Υλικά:

  • 1 ½ κιλό χοιρινό με λίγα λιπαρά 
  • 2 κιλά κάστανα χοντρά 
  • 1 κρεμμύδι 
  • 2 κ. σούπας ντοματοχυμο
  • 2 κ. σούπας ελαιόλαδο 
  • αλάτι, πιπέρι

Εκτέλεση
Βράζουμε τα κάστανα και μόλις αρχίζουν να μαλακώνουν τα καθαρίζουμε από τη φλούδα τους. Αφού τα καθαρίσουμε σχολαστικά καθένα ξεχωριστά τα αφήνουμε μέσα στην κατσαρόλα. Κατόπιν τεμαχίζουμε το κρέας σε μικρά κομματάκια και προσθέτουμε αλάτι και πιπέρι.

Ταυτόχρονα βάζουμε το ελαιόλαδο σε ένα αντικολλητικό σκεύος και το αφήνουμε να ζεσταθεί. Κόβουμε το κρεμμύδι σε μικρά κομμάτια. Προσθέτουμε τα κομματάκια κρέατος μαζί με το κρεμμύδι στο αντικολλητικό τηγάνι και μόλις αρχίσει να ροδίζει προσθέτουμε και τον ντοματοχυμό.

Μετά από λίγο ρίχνουμε και τα κάστανα και τα αφήνουμε για λίγο να βράσουν όλα μαζί. Ψήνουμε σε σιγανή φωτιά και σε λίγο το γεύμα ας είναι έτοιμο.

Πίνακας θρεπτικής αξίας (ένα κομμάτι)

Ενέργεια (kcal) 368
Πρωτείνη (γρ.) 21
Υδατάνθρακες (γρ) 35
Λίπος (γρ) 16

Σχόλιο
Ιδιαίτερος γευστικός συνδυασμός καθώς η ελαφρώς γλυκιά γεύση του κάστανου δεν «παντρεύεται» επιτυχώς σε όλους τους ουρανίσκους.

Δεν παύει όμως η σημερινή μας συνταγή να αποτελεί ένα ξεχωριστό πιάτο με μοναδική θρεπτική αξία.

Κατ’αρχήν συνιστά ένα ισορροπημένο γεύμα καθώς μας δίνει πρωτεΐνη, υδατάνθρακες και λίπη στην αναλογία που επιθυμούμε να παίρνουμε ημερησίως. Πιο συγκεκριμένα το χοιρινό μας δίνει πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας και μάλιστα στην ποσότητα αυτού του γεύματος καλυπτόμαστε για τις ημερήσιες ανάγκες μας.

Τα κάστανα είναι μία υδατανθρακούχος τροφή καθώς περιέχουν 35-40% άμυλο περίπου, 30% απλά σάκχαρα, 10% πρωτεΐνες και 25%-30% νερό. Εκτός από την ξεχωριστή γεύση που προκαλεί τον ουρανίσκο μας, τα κάστανα αποτελούν πολύ καλή πηγή βιταμινών του συμπλέγματος Β, οι οποίες είναι απαραίτητες τόσο για την καλή μεταβολική λειτουργία του οργανισμού, καθώς επίσης συμβάλλουν και στη ομαλή ρύθμιση του νευρικού συστήματος.

Ταυτόχρονα προμηθεύουν το σώμα μας με βιταμίνη C που μεταξύ των άλλων λειτουργιών της συμμετέχει στην τόνωση του ανοσοποιητικού μας συστήματος.

Μία ιδιαιτερότητα της συγκεκριμένης συνταγής είναι ο συνδυασμός χοιρινού με κάστανο, όπου η βιταμίνη C του κάστανου αυξάνει την βιοδιαθεσιμότητα του σιδήρου του χοιρινού κάνοντας το φαγητό αυτό μια πολύ καλή και αποδοτική πηγή σιδήρου.

Το κρεμμύδι και το ελαιόλαδο αυξάνουν την θρεπτική αξία λόγω των αντιοξειδωτικών ουσιών που περιέχουν.

Προσαρμογή στο διαιτολόγιο
Μαζί με μία σαλάτα αποτελεί μία πολύ καλή και υγιεινή λύση κύριου γεύματος. Να τονίσουμε βέβαια ότι η αφαίρεση του λίπους από το χοιρινό όχι μόνο μειώνει την ενεργειακή αξία του γεύματος, αλλά αυξάνει και τη θρεπτική του αξία ,καθώς το κορεσμένο λίπος θεωρείται επικίνδυνο.

Άτομα που βρίσκονται σε πρόγραμμα απώλειας βάρους μπορούν να το εντάξουν στο πρόγραμμά τους καθώς προσδίδει μία διαφορετική γεύση, αρκεί να το συζητήσουν με το διαιτολόγο τους και να το προσαρμόσουν ανάλογα, σύμφωνα με τις προσωπικές τους ανάγκες.


Πηγές: http://www.nutrimed.gr