Αν μη τι άλλο, όταν μιλάμε για υγιεινή διατροφή στο iatronet, το αβοκάντο είναι κάτι που αναφέρεται συχνά. Και είναι λογικό, επειδή πλέον υπάρχει παντού. Είναι νόστιμο, έχει πολλούς τρόπους να το αξιοποιήσουμε, και είναι αρκετά οικονομικό. Και γνωρίζουμε ότι βοηθάει στο αδυνάτισμα, αλλά μήπως ήρθε η ώρα να εξετάσουμε λίγο πιο αναλυτικά τα οφέλη του; Και ίσως να μάθουμε μερικές πληροφορίες που δεν γνωρίζαμε;

Όπως, για παράδειγμα, ότι το αβοκάντο – επίσημα – θεωρείται… μούρο, λόγω της μορφής του. Μία μερίδα αβοκάντο, δηλαδή μισό από το φρούτο, περιέχει 114 θερμίδες, 6 γραμμάρια φυτικών ινών, και 6,7 γραμμάρια πολύτιμων μονοακόρεστων λιπαρών. Επιπλέον, περιέχει πολύ καλές ποσότητες καλίου, πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα, αλλά και καλές δόσεις βιταμινών Α, Ε, Κ και Β6.

Τα θρεπτικά συστατικά του έχουν τεράστια οφέλη για την υγεία μας, και ειδικά για την καρδιά μας. Το κάλιο και τα λιπαρά του προστατεύουν την σωστή λειτουργία της. Οι φυτικές του ίνες επίσης ελαττώνουν τον κίνδυνο καρδιοπάθειας, όπως και διαβήτη τύπου 2 και παχυσαρκίας. Βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το αβοκάντο είναι μια τροφή με αρκετές θερμίδες, και πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο. Αυτό, όμως, είναι εύκολο, καθώς αποτελεί μια από τις πιο χορταστικές τροφές, ειδικά αν την ενσωματώσουμε στο πρωινό μας.

Η βιταμίνη C που περιέχει φροντίζει για την υγεία της επιδερμίδας μας, με την αντιοξειδωτική της δράση, μειώνοντας τις φλεγμονές.  Το έλαιο αβοκάντο, μάλιστα, μπορεί να ενισχύσει και την παραγωγή κολλαγόνου, δίνοντάς του και αντιγηραντικές ιδιότητες—βέβαια, αυτό δεν έχει αποδειχθεί ακόμα σε κλινική μελέτη σε ανθρώπους.