Οι ελεύθερες ρίζες παράγονται συνεχώς στον οργανισμό μας, ως αποτέλεσμα του μεταβολισμού, αλλά και από την έκθεσή μας με την περιβαλλοντική μόλυνση. Αυτές οι ελεύθερες ρίζες προκαλούν βλάβη στα κύτταρά μας, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται σημάδια πρόωρης γήρανσης, αλλά και πολύ πιο σοβαρά προβλήματα.

Ο καλύτερος τρόπος να αντιμετωπίσουμε τις ελεύθερες ρίζες είναι να καταναλώνουμε φρέσκες τροφές που είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικά. Και έχουμε πέντε υπέροχες ιδέες…

Blueberries

Τα blueberries είναι από τα πιο νόστιμα και ωφέλιμα superfoods. Περιέχουν τεράστιες ποσότητες φυτικών ινών, βιταμίνες και πολλά αντιοξειδωτικά, που έχει αποδειχθεί από αρκετές μελέτες ότι έχουν αντικαρκινικές ιδιότητες, αλλά προστατεύουν και την υγεία της καρδιάς μας. Χρησιμοποιήστε τα στο πρωινό, σε ένα smoothie, ή και σαν ελαφρύ απογευματινό σνακ. Δεν ξεχνάμε όμως και τα άλλα μούρα…

Φράουλες και σμέουρα

Οι φράουλες και τα σμέουρα περιέχουν κι αυτά μεγάλες ποσότητες αντιοξειδωτικών. Για την ακρίβεια, τα αντιοξειδωτικά τους είναι οι χρωστικές εκείνες ουσίες που τους δίνουν το έντονο κόκκινο χρώμα τους. Οι φράουλες είναι, επίσης, εκπληκτική πηγή της αντιοξειδωτικής βιταμίνης C, και τα σμέουρα έχουν αποδεδειγμένα αντικαρκινικές ιδιότητες. Και, προφανώς, θυμίζουμε ότι έχουν υψηλή περιεκτικότητα και σε αναγκαία μέταλλα και άλλες βιταμίνες.

Καφές

Ο καφές φίλτρου, χωρίς να τον επιβαρύνουμε με κρέμες, ζάχαρη ή σιρόπια, είναι από τις πιο υγιεινές μας καθημερινές συνήθειες. Περιέχει μεγάλες ποσότητες αντιοξειδωτικών, μας γεμίζει ενέργεια, και έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να ελαττώσει τον κίνδυνο παθήσεων όπως ο διαβήτης τύπου 2, παθήσεις του συκωτιού, αλλά και νόσο Αλτσχάιμερ.

Σκούρα σοκολάτα

Η σκούρα σοκολάτα περιέχει ισχυρά αντιοξειδωτικά, και μπορεί να έχει σημαντικά οφέλη για την καρδιά μας. Βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι εξακολουθεί να είναι γλυκό, και πρέπει να καταναλώνεται σε μικρές ποσότητες. Αλλά ένα μικρό κομμάτι σοκολάτας μπορεί να είναι αυτό που χρειάζεστε για να ικανοποιήσετε την ανάγκη σας για κάτι γλυκό κάθε μέρα, και να αφήσετε στην άκρη περιττά (και πολύ πιο ανθυγιεινά) σνακς.

Τα σταφύλια

Συγκεκριμένα, τα σκούρα σταφύλια. Η κατανάλωσή τους έχει συσχετιστεί με την μακροζωία, και περιέχουν σημαντικές ποσότητες φυτοθρεπτικών. Απολαύστε τα ως ένα δροσερό, απογευματινό σνακ!