Όλοι έχουμε ακούσει πως πρέπει να πίνουμε τουλάχιστον οκτώ ποτήρια νερό την ημέρα. Στην πραγματικότητα, όμως, υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που επηρεάζουν το πόσα υγρά χρειαζόμαστε μέσα στην ημέρα μας. Ποιοι είναι αυτοί;

*Γυμναστική: Αν γυμνάζεστε τακτικά, πρέπει να πίνετε περισσότερο νερό, για να αντισταθμίζετε τα υγρά που χάνετε με τον ιδρώτα. Πρέπει να πίνουμε νερό πριν, κατά την διάρκεια και μετά την προπόνηση. Αν η γυμναστική, μάλιστα, είναι έντονη και διαρκεί περισσότερη από μία ώρα, ένα sports drink μπορεί να αντικαταστήσει και τους χαμένους ηλεκτρολύτες.

*Περιβάλλον: Ο πολύ ζεστός ή πολύ υγρός καιρός μπορεί να σας κάνει να ιδρώσετε, συνεπώς χρειάζεστε περισσότερα υγρά. Η αφυδάτωση, επίσης, μπορεί να συμβεί σε μεγάλα υψόμετρα.

*Υγεία: Αν έχετε πυρετό, εμετό ή διάρροια, το σώμα σας χάνει μεγάλες ποσότητες υγρών, άρα χρειάζεστε περισσότερο νερό.

*Εγκυμοσύνη και θηλασμός: Οι γυναίκες που περιμένουν παιδί ή που θηλάζουν χρειάζονται επιπλέον υγρά για να παραμένουν επαρκώς ενυδατωμένες.

Γνωρίζουμε, βέβαια, ότι νερό πρακτικά καταναλώνουμε συνεχώς, ακόμα και από τις τροφές μας. Πολλά φρούτα και λαχανικά, όπως το καρπούζι και το σπανάκι, αποτελούνται από νερό σε τεράστιο βαθμό, περισσότερο από 90%. Κάθε ρόφημα, όμως, από το γάλα και τον καφέ μέχρι τους χυμούς και το τσάι, περιέχουν νερό.

Τα sports drinks, όπως αναφέραμε πριν, πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο κατά την διάρκεια έντονης γυμναστικής, που διαρκεί περισσότερο από μία ώρα. Καλό θα ήταν να αποφεύγετε τα energy drinks, καθώς περιέχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης και καφεΐνης.

Μια πολύ χρήσιμη συμβουλή, που ίσως βοηθήσει και στο αδυνάτισμα, είναι να πιείτε ένα ποτήρι νερό αν αισθανθείτε πείνα, καθώς το σώμα μας πολλές φορές δεν μπορεί να ξεχωρίσει την πείνα από την δίψα.