Υλικά

½ κιλό αλεύρι
200 γρ. ταχίνι
1 φλυτζ. ελαιόλαδο
50 γρ. σουσάμι
1 φλ. τριμμένο αμύγδαλο
λίγο αλάτι

Εκτέλεση

Ξεκινούμε τη συνταγή προσθέτοντας νερό στο αλεύρι και ζυμώνουμε ρίχνοντας σταδιακά νερό. Ρίχνουμε και το αλάτι και ζυμώνουμε μέχρι να δημιουργηθεί ζύμη. Κατόπιν ανοίγουμε τη ζύμη σε φύλλο και την αλείφουμε με ταχίνι και ρίχνουμε από πάνω το τριμμένο αμύγδαλο.

Τυλίγουμε το φύλλο και δημιουργούμε έτσι ένα ρολό. Έπειτα το τυλίγουμε και σχηματίζεται ένα στριφτό πιτάκι. Πασπαλίζουμε με σουσάμι και τα βάζουμε να ψηθούν σε μέτρια φωτιά.

Πίνακας θρεπτικής αξίας (1 πιτάκι)

Ενέργεια (kcal) 187
Πρωτεΐνη (γρ) 5
Υδατάνθρακες (γρ) 8
Λίπη (γρ) 15

Σχόλιο

Η πολίτικη αυτή συνταγή των γιαγιάδων μας που χάθηκε στο χρόνο, εξαιτίας της βιομηχανοποιημένης παραγωγής άλλου είδους πιτών, ξαναέρχεται στο προσκήνιο κυρίως λόγω της μεγάλης θρεπτικής αξίας.

Το ταχίνι είναι ένα τρόφιμο με εξαιρετική γεύση οφειλόμενη κατά βάση στην υψηλή περιεκτικότητά του σε λίπος. Όμως τα λιπαρά του ανήκουν κυρίως στην κατηγορία των πολυακόρεστων και μονοακόρεστων, γεγονός που με μια πρώτη σκέψη μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι βοηθούν στην καλή λειτουργία της καρδιάς.

Με μια δεύτερη προσέγγιση μπορούμε να πούμε ότι η ευεργετική του επίδραση στο καρδιακό μας σύστημα ισχυροποιείται και λόγω της αντιοξειδωτικής βιταμίνης Ε που περιέχει.

Προχωρώντας και ένα βήμα παραπάνω, η σησσαμίνη και σησσαμολίνη, δύο αντιοξειδωτικά συστατικά, εμποδίζουν την οξείδωση της κακής (LDL) χολησερόλης, μειώνοντας έτσι την πιθανότητα δημιουργίας αθηρωματογόνου πλάκας, μειώνοντας ταυτόχρονα την πιθανότητα εμφράγματος.

Παράλληλα, το ταχίνι αποτελεί καλή πηγή πρωτεΐνης καθώς συνιστά περίπου το20% της περιεκτικότητάς του. Τέλος, στο φλοιό του σουσαμιού βρίσκονται καλές ποσότητες των βιταμινών του συμπλέγματος Β και πιο συγκεκριμένα, νιασίνη, θειαμίνη και ριβοφλαβίνη, που συμμετέχουν στην ομαλή λειτουργία του νευρικού συστήματος και ικανοποιητική ποσότητα φυτικών ινών που βοηθούν τη σωστή λειτουργία του εντέρου.

Το ελαιόλαδο και τα αμύγδαλα αυξάνουν την περιεκτικότητα σε βιταμίνη Ε της συνταγής, καθώς και σε ακόρεστα λίπη και άλλα αντιοξειδωτικά συσατικά.

Προσαρμογή στο διαιτολόγιο

Η ταχινόπιτα αποτελεί μία υγιεινή πρόταση είτε πρωινού γεύματος, είτε επιδορπίου, είτε και ως σνακ καθώς μας προσφέρει άμεσα ενέργεια για τις ανάγκες του οργανισμού. Σίγουρα αποτελεί καλύτερη λύση από ένα κρουασάν ή πατατάκι ή άλλο τυποποιημένο τρόφιμο που είναι πλούσια σε κορεσμένα και trans λιπαρά και αποδεδειγμένα σχετίζονται με την πρόκληση καρδιοαγγειακών προβλημάτων.

Το ταχίνι, το ελαιόλαδο και το αμύγδαλο, λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε λιπαρά, αποτελούν εύγεστες λύσεις ως ενδιάμεσα γεύματα ή/και επιδόρπιο και σίγουρα πιο θρεπτικές προτάσεις από άλλα γλυκά που συνήθως σερβίρονται.

Ίσως να αποτελεί και μία πρόκληση στη βιομηχανία τροφίμων να στραφούν σε πιο υγιεινές επιλογές χωρίς αυτό να συμβαίνει σε βάρος της γεύσης.