Όλοι γνωρίζουμε πόσο σημαντική είναι η βιταμίνη C για την υγεία μας. Και, παρά το γεγονός ότι δεν μπορεί να προλάβει τα κρυολογήματα, όπως λέει ο αστικός μύθος, υπάρχουν πολυάριθμες μελέτες που έχουν αποδείξει ότι μπορεί όντως να μας βοηθήσει να τα ξεπεράσουμε πιο γρήγορα, ενισχύοντας το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Την ίδια στιγμή, καθώς ο οργανισμός μας δεν μπορεί να την αποθηκεύσει για… μελλοντική χρήση, είναι απαραίτητο να λαμβάνουμε τις σωστές ποσότητες βιταμίνης C καθημερινά.

Και, προφανώς, κάθε φορά που σκεφτόμαστε αυτή την βιταμίνη, μας έρχονται στο μυαλό τα πορτοκάλια. Είναι ίσως η πιο διάσημη τροφή που την περιέχει. Κι όμως, υπάρχουν φρούτα και λαχανικά με μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, που αξίζουν μια θέση στην καθημερινή μας διατροφή. Ποια είναι αυτά;

Πιπεριές τσίλι

Μισή κούπα από αυτές τις καυτερές πιπεριές, περιέχει 107.8 mg της βιταμίνης. Επιπλέον, το τσίλι περιέχει την ουσία καψαϊκίνη, η οποία ανακουφίζει από τους μυϊκούς πόνους, και δραστηριοποιεί περισσότερο τον μεταβολισμό μας.

Κόκκινη πιπεριά

Μια κούπα κόκκινη πιπεριά - αυτή που χρησιμοποιούμε για τα γεμιστά - περιέχει σχεδόν τριπλάσια ποσότητα βιταμίνης C από ένα πορτοκάλι, στα 190 mg. Επίσης, είναι εξαιρετική πηγή βιταμίνης Α.

Πράσινη πιπεριά

Ίδιο σχήμα, διαφορετική γεύση και χρώμα. Η πράσινη πιπεριά περιέχει 120 mg της βιταμίνης, που μπορεί να ακούγεται σαν μικρότερη δόση από την κόκκινη εκδοχή της, αλλά είναι πρακτικά διπλάσια από την καθημερινή ανάγκη του οργανισμού μας σε βιταμίνη C.

Λαχανίδα

Το superfood με την ιδιαίτερη γεύση, εκτός από 80.4 mg βιταμίνης C, περιέχει τεράστιες δόσεις βιταμινών Α και Κ, και πολλά μέταλλα και υγιεινά λιπαρά οξέα.

Μπρόκολο

Με 132 mg βιταμίνης C σε κάθε μερίδα, το μπρόκολο μας προσφέρει τεράστια δόση φυτικών ινών, και αντιοξειδωτικά με αντικαρκινική δράση. Και όλα αυτά με μόλις 30 θερμίδες!

Παπάγια

Αυτό το εξωτικό φρούτο είναι πεντανόστιμο, πάρα πολύ υγιεινό και έχει εκπληκτικά οφέλη για τον οργανισμό, τα οστά, αλλά και για το δέρμα μας. Και μας προσφέρει μια πολύ δυνατή δόση βιταμίνης C, με 88.3 mg ανά κούπα.

Φράουλες

Σιγά-σιγά, όσο πλησιάζει η άνοιξη, θα αρχίσουμε να τις βλέπουμε στα ράφια, και δεν μπορούμε να περιμένουμε. Το υπέροχο αυτό φρουτάκι δεν περιέχει μόνο 84.7 mg βιταμίνης C ανά κούπα, αλλά και φολικό οξύ, αντιοξειδωτικά, πολλές φυτικές ίνες και πάρα πολύ λίγες θερμίδες. Επιπλέον, υπάρχουν μελέτες που προτείνουν πως η κατανάλωσή τους βοηθάει στην καλή υγεία και την φυσική λεύκανση των δοντιών μας.

Κουνουπίδι

Το… λευκό αδερφάκι του μπρόκολου περιέχει 127.7 mg βιταμίνης C ανά μερίδα, όπως και πολλά άλλα αναγκαία θρεπτικά συστατικά—ακόμα και μια μικρή, αλλά καλή δόση φυτικής πρωτεΐνης.

Λαχανάκια Βρυξελλών

Αυτά τα μικρά λαχανικά (με τραγικά και αδικαιολόγητα κακή φήμη, έχουμε να πούμε εμείς) είναι γεμάτα με βιταμίνη C (74.8 mg ανά μερίδα), αλλά και με φυτοθρεπτικά συστατικά που προλαμβάνουν τον καρκίνο. Αν νιώθετε ότι πικρίζουν, ψήστε τα για να τους δώσετε πιο γλυκιά γεύση.

Ανανάς

Το τροπικό φρούτο μας βοηθάει να προλάβουμε το φούσκωμα, έχει αντιφλεγμονώδη δράση, αρκετές φυτικές ίνες, και 78.9 mg βιταμίνης C ανά μερίδα.

Ακτινίδιο

Μια μερίδα αυτών των φρούτων (δηλαδή, δύο μεσαία ακτινίδια) περιέχει 137.2 mg της βιταμίνης, όπως και πολύ καλές ποσότητες καλίου, χαλκού και φυτικών ινών.

Μάνγκο

Ακόμα ένα τροπικό φρούτο που μπορούμε ευτυχώς να βρούμε σε κάθε σούπερ μάρκετ, το μάνγκο περιέχει 122.3 mg βιταμίνης C, όπως και εξαιρετικές ποσότητες βιταμίνης Α, η οποία βοηθάει επίσης το ανοσοποιητικό μας σύστημα, αλλά φροντίζει και για την καλή υγεία των ματιών μας!