Η δραστική μείωση στην καθημερινή πρόσληψη ζάχαρης περιορίζει τον κίνδυνο της παχυσαρκίας και μας εξασφαλίζει μια καλύτερη ποιότητα ζωής, επισημαίνουν οι ειδικοί.

Με βάση τις κατευθύνσεις που έχει δημοσιοποιήσει και ο Π.Ο.Υ., θα πρέπει να περιορίσουμε την κατανάλωση ζάχαρης στο 10% των συνολικών θερμίδων που προσλαμβάνουμε καθημερινά.

Μείωση της κατανάλωσης της τάξης του 5% βοηθά στην πρόληψη των χρόνιων νοσημάτων που συνδέονται με την κακή διατροφή, όπως ο διαβήτης.

Στην Κεντρική και Βόρεια Αμερική ο μέσος ενήλικας καταναλώνει 95 γραμμάρια ζάχαρης, ενώ στην Ευρώπη 101 γραμμάρια. Με βάση τις οδηγίες του Π.Ο.Υ., θα πρέπει να περιορίσουμε την κατανάλωση ζάχαρης στο 10% των συνολικών θερμίδων, που προσλαμβάνουμε καθημερινά.

Ο διεθνής οργανισμός ζητά τη λήψη μέτρων από τα κράτη προκειμένου να περιοριστεί η κατανάλωση. Τέτοιες πολιτικές είναι η λήψη φορολογικών μέτρων σε τροφές και ποτά πλούσια σε ζάχαρη, ο περιορισμός της εμπορίας τροφίμων, που είναι πλούσια σε ζάχαρη, αλάτι και λίπη, η τοποθέτηση ξεκάθαρης σήμανσης στα προϊόντα τροφίμων και ο διάλογος με τη βιομηχανία τροφίμων, ώστε να μειώσει τις ποσότητες ζάχαρης στα παραγόμενα προϊόντα.

Για τη ζάχαρη γνωρίζουμε πόσο καταστροφική είναι για τα δόντια, αφού συμβάλλει στη δημιουργία της τερηδόνας, όμως η μεγάλη κατανάλωση ζάχαρης οδηγεί στην εκδήλωση του λανθάνοντος ή του έκδηλου διαβήτη. Ο λανθάνων και πολύ περισσότερο ο έκδηλος σακχαρώδης διαβήτης οδηγούν σε παχυσαρκία. Ομοίως και η υπερκατανάλωση ζάχαρης, που περιέχεται στα γλυκά, στους χυμούς και στα ηδύποτα, οδηγεί κατευθείαν σε παχυσαρκία λόγω πρόσληψης αυξημένων θερμίδων.

Μελέτη έδειξε πως όχι μόνον συσχετιζόταν με τον κίνδυνο διαβήτη η διαθεσιμότητα της ζάχαρης, αλλά όσο περισσότερο καιρό ήταν εκτεθειμένος ο πληθυσμός στην πρόσθετη ζάχαρη, τόσο υψηλότερα ήταν τα ποσοστά του διαβήτη. Σύμφωνα με άλλες μελέτες, η κατανάλωση πολλών αναψυκτικών και φρουτοποτών με ζάχαρη μπορεί να αυξάνει τον κίνδυνο αναπτύξεως υπέρτασης, με την πίεση να αυξάνεται κατ’ αναλογία με τα κουτάκια που πίνει κανείς την ημέρα.

Αμερικανοί ερευνητές προειδοποιούν πως τα υψηλά επίπεδα ζάχαρης στη διατροφή μπορούν να προκαλέσουν θανατηφόρες νόσους, ακριβώς όπως συμβαίνει με τα λίπη που αυξάνουν τη χοληστερόλη και θέτουν τον οργανισμό σε κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου. Πρέπει να σημειωθεί ότι οι περισσότεροι αγνοούν την ποσότητα της ζάχαρης που καταναλώνουν καθημερινά μέσω των τροφίμων. Σύμφωνα με μελέτες, αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι εταιρείες τροφίμων έχουν προσθέσει ζάχαρη στα προϊόντα για να τα κάνουν πιο ελκυστικά στον καταναλωτή.

premium.paratiritis