Ακούμε συνεχώς απόψεις για τα λιπαρά. Κάποιοι προσπαθούν να τα απενοχοποιήσουν, και αμέσως μετά υπάρχει κόσμος που στηρίζει ότι πρέπει να τα κόψουμε εντελώς από την διατροφή μας. Σε γενικές γραμμές, τα λιπαρά είναι από τις πιο παρεξηγημένες διατροφικές ομάδες, και είναι πολύ λογικό όλη αυτή η παραπληροφόρηση να σας έχει επηρεάσει.

Μήπως ήρθε η ώρα να λύσουμε μερικούς μύθους για τα λιπαρά;

Μύθος 1: Αν τρως λιπαρά, θα παχύνεις

Ναι, αν η διατροφή μας βασίζεται σε τροφές με πολύ υψηλή περιεκτικότητα λιπαρών, λογικά θα πάρουμε κιλά. Αν, όμως, προσέχουμε πόσα καταναλώνουμε (όπως πρέπει να κάνουμε και με κάθε άλλη τροφή, δηλαδή), δεν θα έχουμε πρόβλημα. Συγκεκριμένα, πρέπει περίπου το 20% των συνολικών μας θερμίδων μέσα σε μια μέρα να προέρχεται από υγιεινά λιπαρά.

Μύθος 2: Τα λιπαρά δεν μας χρειάζονται

Σίγουρα, δεν μας χρειάζονται, αν δεν θέλουμε να λειτουργεί ο εγκέφαλός μας, αλλά και ολόκληρο το σώμα μας. Τα λιπαρά είναι αναγκαία για την παραγωγή ορμονών, για την επικοινωνία των κυττάρων αλλά και για την ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος. Επιπλέον, χωρίς λιπαρά στην διατροφή μας, θα δούμε πως τα μαλλιά, τα νύχια μας και η επιδερμίδα μας θα υποφέρουν.

Μύθος 3: Τα λιπαρά μας κάνουν κακό

Όπως και με τους υδατάνθρακες, υπάρχουν καλά και κακά λιπαρά. Εμείς πρέπει να εστιάσουμε στα υψηλής ποιότητας, και όχι στα κορεσμένα και τα τρανς λιπαρά που βρίσκουμε στα επεξεργασμένα τρόφιμα. Με απλά λόγια; Καλά λιπαρά: ψάρια, ελαιόλαδο, ξηροί καρποί. Κακά λιπαρά: Μπέικον.

Μύθος 4: Οι λιπαρές τροφές αυξάνουν την χοληστερόλη

Ξανά, το θέμα είναι τα λιπαρά που επιλέγουμε να καταναλώνουμε. Τα κορεσμένα λιπαρά όντως επηρεάζουν τα επίπεδα κακής χοληστερόλης, αλλά τα πολυακόρεστα λιπαρά, όπως αυτά που βρίσκουμε στον σολομό, στους σπόρους και στα καρύδια, όχι μόνο δεν την αυξάνουν, αλλά μπορούν να την ελαττώσουν σημαντικά.

Μύθος 5: Υπάρχει μόνο ένας τύπος λιπαρών

Και όμως, αυτός ο μύθος επιμένει να υπάρχει και πρέπει να τον καταρρίψουμε. Τα πολυακόρεστα και μονοακόρεστα λιπαρά διαφέρουν σε τεράστιο βαθμό από τα κορεσμένα. Τα πρώτα προωθούν την καλή υγεία της καρδιάς μας, και καταναλώνονται άμεσα από τον οργανισμό. Τα δεύτερα αποθηκεύονται πιο εύκολα ως σωματικό λίπος.