Χυμοί φρούτων, χυμοί με ποικιλίες φρούτων, χυμοί με λαχανικά και superfoods… η μόδα των χυμών δεν πρόκειται να φύγει σύντομα, και δεν μπορούμε να πούμε ότι έχουμε ιδιαίτερο πρόβλημα με αυτό. Άλλωστε, ποιος δεν θέλει να απολαύσει έναν νόστιμο χυμό και να πάρει ταυτόχρονα πολλές βιταμίνες και μέταλλα;

Μήπως, όμως, υπάρχουν και πράγματα που δεν γνωρίζουμε; Τι πρέπει να προσέχουμε όταν αποφασίζουμε να βάλουμε τους χυμούς στην ζωή μας;

Δεν αντικαθιστούν τα γεύματα

Υπάρχουν άνθρωποι που πιστεύουν πως μπορούν να αντικαταστήσουν με τους χυμούς πλήρη γεύματα, για μερικές τουλάχιστον μέρες, σαν μορφή αποτοξίνωσης. Οι περισσότεροι ειδικοί πιστεύουν ότι αυτό μπορεί να είναι επικίνδυνο. Για αρχή, οι χυμοί δεν μας προσφέρουν σχεδόν καθόλου πρωτεΐνη, και οι μικρές ποσότητες που μπορούμε να βρούμε σε ορισμένα λαχανικά δεν συγκρίνονται με την κατανάλωση πηγών άλιπης πρωτεΐνης, όπως το κοτόπουλο και τα αυγά.

Δεν απομακρύνουν όντως τις τοξίνες

Συχνά παρερμηνεύουμε την αποτοξίνωση ως διαδικασία. Οι τοξίνες απομακρύνονται από τον οργανισμό μέσω των ζωτικών μας οργάνων—των νεφρών και του συκωτιού. Η σωστή, ισορροπημένη διατροφή απλώς βοηθάει και κάνει πιο εύκολη την διαδικασία.

Οι χυμοί απομακρύνουν το πιο σημαντικό συστατικό…

…κι αυτό είναι οι φυτικές ίνες. Όταν βάζουμε ένα φρούτο ή λαχανικό στον αποχυμωτή, οι φυτικές του ίνες δεν μπορούν να περάσουν όλες μέσα, συνεπώς στερούμαστε μεγάλες ποσότητες αυτού του αναγκαίου θρεπτικού συστατικού που βοηθάει στην πέψη και στο αδυνάτισμα. Συνεπώς, καταλήγουμε ξανά ότι οι χυμοί δεν αποτελούν γεύμα.

Ίσως μας δίνουν περισσότερες βιταμίνες από όσες χρειαζόμαστε

Τα θρεπτικά συστατικά που μας προσφέρουν είναι υπέροχα… αλλά είναι όλα αξιοποιήσιμα; Μάλλον όχι, καθώς ένας χυμός μερικών φρούτων μπορεί να περιέχει πολλές περισσότερες βιταμίνες από όσες έχει ανάγκη ο οργανισμός μας. Το υπόλοιπο απλά απορρίπτεται από το σώμα μας μέσω της ούρησης. Με λίγα λόγια, το να βασιζόμαστε συχνά σε χυμούς είναι απλώς ένας ακριβός τρόπος να παίρνουμε βιταμίνες που ο οργανισμός μας θα απομακρύνει.

Βέβαια, έχοντας αναφέρει όλα αυτά, δεν γίνεται να παραλείψουμε και τα καλά νέα…

Οι φυσικοί χυμοί μας βοηθούν να ελέγχουμε πόση ζάχαρη τρώμε

Όταν χρησιμοποιούμε τους χυμούς ως συμπλήρωμα μιας ισορροπημένης διατροφής, και αν τους καταναλώνουμε αφού τους έχουμε μόλις στύψει, ελέγχουμε καλύτερα τα επίπεδα ζάχαρης που βάζουμε στον οργανισμό μας—σε σύγκριση, για παράδειγμα, με το να πίνουμε ανεξέλεγκτες ποσότητες επεξεργασμένου χυμού του εμπορίου.

Οι χυμοί περιέχουν αντιοξειδωτικά

Και μάλιστα πολλά. Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πλούσιες πηγές αυτών των στοιχείων που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες, και ένας φρέσκος χυμός είναι από τους καλύτερους τρόπους να τα προσλάβουμε.

Είναι ένας εύκολος τρόπος να φάμε περισσότερα λαχανικά

Υπάρχουν ορισμένα λαχανικά που δεν αποτελούν ακριβώς τα αγαπημένα του περισσότερου κόσμου μέσα σε ένα γεύμα—η λαχανίδα, το σπανάκι ή το σέλινο. Αν τα χρησιμοποιήσουμε μέσα σε χυμούς, μπορούμε να προσλάβουμε τα θρεπτικά τους συστατικά πιο εύκολα!

Οι χυμοί είναι καλή εναλλακτική για άλλα ροφήματα

Ναι, περιέχουν σάκχαρα και θερμίδες, αλλά σε σύγκριση με αναψυκτικά και άλλα ροφήματα γεμάτα με περιττή ζάχαρη (όπως τα energy drinks), η διατροφική τους αξία είναι πολύ μεγαλύτερη.

Οι χυμοί μας ενυδατώνουν

Ειδικά για όσους ξεχνούν να πίνουν τις αναγκαίες ποσότητες νερού καθημερινά, οι χυμοί μπορούν να βοηθήσουν. Ο καφές και το αλκοόλ, από την άλλη, έχουν ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα, αφυδατώνοντάς μας.