιθανότητες να εμφανίσουμε ποτέ έλλειψη ιωδίου.