Τα αντιοξειδωτικά είναι θρεπτικά συστατικά που μας βοηθούν να καταπολεμούμε τις ελεύθερες ρίζες, αλλά και φλεγμονές στον οργανισμό. Έχουν ισχυρή δράση και φροντίζουν για την καλή μας υγεία και – ακόμα καλύτερα – τα βρίσκουμε σε αφθονία σε μερικές από τις πιο υγιεινές και νόστιμες τροφές. Για να δούμε ποιες είναι οι αγαπημένες μας…

Μούρα, κάθε είδους

Λατρεύουμε τα μούρα, και όλα τα (διαφορετικά) αντιοξειδωτικά που μας προσφέρουν. Εκτός από αυτές τις ουσίες όμως, που έχουν αντικαρκινικές ιδιότητες, τα μούρα μας προσφέρουν και μεγάλες ποσότητες φυτικών ινών, με πολύ λίγες θερμίδες.

Πεκάν

Τα πεκάν είναι εκπληκτικοί ξηροί καρποί, παρόμοιοι με τα καρύδια, αλλά με πιο ιδιαίτερη γεύση. Και περιέχουν σε μεγάλη συγκέντρωση το μέταλλο μαγγάνιο, που έχει αντιγηραντική αντιοξειδωτική δράση.

Καρύδια

Δεν γίνεται να μην μιλήσουμε, όμως, και για τον  βασιλιά των ξηρών καρπών. Θα βρούμε πρωτεΐνη, φυτικές ίνες, μαγγάνιο και πολλές βιταμίνες σε ένα καρύδι, όπως και ορισμένα πολύ ωφέλιμα λιπαρά ω-3 που βρίσκουμε σε φυτικές τροφές, σε μεγάλη συγκέντρωση.

Φράουλες

Οι φράουλες περιέχουν τεράστιες ποσότητες βιταμίνης C, μιας βιταμίνης που όλοι γνωρίζουμε—αλλά ίσως να μην γνωρίζαμε πως έχει πολύ ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. Επιπλέον, περιέχει πολλά ακόμα αντιοξειδωτικά που φροντίζουν την επιδερμίδα μας και μας προστατεύουν από την υπεριώδη ακτινοβολία του ήλιου.

Καρδιές αγκινάρας

Περιέχουν μαγνήσιο, αλλά είναι πιο γνωστές για το ότι είναι το λαχανικό με την μεγαλύτερη συγκέντρωση αντιοξειδωτικών συστατικών σε σχέση με τα υπόλοιπα. Προστατεύουν την υγεία του συκωτιού και της καρδιάς μας, και οφείλουμε να τις εντάξουμε στην διατροφή μας.

Σκούρα σοκολάτα

Δεν μπορούσαμε να μην την αναφέρουμε. Και είναι αλήθεια ότι περιέχει αντιοξειδωτικά που ελαττώνουν την αρτηριακή πίεση, όπως και τον κίνδυνο για διαβήτη. Προσοχή, όμως: μας αρκεί μια μικρή (πολύ μικρή) δόση κάθε μέρα. Μην το παρακάνετε.

Κεράσια

Είναι η εποχή τους, και σας δίνουμε ακόμα έναν λόγο να τα λατρέψετε: Το έντονο χρώμα τους προέρχεται από το πολύ ισχυρό τους αντιοξειδωτικό, τις ανθοκυανίνες. Οι ανθοκυανίνες καταπολεμούν τις φλεγμονές, και βοηθούν  να ρίξουμε την χοληστερόλη.