Το σώμα μας αποτελείται κατά 60% από νερό, και πρέπει να παραμένουμε ενυδατωμένοι για να φροντίζουμε την υγεία μας. Ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, η ανάγκη για νερό αυξάνεται κατακόρυφα, καθώς ιδρώνουμε περισσότερο και χάνουμε υγρά από το σώμα μας. Κατά μέσο όρο, οι άνδρες χρειάζονται 15 ποτήρια και οι γυναίκες 11 ποτήρια την ημέρα. Οι άνθρωποι που γυμνάζονται τακτικά ή περνούν πολλή ώρα στον ήλιο χρειάζονται ακόμα περισσότερο. Το πρόβλημα είναι πως περισσότερο από το 43% των ενηλίκων δεν πίνουν όσο νερό χρειάζεται. Πώς μπορούμε όμως να ενυδατωθούμε αν δεν πίνουμε αρκετό νερό; Ας δούμε μερικούς τρόπους…

Φάτε λαχανικά

Το 20% της ποσότητας νερού που χρειαζόμαστε καθημερινά έρχεται από το φαγητό, και τα λαχανικά περιέχουν πολύ νερό. Πολύ καλές επιλογές για ενυδάτωση είναι το αγγούρι και το μαρούλι, που αποτελούνται κατά 96% από νερό. Οι ντομάτες, το κουνουπίδι και το σπανάκι είναι εξαιρετικές πηγές νερού, αλλά και αντιοξειδωτικών.

Φάτε καλοκαιρινά φρούτα

Τα φρούτα αυτής της εποχής είναι εξίσου καλές πηγές νερού. Πρώτα στην λίστα είναι οι φράουλες και το καρπούζι, με περιεκτικότητα σε νερό 92%. Το πεπόνι περιέχει 90% νερό, και λίγο πιο κάτω είναι τα ροδάκινα και ο ανανάς. Άλλος ένας λόγος, λοιπόν, να προσθέσουμε πολλά φρούτα στην διατροφή μας.

Πιείτε έναν παγωμένο καφέ

Είναι ευρέως διαδεδομένη γνώση ότι ο καφές μας αφυδατώνει. Ευρέως διαδεδομένη και… λάθος. Ο σκέτος καφές δεν έχει διουρητική δράση, και ένα ποτήρι καφέ με αρκετά παγάκια θα μας ενυδατώσει—και θα μας δώσει την έξτρα ώθηση που χρειαζόμαστε το πρωί.

Αποφύγετε το αλκοόλ

Όσο περισσότερο αλκοόλ καταναλώνουμε, τόσο περισσότερο θα αφυδατωθούμε. Το αλκοόλ ελαττώνει την παραγωγή της αντι-διουρητικής ορμόνης, που βοηθά το σώμα μας να απορροφά το νερό. Αυτό προκαλεί αυξημένη ούρηση, και το σώμα μας χάνει περισσότερα υγρά από το κανονικό. Για να το αντιμετωπίσετε αυτό όταν βγαίνετε έξω για ποτό, φροντίστε ανάμεσα σε κάθε ποτήρι (ή και κατά την διάρκεια) να πίνετε άφθονο νερό.

Φτιάξτε μια κρύα σούπα

Οι κρύες σούπες είναι από τους πιο νόστιμους, υγιεινούς και low-cal τρόπους να ενυδατωθούμε (αλλά και να λάβουμε απαραίτητα θρεπτικά συστατικά) τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού. Για παράδειγμα, η πιο κλασική από τις κρύες σούπες, η Γκασπάτσο, είναι από τις καλύτερες επιλογές σας. Για περισσότερες ιδέες, ρίξτε μια ματιά στις σούπερ καλοκαιρινές συνταγές που είχαμε προτείνει. 

Φάτε βρώμη για πρωινό

Η βρώμη είναι από τις πιο υγιεινές και χορταστικές επιλογές πρωινού, και μπορεί να καταπολεμήσει την αφυδάτωση. Η βρώμη απορροφά το νερό ή το γάλα στο οποίο την μαγειρεύουμε. Αν προσθέσουμε και φρέσκα φρούτα με μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό, όπως φράουλες ή μούρα, το πρωινό μας θα είναι σούπερ ενυδατικό.

Δοκιμάστε νερό καρύδας

Το νερό καρύδας περιέχει αρκετούς ηλεκτρολύτες και λίγες θερμίδες. Σε σχέση με τα γνωστά sports drinks, το νερό καρύδας έχει περισσότερο κάλιο και λιγότερο νάτριο. Δοκιμάστε το, λοιπόν, μετά την γυμναστική, για να αναπληρώσετε τα υγρά που χάσατε.

Φτιάξτε χυμούς

Οι χυμοί φρούτων και λαχανικών είναι ένας τέλειος και γευστικός τρόπος για να ενυδατωθούμε, αλλά και για να λάβουμε σημαντικά θρεπτικά συστατικά, όπως βιταμίνες Α και C. Ένα ποτήρι χυμός φρούτων το πρωί μας αναζωογονεί και είναι πρακτικά μία από τις πέντε μερίδες φρούτων που χρειαζόμαστε κάθε μέρα. Προσέξτε τους χυμούς πορτοκαλιού και μήλου, καθώς περιέχουν αρκετή ζάχαρη, συνεπώς θα ήταν καλό να τους αραιώσετε με νερό. Μια ωραία εναλλακτική είναι ο χυμός ροδιού.