Η σόγια έχει αρχίσει να γίνεται σούπερ δημοφιλής, ακόμα και εκτός του κύκλου των vegetarians. Από burger σόγιας μέχρι γάλα σόγιας και τόφου, η σόγια βρίσκεται παντού, και τα οφέλη της για τον οργανισμό μας είναι πολλά. Ας τα δούμε, όμως, κάπως πιο αναλυτικά…

Προστατεύει από την δυσκοιλιότητα

Η σόγια έχει υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, αν και τα επεξεργασμένα προϊόντα μπορεί να περιέχουν μικρότερη ποσότητα. Ελέγξτε τις ετικέτες για να είστε σίγουροι.

Περιέχει πρωτεΐνη

Και μάλιστα περισσότερη  - σχεδόν διπλάσια - πρωτεΐνη από κάθε άλλο όσπριο. Επιπλέον, περιέχει άλλα θρεπτικά συστατικά που βοηθούν το σώμα μας να απορροφήσει την πρωτεΐνη καλύτερα.

Περισσότερο ασβέστιο

Οι τροφές που περιέχουν σόγια έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο, και αποτελούν καλές εναλλακτικές αν δεν θέλετε ή δεν μπορείτε να φάτε γαλακτοκομικά προϊόντα. Το τόφου, για παράδειγμα, μπορεί να περιέχει μέχρι και 750 mg ανά μισή κούπα. Επιπλέον, το ασβέστιο της σόγιας απορροφάται πολύ εύκολα από τον οργανισμό μας.

Καλά λιπαρά

Η σόγια περιέχει περισσότερα λιπαρά από τα υπόλοιπα όσπρια, και τα περισσότερα είναι στην μορφή των πολύ σημαντικών ωμέγα-3, που μειώνουν τον κίνδυνο καρδιοπάθειας αλλά και καρκίνου.

Περιέχει σίδηρο

Βέβαια, ο σίδηρος της σόγιας απορροφάται πιο δύσκολα, αλλά ορισμένα προϊόντα της είναι καλύτερα για να μας παρέχουν σίδηρο, όπως το miso και το tempeh.

Ελαττώνει τις εξάψεις της εμμηνόπαυσης

Η σόγια περιέχει μια ορμόνη που δρα με παρόμοιο τρόπο με τα οιστρογόνα, βοηθώντας τις γυναίκες που είναι στην εμμηνόπαυση να αποφύγουν κάποια από τα πιο κοινά συμπτώματα, όπως τις εξάψεις.

Δεν περιέχει λακτόζη

Το γάλα σόγιας είναι εξαιρετικό αντικατάστατο για όσους δεν μπορούν να πιούν κανονικό γάλα λόγω δυσανεξίας στη λακτόζη.

Περιέχει αντιοξειδωτικά

Κάποιες τροφές, το στρες και πολλοί άλλοι παράγοντες γεμίζουν τον οργανισμό μας με τοξίνες. Η σόγια περιέχει αρκετά αντιοξειδωτικά που καθαρίζουν τον οργανισμό μας και μας βοηθούν να είμαστε προφυλαγμένοι από ασθένειες, αλλά και να χάσουμε βάρος.

Δεν περιέχει καθόλου χοληστερόλη

Η σόγια είναι πολύ καλή επιλογή για την διατροφή κάποιου με ανεβασμένη χοληστερόλη, καθώς δεν περιέχει καθόλου, κι έτσι μας βοηθά να προστατεύσουμε την υγεία της καρδιάς μας, όπως και να μειώσουμε τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής.

Μερικές ακόμα πληροφορίες…

Κάποια από τα πολλά ακόμα οφέλη της σόγιας είναι πως μπορεί να ελαττώσει τους πόνους της αρθρίτιδας, να βελτιώσει την εγκεφαλική λειτουργία, να μειώσει τον κίνδυνο καρκίνων όπως αυτός του μαστού ή του παχέος εντέρου, αλλά και να βοηθήσει το σώμα μας να ανταποκρίνεται καλύτερα στην γυμναστική.

 Επιμέλεια Θοδωρής Διάκος