Επιστήμονες επιχείρησαν να δώσουν απάντηση στο ερώτημα αν οι άνθρωποι μπορούν να εθιστούν σε σεξουαλικές συμπεριφορές βλέποντας πορνό.

Συγκεκριμένα, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Cambridge πραγματοποίησαν τομογραφίες εγκεφάλου σε 19 άνδρες καθώς παρακολουθούσαν βίντεο πορνογραφικού περιεχομένου, οι οποίες έδειξαν ότι ενεργοποιήθηκαν τα ίδια κέντρα ανταμοιβής του εγκεφάλου που ενεργοποιούνται όταν τοξικομανείς βλέπουν το ναρκωτικό της προτίμησής τους.
Δύο από τους άνδρες που συμμετείχαν στη μελέτη είχαν χάσει τις δουλειές επειδή παρακολουθούσαν πορνογραφικά βίντεο στο χώρο εργασίας.

Όλοι οι συμμετέχοντες είχαν εμμονή με σεξουαλικές σκέψεις και συμπεριφορές, αλλά δεν ήταν βέβαιο ότι είναι "τοξικομανείς" με τον ίδιο τρόπο που είναι εθισμένος ένας καπνιστής στη νικοτίνη.

Μερικοί ερευνητές υποστηρίζουν ότι τα χαρακτηριστικά τους παρομοιάζουν περισσότερο με διαταραχή ελέγχου των παρορμήσεων ή ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή.

Μαγνητικές τομογραφίες

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν μαγνητικές τομογραφίες για να παρατηρήσουν τις αλλαγές στη δραστηριότητα του εγκεφάλου που προκαλούνται κατά την παρακολούθηση πορνογραφικών βίντεο. Συνέκριναν τους εγκεφάλους ανθρώπων με παρορμητική σεξουαλική συμπεριφορά και υγιών ατόμων.

Τα αποτελέσματα, που δημοσιεύονται στο περιοδικό PLoS One, έδειξαν υψηλότερα επίπεδα δραστηριότητας του εγκεφάλου σε τρία μέρη του: το κοιλιακό ραβδωτό, το ραχιαίο πρόσθιο του προσαγωγίου, και την αμυγδαλή.

Αυτές είναι όλες οι περιοχές που διεγείρονται σε τοξικομανείς όταν βλέπουν το ναρκωτικό της επιλογής τους.

Η Δρ. Valerie Voon, από το Πανεπιστήμιο του Cambridge, δήλωσε ότι πρόκειται για την πρώτη μελέτη που εξετάζει τους ανθρώπους που υποφέρουν από αυτές τις διαταραχές και τη δραστηριότητα του εγκεφάλου τους και δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία ώστε να καταλάβουν οι επιστήμονες αν πρόκειται για εθισμό.

Επεσήμανε επίσης ότι δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία για την παροχή συμβουλών σχετικά με τον αντίκτυπο που έχει στους εφήβους η παρακολούθηση πορνό στο διαδίκτυο.

Πανεπιστήμιο του Cambridge

Θ Ψαλτοπούλου: Αύξηση περιστατικών καρκίνου σε νέες ηλικίες, ειδικά στο γαστρεντερικό
Να δοκιμάσω να παίρνω μικροδόσεις καφέ;