Υλικά

1 κ. χαλβάς με κακάο
250 ml κρασί ροζέ μοσχάτο
200 γρ. δαμάσκηνα χωρίς κουκούτσι
2 κ.σ ζάχαρη ξανθή
½ κ.γ κανελογαρίφαλα κοπανισμένα
150. ml κρέμα γάλακτος
αμύγδαλα για γαρνίρισμα

Εκτέλεση

Σε μια κατσαρόλα βράζουμε το κρασί, τη ζάχαρη και τα κανελογαρίφαλα. Όταν βράσουν καλά ρίχνουμε τα δαμάσκηνα και συνεχίζουμε το βράσιμο για 7-8 λεπτά. Στη συνέχεια βγάζουμε τα δαμάσκηνα και συνεχίζουμε το βράσιμο μέχρι να δέσει το σιρόπι.

Βάζουμε τον χαλβά σε μια πιατέλα και τον περιχύνουμε με το σιρόπι του κρασιού. Από πάνω τοποθετούμε τα δαμάσκηνα.
Χτυπάμε την κρέμα γάλατος να γίνει σφικτή. Γαρνίρουμε τον χαλβά με τη σαντιγί βάζοντας από λίγη πάνω σε κάθε δαμάσκηνο.

Στη συνέχεια σκορπίζουμε τα αμύγδαλα εφιλέ και σερβίρουμε.

Θρεπτική αξία (1 μερίδα – 30 γρ.)

Ενέργεια (kcal) 221
Πρωτείνη (γρ.): 8
Λίπος (γρ): 17
Υδατάνθρακες (γρ): 9 

Είναι γνωστή η ευεργετική δράση του χαλβά. Η σημερινή συνταγή έχει ιδιαίτερα θρεπτική αξία καθώς συνδυάζει τον χαλβά με δύο άλλες πολύ σημαντικές τροφές, τα δαμάσκηνα και το κρασί.

Τα δαμάσκηνα ωριμάζουν συνήθως από τον Ιούλιο μέχρι τον Οκτώβριο, ενώ πολλές ποικιλίες καλλιεργούνται με αποκλειστικό σκοπό την ξήρανση. Είναι ζουμεροί καρποί με γλυκιά γεύση, χρώμα που ποικίλει,από πρασινοκίτρινο μέχρι ανοιχτό καφέ και μαύρο, και εξαιρετικό άρωμα.

Τα δαμάσκηνα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και συντελούν στην καλή λειτουργία του εντέρου.

Αποτελούνται σε ποσοστό 78,7% από νερό και μας δίνουν 75 θερμίδες/100 γρ. Αυτές προέρχονται κατά βάση από υδατάνθρακες (18 γρ).

Αποτελούν καλή πηγή βιταμινών Α και C.Τα αντιοξειδωτικά συστατικά τους (βιταμίνες, καροτινοειδή ) φαίνεται ότι μπορούν να αποτελέσουν ασπίδα του οργανισμού στις καρδιοπάθειες.

Το κόκκινο κρασί, το οποίο λόγω του αντιοξειδωτικού ρεσβερατρόλη (βρίσκεται στο φλοιό των κόκκινων σταφυλιών) επίσης έχει σπουδαία καρδιοπροστατευτική δράση. Αυτό που έχει φανεί τελευταία είναι η ευεργετική του δράση όσον αφορά σε έναν παράγοντα που λέγεται αγγειοδιασταλτικότητα του αγγείου, δηλαδή την ιδιότητα του αγγείου να εμφανίζει μία μορφή ελαστικότητας.

Όσο πιο ελαστικό είναι το αγγείο τόσο λιγότερο επικίνδυνη είναι η θρόμβωση, γιατί το αγγείο μπορεί να επιτρέπει τη δίοδο του αίματος. Αντίθετα, όσο πιο άκαμπτο είναι το αγγείο (κάτι που συμβαίνει με τη νικοτίνη, για παράδειγμα) τόσο μεγαλύτερος ο κίνδυνος απόφραξης.

Προσαρμογή στο διαιτολόγιο

Ένα επιδόρπιο το οποίο παρά τη μεγάλη ενεργειακή του αξία προτείνεται καθώς περιέχει πλήθος ευεργετικών ουσιών. Εδώ θα πρέπει να εξηγήσουμε ότι τα γλυκά εφόσον επιλέγονται με προσοχή δεν θα πρέπει να εξαιρούνται από το διαιτολόγιο ακόμη κι αυτών που βρίσκονται σε πρόγραμμα απώλειας βάρους.Το συγκεκριμένο έχει κυρίως υδατάνθρακες αλλά και φυτικό λίπος προερχόμενο από τον χαλβά και τα αμύγδαλα.


Πηγές: www.nutrimed.gr