Θα μπορούσε κάποιος να πεί πως δύο άτομα υδρογόνου και ένα άτομο οξυγόνου συνεισφέρουν στη δομή μιας απλής χημικής ένωσης. Πόσο απλή όμως μπορεί να θεωρηθεί μία ένωση που αποτελεί το βασικότερο στοιχείο για την ανθρώπινη βιωσιμότητα? Μία ένωση που βρίσκεται σε κάθε ανθρώπινο κύτταρο, ιστό, όργανο και συμμετέχει σε χιλιάδες μεταβολικές δραστηριότητες του οργανισμού μας?
Μέσω αυτής της "απλής" χημικής ένωσης ο οργανισμός μας ρυθμίζει την θερμοκρασία του, αποβάλλει άχρηστα μεταβολικά παραπροιόντα ενώ παράλληλα μεταφέρει θρεπτικά συστατικά και οξυγόνο στα κύτταρα.

Το νερό λοιπόν αποτελεί το Α και το Ω για την ανθρώπινη υγεία και δικαίως πριν από μερικά χρόνια καθιερώθηκε διεθνώς η Παγκόσμια Ημέρα Νερού που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 22 Μαρτίου με πολλές ενημερωτικές ημερίδες ανά τον κόσμο, που ουσιαστικό σκοπό έχουν να αναδείξουν την αξία που έχει το νερό στη ζωή μας και να καταρρίψουν μύθους που το αφορούν.


Το σώμα ενός μέσου ενήλικα εμπεριέχει τουλάχιστο 65% νερό ενώ τα παιδιά μπορεί να φθάσουν και το 75%. Νερό στον οργανισμό μας βρίσκεται παντού ακόμα και στα δόντια! Ο ανθρώπινος εγκέφαλος αποτελείται σχεδόν από 75% νερό και αυτό το στοιχείο μας δίνει να καταλάβουμε πόσο απαραίτητη είναι η σωστή ενυδάτωση και για τις εγκεφαλικές λειτουργίες.

Πώς όμως επιτυγχάνεται αυτή η ενυδάτωση? Ο άνθρωπος ενυδατώνεται μέσω των τροφών που καταναλώνει (μια και όλες οι τροφές εμπεριέχουν από μικρά έως μεγάλα ποσοστά υγρασίας), μέσω του νερού που πίνει, ενώ ένα μικρό ποσοστό νερού παράγεται ως αποτέλσμα οξειδώσεων του οργανισμού.

Οι ανάγκες ενός οργανισμού για πόση νερού διαφοροποιούνται στον θηλασμό, στην εγκυμοσύνη, στην έντονη σωματική δραστηριότητα και καθορίζονται σε μεγάλο βαθμό από το σωματικό μας βάρος και την θερμιδική απόδοση της τροφής που καθημερινά καταναλώνουμε (όσο περισσότερο τρώμε τόσο περισσότερο νερό χρειαζόμαστε).

Σαν γενική όμως οδηγία θα μπορούσαμε να πούμε ότι η ελάχιστη ποσότητα νερού που πρέπει να καταναλώνουμε είναι 6 μεγάλα ποτήρια καθημερινά (περίπου 1½ λίτρο). Ως μέσο ενυδάτωσης δεν είναι σωστό να εκλαμβάνουμε τον καφέ μια και έχει διουρητική δράση.

Σε αυτό το σημείο να τονισθεί πως δεν πρέπει να περιμένουμε για να διψάσουμε προκειμένου να πιούμε νερό αφού τότε ο οργανισμός έχει ήδη (έστω και σε μικρό ποσοστό) αφυδατωθεί. Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν να πίνουμε νερό προτού ο οργανισμός μας το ζητήσει μέσω της δίψας!!
Ενας από τους μύθους που κυκλοφορούν για την κατανάλωση του νερού είναι πως σε περιπτώσεις που εμφανίζεται κατακράτηση υγρών στο σώμα, δεν πρέπει να πίνουμε πολύ νερό γιατί έτσι επιτείνεται το πρόβλημα.

Στην πραγματικότητα ισχύει το ακριβώς αντίθετο : Όσο λιγότερο νερό πίνουμε σε τέτοιες περιπτώσεις, τόσο μεγαλύτερη άμυνα προβάλλει ο οργανισμός μας με αποτέλεσμα να "κατακρατά" μεγαλύτερο ποσοστό υγρών. Ναί λοιπόν στο νερό ακόμα και σε περιπτώσεις έντονης "κατακράτησης" υγρών.

Συνειδητοποιώντας την θέση που κατέχει το νερό στην ανθρώπινη υγεία, πολλές εταιρείες τα τελευταία χρόνια εκμεταλλεύθηκαν διάφορες φυσικές πηγές νερού, προσφέροντας στον καταναλωτή νερό με ιδιαίτερα ευεργετική σύσταση σε ιχνοστοιχεία.

Το πλούσιο σε μαγνήσιο και φτωχό σε νάτριο φυσικό νερό, συνεισφέρει μέγιστα στην καρδιαγγειακή υγεία καθώς τα τελευταία χρόνια, πλειάδα επιστημονικά τεκμηριωμένων ερευνών, επισφραγίζει την δράση του μαγνησίου ως αντιυπερτασικό και αντιαθηρωγόνο στοιχείο.


Δεν είμαστε μακριά από τη στιγμή εκείνη που θα πλασαριστούν στην αγορά εμφιαλωμένα νερά, εμπλουτισμένα με υδατοδιαλυτές βιταμίνες (σύμπλεγμα βιταμινών Β και βιταμίνη C) ή με εξτρά ποσότητες σε ασβέστιο και μαγνήσιο προσδίδοντας έτσι μια νέα διάσταση στην σύγχρονη διατροφική αντίληψη.